stör mig på folk som är lite vegetarian, ibland! antingen så är man vär veggo eller så är man inte det.. eller?![]()
stör mig på folk som är lite vegetarian, ibland! antingen så är man vär veggo eller så är man inte det.. eller?![]()
jag går ensam in i ljuset
Nej. Jag anser att det är inget fel med att äta mjölk, smör, ägg osv om djuren har det bra medans dom producerar mjölk osv, därför är ju ekologiskt så bra vettu! eftersom det ska garantera att djuren har det bra och får gå på stora, öppna ytor osv osv
men alltså, jag har inte ätit kött (bortsett från fisk) på kanske... tre veckor... så helt veggo kommer jag ju aldrig bli eftersom jag äter fisk... men funderar på att skippa det också och hitta andra alternativ där det finns samma näringsämnen som i fisk. därför håller jag på att bli helt veggo.
Jag äter fisk. inte fågel.
Men fisk är liksom... dom lever för att föröka sig typ, jag har inga direkta känslor för en fisk. (detta är mina åsikter och kanske inte alls är rätt och riktiga, dom kanske visst har känslor vad vet jag, men det är så jag känner och det är rätt och riktigt för mig.)
SÅ alltså jag äter endast fisk från lik-världen.
men som sagt, funderar på att sluta med det också... eftersom det är ju ändå ett dött djur, och det äcklar mig faktiskt. men tills vidare så äter jag fisk. men det finns ju en massa tillskott för vegetarianer, så det ska väl gå bra att sluta äta fisk också..
puhhh uträtt... hoppas jag...![]()
Senast redigerat av Sockeeer den 2009-12-07 klockan 20:29.
Jag har kommit på att Sockeeer är lat
En ko i ekologisk produktion har det inte speciellt mycket bättre än en ko i konventionellt lantbruk. Även "vanliga" kor måste gå ute under sommaren och den ekologiska kon står inne på vintern precis som vanliga.
En kalv i vanligt lantbruk får vara hos sin mamma i typ ett dygn, en ekologisk i några fler dagar. Men det är inte speciellt mycket bättre för den ekologiska för då har kalven och mamman hunnit få ett band mellan sig som gör att avskiljningen blir smärtsam för båda två och kan stå och skrika på varandra i flera dagar. Vanliga hinner inte få det bandet så det blir inte lika uppslitande.
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Det kanske hon inte är, men det hon säger stämmer bra. Kor på konventionella gårdar kan ha det precis lika bra, om inte bättre i vissa fall eftersom karenstidsreglerna för kravgårdar är så hårda att lantbrukaren kan dra sig för att ringa veterinären för att penicillinbehandla kon även om hon skulle behöva det. ( mjölken får inte lämnas till mejeriet på dubbelt så lång tid som från en vanlig gård - och den vanliga karensen räcker för att det ej skall finnas rester av läkemedel i mjölken)
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod