Sidan 9 av 9 FörstaFörsta 123456789
Resultat 121 till 131 av 131

Ämne: Missat material?

  1. #121
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ironi (eller sarkasm om man vill kalla det för det) är ett sätt att bemöta kritik när man inte orkar argumentera för en sak som inte förtjänar att bemötas seriöst. Jag tror i alla fall inte att du behöver ta all sådan ironi på liv och död.
    Men hur svårt kan det vara?
    Jag ställde en enkel fråga, jag undrade om ni ansåg att boxen var bra som den är eller om ni saknade någon/några låtar nu när låtlistan för boxen utannonserats. Inte ens Plågan som brukar vara så noga höll sig OT.
    Det kastades skit över mig, helt i onödan. Och jag hatar svar som "köp inte boxen då"... men va? Har jag sagt att jag inte gillar den eller? Boxen är för mig mer än köpvärd, men det gör inte att jag inte kan sakna material på den.
    I min förra tråd [Sellout?] skrev någon att jag borde bannas, men det är många andra här än jag som borde få varningar i alla fall. Jag kallas dum för att jag skrev en felformulering, jag bemöts allmänt otrevligt av nästintill alla. Kul "diskussionsforum" man hamnat på. Att Jocke är lite av surpuppa kan jag väl förstå, det är ju ändå hans tår jag trampar på här (och att ifrågassätta honom är visst olagligt, förlåt hade missat det), men resten borde veta bättre...

  2. #122
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Det viktigaste i den här boxen är ju att Kent har haft en fin karriär som dom är stolta över och vill tacka sina fans. Dom har valt att släppa en just sån här box. Det är deras karriär.
    Vi har redan fått så mycket.
    Tack Kent!!!

  3. #123
    Medlem Marishkas avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Bonn, Tyskland
    Inlägg
    782

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Det viktigaste i den här boxen är ju att Kent har haft en fin karriär som dom är stolta över och vill tacka sina fans. Dom har valt att släppa en just sån här box. Det är deras karriär.
    Vi har redan fått så mycket.
    Tack Kent!!!
    Precis!
    Tusen tack kent!!
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    History knows no conjunctive!

  4. #124
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Men hur svårt kan det vara?
    Jag ställde en enkel fråga, jag undrade om ni ansåg att boxen var bra som den är eller om ni saknade någon/några låtar nu när låtlistan för boxen utannonserats. Inte ens Plågan som brukar vara så noga höll sig OT.
    Det kastades skit över mig, helt i onödan. Och jag hatar svar som "köp inte boxen då"... men va? Har jag sagt att jag inte gillar den eller? Boxen är för mig mer än köpvärd, men det gör inte att jag inte kan sakna material på den.
    I min förra tråd [Sellout?] skrev någon att jag borde bannas, men det är många andra här än jag som borde få varningar i alla fall. Jag kallas dum för att jag skrev en felformulering, jag bemöts allmänt otrevligt av nästintill alla. Kul "diskussionsforum" man hamnat på. Att Jocke är lite av surpuppa kan jag väl förstå, det är ju ändå hans tår jag trampar på här (och att ifrågassätta honom är visst olagligt, förlåt hade missat det), men resten borde veta bättre...
    Nu har jag inte läst all skit som folk har kastat på dig, men tro mig: man kan bli ganska trött på all negativism i de här trådarna och det är inte alltid man orkar vara objektiv i sin trötthet. Din ursprungliga topic var tämligen objektiv kritik och jag var lika objektiv i mitt första inlägg i den här tråden, men när du sedan började använda formuleringar som att "Kent var för fega" då blir det så uppenbart att du är ute och cyklar att man inte orkar längre. Om du inte inser att vi som är oerhört tacksamma över boxen blir trötta av att läsa sådana kommentarer så vet jag inte vad. Det är möjligt att vi överdriver våra motangrepp, men vår irritation finns där av en anledning och då är det väl inte så konstigt om vi går Jockes ärende i hans rätt träffande sarkasm; vi blir ju trampade på tårna å hans vägnar (risken finns ju även att vi tar hans parti eftersom han är vår hjälte och du inte är det).

    Om vi nu inte ska drunkna i negativism kring den här boxen och framtida releaser så är det nog bäst att vi lägger locket på nu. Du måste inse att det finns en anledning till folks sarkasm och som du säger borde folk tänka sig för innan de blir alltför elaka, men summa summarum tycker jag att vi mest måste skratta åt den här pajkastningen och det sätt vi människor beter oss på. Det är ju sannerligen komiskt hur vi kan uppröras så mycket över en liten box och några taffliga formuleringar. Ha ha. Piece, love and understanding ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  5. #125
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Nu har jag inte läst all skit som folk har kastat på dig, men tro mig: man kan bli ganska trött på all negativism i de här trådarna och det är inte alltid man orkar vara objektiv i sin trötthet. Din ursprungliga topic var tämligen objektiv kritik och jag var lika objektiv i mitt första inlägg i den här tråden, men när du sedan började använda formuleringar som att "Kent var för fega" då blir det så uppenbart att du är ute och cyklar att man inte orkar längre. Om du inte inser att vi som är oerhört tacksamma över boxen blir trötta av att läsa sådana kommentarer så vet jag inte vad. Det är möjligt att vi överdriver våra motangrepp, men vår irritation finns där av en anledning och då är det väl inte så konstigt om vi går Jockes ärende i hans rätt träffande sarkasm; vi blir ju trampade på tårna å hans vägnar (risken finns ju även att vi tar hans parti eftersom han är vår hjälte och du inte är det).

    Om vi nu inte ska drunkna i negativism kring den här boxen och framtida releaser så är det nog bäst att vi lägger locket på nu. Du måste inse att det finns en anledning till folks sarkasm och som du säger borde folk tänka sig för innan de blir alltför elaka, men summa summarum tycker jag att vi mest måste skratta åt den här pajkastningen och det sätt vi människor beter oss på. Det är ju sannerligen komiskt hur vi kan uppröras så mycket över en liten box och några taffliga formuleringar. Ha ha. Piece, love and understanding ...
    Du har så rätt-som vanligt Skulle ändå kunna tänka mej att säga såhär: piece of cake Peace,man!

  6. #126
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Du har så rätt-som vanligt Skulle ändå kunna tänka mej att säga såhär: piece of cake Peace,man!
    Jag vet. Jag har så himla rätt jämt. Tur att i alla fall du och jag har förstått det. Peace of cake!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  7. #127
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Kul att Papin jahti var med. Första jag kollade på B-sidor CD 2!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  8. #128
    Medlem julibarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    766

    Standard

    Det är klart att man skulle velat ha med allt Kent någonsin gjort, men det ska väl också finna någon sorts exklusiv känsla i att få tag i en gammal singel med remixer/demos/b-sidor som inte går att få någon annanstans, det är ju status att känna till låtar "ingen" annan gör.
    Dock inte lika roligt för oss som ej har några gamla svåråtkomliga singlar. Fast det gör dem bara mer intressanta, och så fort jag blir rik så kan jag köpa dem för några tusen...
    Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.

  9. #129
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Det viktigaste i den här boxen är ju att Kent har haft en fin karriär som dom är stolta över och vill tacka sina fans. Dom har valt att släppa en just sån här box. Det är deras karriär.
    Vi har redan fått så mycket.
    Tack Kent!!!
    Fast lite är det ju att kräma ut det sista ur en döende industri.


  10. #130
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Jag har sagt förut men jag säger det igen:
    "Velvet", "Quiet heart" och "Just like money" borde varit med bland bonusspåren. Än mer underligt att de utelämnats blir det då engelska demolåtar har tagits med på samma album.

    I övrigt kan man inte klaga. Att remixer "saknas" är jag bara tacksam för!

  11. #131
    Medlem julibarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    766

    Standard

    Jag tycker inte att det är så konstigt att Velvet, Quiet heart och Just like money inte är med. Om de bestämt sig för att inte ta med de engelska skivorna så tycker jag att det blir lite konstigt om man bara väljer ut några låtar från ett "helhetsalbum". Det blir också som att de bara är de låtarna som är speciella, att de andra är likadana (de är de ju på sätt och vis, men ett nytt språk och ny text med delvis annan innebörd).
    Även om Kent verkar ha gett upp de engelska skivorna så tycker jag att det ska finnas något "speciellt" med dem, som man inte fått på annat vis, alltså några speciallåtar.
    Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.

Sidan 9 av 9 FörstaFörsta 123456789

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •