Senast redigerat av What it feels like den 2008-09-25 klockan 11:26.
(Nu har jag tyvärr inte orkat läsa igenom alla tidigare inlägg i den här tråden, så ursäkta om jag eventuellt råkar säga något som någon annan redan kan ha sagt).
Jag tror hursomhelst att anledningen till att de valt att ha med just endast de Jones och giftet-/Havsänglar-demos som de tog med, och inga ytterligare, är för att dessa är de enda som låter tillräckligt likt kent. De andra (praktexempel: "Babadaba" och "Sommarsång") är helt enkelt för mycket fel genre/stämning på ett eller annat sätt. Personligen hade jag ju dock hemskt gärna även velat höra många av de andra gamla demo-låtarna i fin kvalitet, men man kan inte få allt, och jag förstår hur de tänker om det nu är som jag tror. Det handlar nog lite om om att bejaka bandets image.
Senast redigerat av McMuck den 2008-09-25 klockan 14:40. Anledning: Satsindelning
Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.
McMuck(och alla andra):
Jag tror det handlar om deras egna krav på kvalitét.
Vilket vi enbart ska vara tacksamma föra, det är de kraven som har gjort att vi har ett så bra band att lyssna på.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Tack.
Äntligen en som förstår att man kan kritisera bandet man älskar, att man inte enbart måste sitta och ta emot fast man med största sannolikhet kommer älska den kommande produkten. Embelie förtjänar, likt dig, en kram. Alla andra bara hoppar på mig och säger att jag borde bannas alternativt att jag inte borde få köpa boxen. Jag tycker de personerna kan gå och grina, för det här är ett fritt land och jag kommer fortsätta skriva här så länge jag anser det värt det. Och ja, jag kommer invänta boxen och avnjuta musiken i den.
Att jag saknar vissa låtar gör inte att jag inte vill köpa boxen, för helt underbar verkar den ändock. Inte illa med handritade målningar av J.Berg heller
Och du, Jocke: skicka fakturan så ser jag fram emot mitt pris sen!
Nej, jag heter Fredrik.
Och jag får väl passa på att tacka Jocke och hans eminenta band för all fin musik de givit oss. Och för den kommande boxen som ger mig och många andra att upptäcka både gammalt och nytt, för tvärtemot vad många tror så ser jag fram emot den (folk kan tydligen inte läsa ordentligt). Passar även på att tacka Jocke för kramen han gav mig när jag var på skivsigneringen på Åhlens i Stockholm förra hösten veckan efter TTS-släppet
Senast redigerat av Sundance_kid den 2008-09-25 klockan 17:40.
Har ingen aning, han försökte väl vara rolig?
Ok, men då kan vi ta det nu en gång för alla: Jag ser fram emot boxen något så oerhört mycket. Längtar efter att få rippa in all musik i iTunes, lyssna igenom den medan jag kollar på Joakims handritade bilder och bläddrar i boken. Ser fram emot det nya materialet. OK?
Ni får bråka med mig hur mycket ni vill, om ni nu känner för det. Men kom ihåg att det inte är jag som behandlar andra som arslen och går OT något så enormt i denna tråd...
Glääääääns över sjööööö o straaaand...
-Ni kan ju inte bete er!"
"-Jooooooooo!"
(5 sekunder senare...) "-Aaaaahhhhhhh"
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
Förlåt Fredrik om jag har joinat den kentfanska masshysterin; det kan onekligen bli lite väl ohejdad ibland. Men samtidigt måste vi ju rimligen ha rätt att ifrågasätta dina negativa formuleringar precis som du har rätt att ifrågasätta innehållet i boxen. Whatever, inget av det här är väl på liv och död. Alla verkar vi ju se fram emot boxen i alla fall.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag tar aldrig ifrån er rätten att ifrågasätta mina frågeställningar eller åsikter, men många av er beter sig som arslen i bara farten vilket inte känns ok. Man behöver inte vara otrevlig för att någon har invändningar på någonting.
Ibland när jag läser här numer känns det som allting är på liv och död, inte trevligt alls.
Ofta när jag läser här så verkar hela kent i princip vara på liv och död för vissa.
"Åh, den dag kent lägger ner så dör jag". Eller: "Jag kommer inte att överleva". O.s.v.
Om kent verkligen vore på liv och död, då skulle kent själva inte ens vara livrädda med stil.
OT, men dels är det din tråd och dels anknyter det till liv och död. Tack och förlåt. Och punkt för det.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\