SVT ska tydligen ha nån ny frågesporttävling. Hörde reklam för den på radion och då sa dom att det skulle vara frågor om allt mellan "kent och kentaur".
SVT ska tydligen ha nån ny frågesporttävling. Hörde reklam för den på radion och då sa dom att det skulle vara frågor om allt mellan "kent och kentaur".
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Okej kanske inte riktigt rätt tråd...men kollade på en repris av lilla melodifestivalen från 2007 och då fick en av låtarna som kommentar att den hade mycket influenser från kent
http://www.youtube.com/watch?v=x6Q9a4JrePs
Den låten. är snack i början men på typ 1:05 börjar det
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Nä det var en riktigt hemsk låt. Inte ens sådär att man kan tycka att de är duktiga med tanke på deras ålder, utan det låter illa på riktigt.
Kanske bandnamnet de menade The Pretty Girls
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
just nu:
kent på radio "P3 Svea - ung svensk musik"
"Vy Från Ett Luftslott"
--------------------------------------------------------------------------------------------
History knows no conjunctive!
Jag hörde Dom Andra på radion!!!!!!!!!!
wow
P3 Svea - ung svensk musik
Nästa:
kent - vy från ett luftslott (punks jump up remix)
--------------------------------------------------------------------------------------------
History knows no conjunctive!
Vet inte varken hur intressant detta är eller hur relaterat det är till denna tråden men i alla fall!
Jag såg igenom Killinggängets serie "Pecy Tårar" nyss och DÅ upptäckte jag att dom i en sketch visar upp en bild på Sami och en på Martin!
Det anmärkningvärda är att detta är inspelat 1996, när kent fortfarande var relativt okända. Dock finns det endel drifter med indiekulturen i serien så det är ju möjligt att någon i Killinggänget hade ett intresse för indierock och därför hade upptäckt kent redan då, 1996.
Har någon annan sett och lagt märke till detta??
Mina tankar är så klara nu
Ni kan släppa den där bomben nu
Över axeln ser jag pärlband av blåljus
Vår hämnd blir ljuv
Musik non stop på mtv just nu
och så var någon låt med i idol tidigare i veckan..
400 slag var också med i idol faktiskt.
Ja, allt detdär om Kent o Idol har redan postats på Vi mot världen. Rekommenderas