Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 131

Ämne: Missat material?

  1. #31
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Tack för all hjälp i den här tråden.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  2. #32
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag hoppas att de tagit bort Papin Jahti, så att man slipper den efter EHNK II.
    Det blir trevligare att göra om det till mp3 om man för en gångs skull slipper den.
    Jag förstår inte hur man kan störa sig på den låten. Den är ju så underbar.

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 754

    Standard

    Jag kan störa mig på att Papin Jahti inte ligger som ett separat spår. Jag tror det är mest det som åsyftas här också.

  4. #34
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    Du skulle ändå aldrig vara nöjd? Skulle allt (alltså allt kent gjort finnas i boxen) skulle du ändå sakna Jockes privata demon, grannens inbandiningar av Jockes sång i duschen, Markus som en del av kören som sjöng på vårfesten i dagis osv.

    Skulle även dessa finnas med, skulle du ändå villa ha video av allt detta.

    Sluta gnälla och starta fast ett eget band och samla ihop allt material i en låda. (och lås den, för ingen vill väl höra en gnällig röst?)
    Oj, här tar man i.
    Klart det går att göra mig nöjd.
    Till att börja med kan man inkludera demolåtar som finns att tillgå på mer "skuggiga ställen". Och de engelska albumen med deras b-sidor som faktiskt ingår i diskografin i den tid som angetts på boxen. Låter inte så svårt för mig.

    Och nej, är inte intresserad av Jockes sång i duschen, varken inspelat eller på film. Anser inte att det ingår i bandets diskografi direkt. Det gör däremot det andra materialet jag angett, som remixerna. Ok?

  5. #35
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av A Runnelid Visa inlägg
    Jag kan störa mig på att Papin Jahti inte ligger som ett separat spår. Jag tror det är mest det som åsyftas här också.
    Det kan jag kanske förstå, men jag själv stör mig inte så mycket på sånt.

  6. #36
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Det kan jag kanske förstå, men jag själv stör mig inte så mycket på sånt.
    Tycker det är rätt trevligt med extraspåret i slutet av samlingen, faktiskt

  7. #37
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Jag tycker de flesta remixerna är måttligt bra så det är helt okej att slippa dem. Egentligen tycker jag att det räcker med en version av varje låt så för min del hade de gärna fått ta bort dublett-demosar och lägga in några unika spår i stället (om det nu finns några ytterligare unika spår av hög kvalité). Men nu pratar jag bara om små justeringar; i huvudsak är boxen bra.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  8. #38
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av A Runnelid Visa inlägg
    Jag kan störa mig på att Papin Jahti inte ligger som ett separat spår. Jag tror det är mest det som åsyftas här också.
    Precis.

    Den hade gärna fått ligga separat, som spår 13, det hade inte gjort mig något. Vill jag ha En helt ny karriär II i t.ex. min mp3-spelare, på mobilen, på datorn eller på en samlings-cd, då blir det ett onödigt långt spår, stor fil och med massa tystnad och den låten efteråt som det är nu. Man kan säkert fixa sådant själv, med lite bättre tekniskt kunnande och ett slags program. Därav att jag i min stilla nyfikenhet hoppas att de har utelämnat Papin Jahti till denna box. Nåväl, större saker finns det att oroa sig över, men så är det i alla fall.

    Sedan är det skönt att remixerna uteblir, någon måtta får det vara!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  9. #39
    Medlem Litas avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    222

    Standard

    Jag drömde att Kent blev så trött på det här forumet att de drog in boxen, bara för att visa vem(vilka) det är som bestämmer. Det visar sig att det är lika lätt att ibilla sig det när man vaknat också.

  10. #40
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Och remixerna, vart tog de vägen?
    De engelska albumen saknar jag också, samt deras unika b-sidor som inte är speciellt enkla att finna alla gånger. Sånt borde givetvis följa med i en definitiv box som denna.
    Remixerna kan de gott slänga i skrothögen! Tack för att vi slipper sån skit i boxen!

    De engelska albumen tänkte jag också på. Jag tycker att man åtminstone kunde tagit med de unika låtarna "Velvet", "Just like money" och "Quiet heart" som bonusspår på Isola och Hagnesta Hill. De låtarna finns ju ingen annanstans! Man har ju faktiskt tagit med några engelska demolåtar, så det hänger inte på att allt ska vara på svenska.

  11. #41
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Nu när man har fått reda på låtlistan blir man ju alldeles glad i munnen.
    Men!
    Det är en hel del demos man saknar, som man kan finna på "andra ställen".
    Och remixerna, vart tog de vägen?
    De engelska albumen saknar jag också, samt deras unika b-sidor som inte är speciellt enkla att finna alla gånger. Sånt borde givetvis följa med i en definitiv box som denna. Sådant som också släpptes under perioden 1991-2008, men som tydligen glömts bort av någon anledning...

    Vad tycker ni, är boxen bra som den är fastän man ignorerat ganska mycket material eller borde man gjort en mer sammanfattande diskografi?
    du har missat att låtlistan legat ute på ginza sen igår va?


  12. #42
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Remixerna kan de gott slänga i skrothögen! Tack för att vi slipper sån skit i boxen!

    De engelska albumen tänkte jag också på. Jag tycker att man åtminstone kunde tagit med de unika låtarna "Velvet", "Just like money" och "Quiet heart" som bonusspår på Isola och Hagnesta Hill. De låtarna finns ju ingen annanstans! Man har ju faktiskt tagit med några engelska demolåtar, så det hänger inte på att allt ska vara på svenska.
    Visst, remixerna är väl inte så mycket att hänga i julgranen men tycker ändå de borde få komma med eftersom boxen ska sammanfatta musiken de släppt.
    Inte jätteviktigt, men då det inte finns så många kunde man dock låta dem komma med också.

    Engelska albumen borde defenitivt få vara med, är ju ändå en ganska stor del av allting. Två skivor och en del b-sidor som är svåråtkomliga. Ser ingen anledning att inte ha med dem faktiskt.

  13. #43
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    du har missat att låtlistan legat ute på ginza sen igår va?
    Nej, varför tror du det?
    För att jag är i sådan extas, eller vadå?
    Jag klarar mig utan dig och dina dumma kommentarer, tack.
    Från början tänkte jag länka till Ginza, men så såg jag att Henrik publicerat listan på startsidan så då kände jag att det skulle bli bättre om jag länkade till den. Problem med det eller?

  14. #44
    Nybörjare MMorres avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    11

    Standard

    Remixar? Är du seriös... man ska inte remixa Kent. Remixarna är inget jag kommer sakna i boxen.
    En bänkrad i en rastlös sen april
    Jag tittar över axeln o ser dig blinka till
    Jag kan få dig när du vill...

  15. #45
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Du, man får bestående men av att lyssna på den. Tro mig.
    ahahahahaha

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •