När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Förlåt.
Givetvis menade jag att man valt bort det material jag nämnde. Tror ju inte direkt bandet fick hjärnsläpp och glömde nämnt material...
Alltså, personligen har jag hört den.
Ingen jättebra låt att lyssna intensivt på, men borde få komma med på en samling som utger sig för att samla meterial mellan 1991-2008.
ja, just det, jag tänkte inte på det ... eftersom boxen utger sig för att samla allt material mellan dessa år måste de ju ta med varenda liten gig som de haft i studion och samtliga youtube-klipp som någonsin spelats in och ... (nej, usch vilken frän ton jag börjar lägga mig till med ...).
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
fan vilket gnäll.
dom kanske ville hålla nere priset så mycket som möjligt?
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?
Men shit. Eller så är vi bara glada att Kent har gjort en sån här grej?
Jag vet att det är ett diskussionsforum och att alla får tycka som de vill, men den här tråden känns bara väldigt skitnödig.
SATAN, mer korkade inlägg än dom från Sundance kid har jag nog aldrig läst på det här forumet.
Kanske nått som the plague skrivit någon gång då men, detta tar nog priset.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Fegt kan man absolut inte säga, det är säkert ett medvetet och genomtänkt val. Det är omöjligt att pressa in allt som ett band av kents kaliber någonsin har spelat in. Svenskt, engelskt, demos etc. Nu verkar det finnas ett par outgivna engelska spår, se det istället som ett komplement. Samma sak med de svenska demolåtarna med Jones & Giftet, Havsänglar och kent, det är inte möjligt att få med allt. Jocke sitter kanske t.ex. och trycker på xx antal hemmademos (akustisk gitarr och sång) av versioner av de flesta låtar från samtliga album.
Någonstans måste man dra den gränsen.
I alla fall om man vill ha en slags fet budgetbox.
Annars hade det kanske blivit 25 skivor och 3.000 kr.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Du skulle ändå aldrig vara nöjd? Skulle allt (alltså allt kent gjort finnas i boxen) skulle du ändå sakna Jockes privata demon, grannens inbandiningar av Jockes sång i duschen, Markus som en del av kören som sjöng på vårfesten i dagis osv.
Skulle även dessa finnas med, skulle du ändå villa ha video av allt detta.
Sluta gnälla och starta fast ett eget band och samla ihop allt material i en låda. (och lås den, för ingen vill väl höra en gnällig röst?)
För ingen har väl någonsin påstått att Jockes sång skulle vara gnällig?
Förresten, när man ändå tog med de två liveinspelningarna från Holland, OWC och Celsius, borde man väl samtidigt kunnat ta med Things she said och Unproffessional? Eller ville de bara pressa priset när de tog beslutet att inte ha med dem?