Tack för all hjälp i den här tråden.
Tack för all hjälp i den här tråden.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag kan störa mig på att Papin Jahti inte ligger som ett separat spår. Jag tror det är mest det som åsyftas här också.
Oj, här tar man i.
Klart det går att göra mig nöjd.
Till att börja med kan man inkludera demolåtar som finns att tillgå på mer "skuggiga ställen". Och de engelska albumen med deras b-sidor som faktiskt ingår i diskografin i den tid som angetts på boxen. Låter inte så svårt för mig.
Och nej, är inte intresserad av Jockes sång i duschen, varken inspelat eller på film. Anser inte att det ingår i bandets diskografi direkt. Det gör däremot det andra materialet jag angett, som remixerna. Ok?
Jag tycker de flesta remixerna är måttligt bra så det är helt okej att slippa dem. Egentligen tycker jag att det räcker med en version av varje låt så för min del hade de gärna fått ta bort dublett-demosar och lägga in några unika spår i stället (om det nu finns några ytterligare unika spår av hög kvalité). Men nu pratar jag bara om små justeringar; i huvudsak är boxen bra.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Precis.
Den hade gärna fått ligga separat, som spår 13, det hade inte gjort mig något. Vill jag ha En helt ny karriär II i t.ex. min mp3-spelare, på mobilen, på datorn eller på en samlings-cd, då blir det ett onödigt långt spår, stor fil och med massa tystnad och den låten efteråt som det är nu. Man kan säkert fixa sådant själv, med lite bättre tekniskt kunnande och ett slags program. Därav att jag i min stilla nyfikenhet hoppas att de har utelämnat Papin Jahti till denna box. Nåväl, större saker finns det att oroa sig över, men så är det i alla fall.
Sedan är det skönt att remixerna uteblir, någon måtta får det vara!
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Jag drömde att Kent blev så trött på det här forumet att de drog in boxen, bara för att visa vem(vilka) det är som bestämmer. Det visar sig att det är lika lätt att ibilla sig det när man vaknat också.
Remixerna kan de gott slänga i skrothögen! Tack för att vi slipper sån skit i boxen!
De engelska albumen tänkte jag också på. Jag tycker att man åtminstone kunde tagit med de unika låtarna "Velvet", "Just like money" och "Quiet heart" som bonusspår på Isola och Hagnesta Hill. De låtarna finns ju ingen annanstans! Man har ju faktiskt tagit med några engelska demolåtar, så det hänger inte på att allt ska vara på svenska.
Visst, remixerna är väl inte så mycket att hänga i julgranen men tycker ändå de borde få komma med eftersom boxen ska sammanfatta musiken de släppt.
Inte jätteviktigt, men då det inte finns så många kunde man dock låta dem komma med också.
Engelska albumen borde defenitivt få vara med, är ju ändå en ganska stor del av allting. Två skivor och en del b-sidor som är svåråtkomliga. Ser ingen anledning att inte ha med dem faktiskt.
Nej, varför tror du det?
För att jag är i sådan extas, eller vadå?
Jag klarar mig utan dig och dina dumma kommentarer, tack.
Från början tänkte jag länka till Ginza, men så såg jag att Henrik publicerat listan på startsidan så då kände jag att det skulle bli bättre om jag länkade till den. Problem med det eller?
Remixar? Är du seriös... man ska inte remixa Kent. Remixarna är inget jag kommer sakna i boxen.
En bänkrad i en rastlös sen april
Jag tittar över axeln o ser dig blinka till
Jag kan få dig när du vill...