Vackra trådar förtjänar att dammas av.
Vårt västra grannland förtjänar sin nationaldag, mer än något annat.
Nedan: Moskenesöya, Lofoten.
Vackra trådar förtjänar att dammas av.
Vårt västra grannland förtjänar sin nationaldag, mer än något annat.
Nedan: Moskenesöya, Lofoten.
Senast redigerat av namokab den 2010-06-07 klockan 21:53.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Sjöarundan i Åsljunga är en väg som går runt en insjö. Där har jag planerat stor del av min karriär. Ska ner dit snart igen när jag ändå ska till Danmark och stanna där ett par dagar. Jag har mina rötter där. Älskar stället. Det finns inget vackrare eller mer känsloladdat ställe på hela jorden i mina ögon.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._vintertid.jpg
Här är en intressant karta av Stockholm. Med hjälp av geotags kan man visa var stockholmare och turister tar kort i staden.
Stockholmare i blått och turister i rött:
![]()
Sláinte Mhath!
Vår sommarstuga belägen i byn Nyhyttan som ligger i södra Dalarna, 1,5 mil utanför Säter. Vi bygger om där för fullt, kommer bli kanonfint. Sedan ligger ju stugan vid ett fantastiskt fint läge.
![]()
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
jag kan förstå att det är en favoritplats David!!!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Toaletten och Sovrummet,
Du och jag ☠
Ibland händer det att jag drömmer om att besöka platser så avlägsna att det är helt orimligt att ta sig dit.
KERGUELEN
Historisk bild från 1811.
Senast redigerat av namokab den 2011-04-17 klockan 22:01.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Manhattan, New York. Och då speciellt Greenwich Village. Man blir som nykär varje gång man kommer dit. Det finns ingen stad som New York.
San Francisco. Alldeles fantastiskt fint, stor stad som ändå känns mysig.
Palma Nova och Palma, Mallorca. Vita mjuka stränder, mysig stad och fint vatten. Ska jag solsemestra vid Medelhavet så finns det inget som slår Mallorca.
Köpenhamn. Vacker och opretentiös stad.
Bangkok, Thailand. Det verkar som att man älskar eller hatar den här staden. Jag tycker den är underbar! Här möts rik och fattig, stor och liten, modernt och gammalt i en salig röra. På ena gatan kan man finna skjul där människor bor, på andra gatan kan en av världens lyxigaste byggnader breda ut sig.
Koh Chang (och kanske några fler småöar) Thailand. Paradisstränder med vit sand och turkosblått vatten, svajande palmer och underbart klimat.
London. Man tröttnar ju aldrig.
Håller med om London och Köpenhamn, de andra ställena har jag inte besökt tyvärr. Jag lägger till Barcelona till listan. Jag älskar den staden, dess olika delar. Det finns gamla gotiska delar och supermoderna. Maten är god och så är det aldrig längre än 20 minuter till stranden.![]()
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Nu när jag faktiskt besökt Kotor, delvis inspirerad av ditt positiva omdöme i den här tråden, måste jag säga att platsen var mer fantastisk än jag hade lyckats föreställa mig. Min personliga favoritplats under cyklingen genom Östeuropa. Bilden som du länkar till är tagen från klosterruinen (eller dylikt). Just den sidan av "fjorden" (egentligen är den en s.k. Ria) var verkligen läckrast (se även min bild i tråden om Resor). Gamla stan var också riktigt mysig.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\