Sidan 35 av 115 FörstaFörsta ... 25262728293031323334353637383940414243444585 ... SistaSista
Resultat 511 till 525 av 1712

Ämne: Dagens insikt

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

stör mig på folk som är lite vegetarian, ibland! antingen så är man vär veggo eller så är man inte det.. eller?
    jag går ensam in i ljuset

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av ingenting_är_ingenting Visa inlägg
    stör mig på folk som är lite vegetarian, ibland! antingen så är man vär veggo eller så är man inte det.. eller?
    Absolut!
    Jag är med dig till 100%.
    Det är som puckon när de säger: Jag är vegetarian men äter fisk/fågel.

WTF?!!
    Ska det vara så svårt att bestämma sig, att antingen äter man lik eller ej?

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Är det inte bättre att du blir vegan då?
    Nej. Jag anser att det är inget fel med att äta mjölk, smör, ägg osv om djuren har det bra medans dom producerar mjölk osv, därför är ju ekologiskt så bra vettu! eftersom det ska garantera att djuren har det bra och får gå på stora, öppna ytor osv osv

Citat Ursprungligen postat av ingenting_är_ingenting Visa inlägg
    men alltså, jag har inte ätit kött (bortsett från fisk) på kanske... tre veckor... så helt veggo kommer jag ju aldrig bli eftersom jag äter fisk... men funderar på att skippa det också och hitta andra alternativ där det finns samma näringsämnen som i fisk. därför håller jag på att bli helt veggo.

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Absolut!
    Jag är med dig till 100%.
    Det är som puckon när de säger: Jag är vegetarian men äter fisk/fågel.

WTF?!!
    Ska det vara så svårt att bestämma sig, att antingen äter man lik eller ej?
    Jag äter fisk. inte fågel.
    Men fisk är liksom... dom lever för att föröka sig typ, jag har inga direkta känslor för en fisk. (detta är mina åsikter och kanske inte alls är rätt och riktiga, dom kanske visst har känslor vad vet jag, men det är så jag känner och det är rätt och riktigt för mig.)
    SÅ alltså jag äter endast fisk från lik-världen.
    men som sagt, funderar på att sluta med det också... eftersom det är ju ändå ett dött djur, och det äcklar mig faktiskt. men tills vidare så äter jag fisk. men det finns ju en massa tillskott för vegetarianer, så det ska väl gå bra att sluta äta fisk också..

puhhh uträtt... hoppas jag...
    Senast redigerat av Sockeeer den 2009-12-07 klockan 20:29.

Erfaren medlem Flaskbottnadgaphalss avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

Jag har kommit på att Sockeeer är lat

Medlem Peabfs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sockeeer Visa inlägg
    Nej. Jag anser att det är inget fel med att äta mjölk, smör, ägg osv om djuren har det bra medans dom producerar mjölk osv, därför är ju ekologiskt så bra vettu! eftersom det ska garantera att djuren har det bra och får gå på stora, öppna ytor osv osv

men alltså, jag har inte ätit kött (bortsett från fisk) på kanske... tre veckor... så helt veggo kommer jag ju aldrig bli eftersom jag äter fisk... men funderar på att skippa det också och hitta andra alternativ där det finns samma näringsämnen som i fisk. därför håller jag på att bli helt veggo.

Jag äter fisk. inte fågel.
    Men fisk är liksom... dom lever för att föröka sig typ, jag har inga direkta känslor för en fisk. (detta är mina åsikter och kanske inte alls är rätt och riktiga, dom kanske visst har känslor vad vet jag, men det är så jag känner och det är rätt och riktigt för mig.)
    SÅ alltså jag äter endast fisk från lik-världen.
    men som sagt, funderar på att sluta med det också... eftersom det är ju ändå ett dött djur, och det äcklar mig faktiskt. men tills vidare så äter jag fisk. men det finns ju en massa tillskott för vegetarianer, så det ska väl gå bra att sluta äta fisk också..

puhhh uträtt... hoppas jag...
    http://www.vegsoc.org/fish/

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Flaskbottnadgaphals Visa inlägg
    Jag har kommit på att Sockeeer är lat
    coolt .

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Peabf Visa inlägg
    MEN ALLTSÅ
    vad är grejen
    jag har ALDRIG sagt att jag ÄR vegetarian OKEEEEEJ
    jag sa att jag FAKTISKT HÅLLER PÅ ATT BLI VEGETARIAN FULLT UT... jag sa inte att jag var vegetarian okeeeej men SNART kommer jag vara det... herregud...

Erfaren medlem Flaskbottnadgaphalss avatar
    Reg.datum
    Jan 2009

Standard

coolt .
    Jag vet. Vill du veta hur jag gjort denna upptäckt?

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Flaskbottnadgaphals Visa inlägg
    Jag vet. Vill du veta varför jag gjort denna upptäckt?
    Du kunde ha skrivit det med en gång utan att tro att jag ska skriva ååååh va meeeeeeeeeeeeeenar duuuuuu...
    mm visst shoot din flaskbottnade gaphals...

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

En ko i ekologisk produktion har det inte speciellt mycket bättre än en ko i konventionellt lantbruk. Även "vanliga" kor måste gå ute under sommaren och den ekologiska kon står inne på vintern precis som vanliga.

En kalv i vanligt lantbruk får vara hos sin mamma i typ ett dygn, en ekologisk i några fler dagar. Men det är inte speciellt mycket bättre för den ekologiska för då har kalven och mamman hunnit få ett band mellan sig som gör att avskiljningen blir smärtsam för båda två och kan stå och skrika på varandra i flera dagar. Vanliga hinner inte få det bandet så det blir inte lika uppslitande.
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Du kunde ha skrivit det med en gång utan att tro att jag ska skriva ååååh va meeeeeeeeeeeeeenar duuuuuu...
    .
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    En ko i ekologisk produktion har det inte speciellt mycket bättre än en ko i konventionellt lantbruk. Även "vanliga" kor måste gå ute under sommaren och den ekologiska kon står inne på vintern precis som vanliga.

En kalv i vanligt lantbruk får vara hos sin mamma i typ ett dygn, en ekologisk i några fler dagar. Men det är inte speciellt mycket bättre för den ekologiska för då har kalven och mamman hunnit få ett band mellan sig som gör att avskiljningen blir smärtsam för båda två och kan stå och skrika på varandra i flera dagar. Vanliga hinner inte få det bandet så det blir inte lika uppslitande.
    Okej. För du är säkert bonde och vet precis hur det är på ALLA gårdar runt om i hela Sverige.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Okej. För du är säkert bonde och vet precis hur det är på ALLA gårdar runt om i hela Sverige.
    Eller så ser man det så här:

Är det bättre att kött som du annars skulle äta blir svinn och kastas till ingen nytta?
    Nu är jag jobbig^^
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Det kanske hon inte är, men det hon säger stämmer bra. Kor på konventionella gårdar kan ha det precis lika bra, om inte bättre i vissa fall eftersom karenstidsreglerna för kravgårdar är så hårda att lantbrukaren kan dra sig för att ringa veterinären för att penicillinbehandla kon även om hon skulle behöva det. ( mjölken får inte lämnas till mejeriet på dubbelt så lång tid som från en vanlig gård - och den vanliga karensen räcker för att det ej skall finnas rester av läkemedel i mjölken)
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Läste du ens vad hon skrev?
    inget.

Sidan 35 av 115 FörstaFörsta ... 25262728293031323334353637383940414243444585 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •