Dalen på andra sidan fjorden är nog den mest isolerade platsen jag har sovit på.
Trollbindande Geiranger.![]()
Dalen på andra sidan fjorden är nog den mest isolerade platsen jag har sovit på.
Trollbindande Geiranger.![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Min morbrors stuga ute i Sandhamn, himla mysigt må jag säga. Och fast den är såld och jag antagligen aldrig kommer få sätta min fot där igen lämnar jag den aldrig...
Jag har faktiskt ingen aning om vad dalen heter. Jag vet bara att stigen dit längs fjorden var väldigt svårframkomlig, att vi kom fel och att jag initierade min ryggskada för att komma dit. Spooky att du skriver om mitt trollsällskap ... är du en tankeläsare ... min dåvarande flickvän och jag kallade varandra för Lilltrollet och Stortrollet ...
Man får gå några timmar till byn Geiranger. Där kan man säkert hitta en hamburgare för 150 kronor. T.o.m. på McD kostar en meny 90 kronor i Norge så det hade inte varit läge ändå ...![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Hmmmm, rolig bildrebus ... Jag misstänker att din bild är tagen där Geirangerfjorden kommer ut i nästa fjord (vad den än heter); i så fall är det inte samma vattenfall. Om din bild däremot är tagen från Geiranger by (eller vägen norrut) så blir det mer intressant. Min bild är tagen söder om fjorden, några kilometer väster om Geiranger by.
Det finaste på din bild är emellertid inte landskapet ...
(och jag syftar inte på barnet i rosa kläder, ha ha)
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Ser ut som samma ställe. Dalen bakom vattenfallet också.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Jao, bilden är tagen från vägen Hellesylt-Stranda där Geirangerfjorden kommer ut i en annan fjord. Men det är iaf väster om Geiranger byhttp://www.viamichelin.com/viamichel...8&y=8&ie=UTF-8 (zooma ut)
Tack tack, men man kan knappt jämföras med Norges skönhetDet är svårt att tro att naturen kan vara så rent vacker.
Besegra inte
Slå inte tillbaka
Ge inte upp
Schysst länk. Med den kartan kan vi nästan redogöra för resten av forumet var bilderna är tagna ...
Geiranger är grymt fint. Finast i Norge för mig, även om det finns mycket fint. Skulle vara underbart att vandra längs fjorden några dagar med perfekt väder. Hittills har jag bara haft regn eller växlande molnighet när jag varit där. Men vissa platser i Norge är mer regniga än andra. Sånt är Norge.
Bergen är en annan fantastisk stad, när det inte regnar.
Trevligt uteliv och vackert läge. Borde jag lägga ut en bild?![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\