Sidan 23 av 25 FörstaFörsta ... 13141516171819202122232425 SistaSista
Resultat 331 till 345 av 369

Ämne: Vad tycker ni om boxen?

  1. #331

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ÖvreGärdtre Visa inlägg
    Vad bra då är det inte bara jag som tycker att vissa saker Jocke skriver är roligt! Trots att det nu var dig han vände sitt känsliga tycke till.
    Mvh ÖvreGärdtre!!
    Jo. Men om man döper sig till Gubbjävel inbjuder man till att folk ska jävlas med en. Om jag varit yngre och Kent varit mer än musik för mig hade jag troligen blivit ganska ledsen. Men så är jag också über-känslig och paranoid. Andra är troligen mer normala.

  2. #332
    Medlem ÖvreGärdtres avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    MALMKÖPING
    Inlägg
    234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Jo. Men om man döper sig till Gubbjävel inbjuder man till att folk ska jävlas med en. Om jag varit yngre och Kent varit mer än musik för mig hade jag troligen blivit ganska ledsen. Men så är jag också über-känslig och paranoid. Andra är troligen mer normala.
    Det är nog sant, yngre personer kan nog tycka att det svider lite! Men som Jocke skrev, sånna här saker måste man nog ta lite med en nypa salt! Det kan ju vara svårt för vissa att se ironin!!! Ha det bra kram!

  3. #333
    Medlem ÖvreGärdtres avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    MALMKÖPING
    Inlägg
    234

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag, och många med mig, uppskattar att du skriver här.
    Ibland för roliga anekdoter, ibland bara för lite trams.
    Men jag håller med dem som säger att du har lite onödigt aggro-ton i dina inlägg ibland. Man behöver inte vara otrevlig och sedan säga åt någon att ta det med en liten nypa salt. Isåfall kan mobbarna i skolan bara säga det var på skoj, att man kan ta alla ord och knuffar med en nypa salt. Eller USA kan ju förklara för Japan att de får ta de två atombomberna med en nypa salt...
    Helt rätt som du säger, men ändå. Man måste nästan ta sånna här sidor med en nypa. Det är visserligen så mobbarna redan säger i skolan om någon vuxen skulle sättas in. Ja men det va bara på skoj!
    Trotts det igen det e ju svårt att se här om det är på skoj eller inte, dock har ju J.B skrivit många gånger att man inte ska ta allt han skriver här så hårt! Vissa saker förstår man ju att han tänder till på med för de få dagar jag har varit här är det väldigt mycket klagande på allt tycker jag!!
    Ha det gott!!! Kram

  4. #334
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ÖvreGärdtre Visa inlägg
    Helt rätt som du säger, men ändå. Man måste nästan ta sånna här sidor med en nypa. Det är visserligen så mobbarna redan säger i skolan om någon vuxen skulle sättas in. Ja men det va bara på skoj!
    Trotts det igen det e ju svårt att se här om det är på skoj eller inte, dock har ju J.B skrivit många gånger att man inte ska ta allt han skriver här så hårt! Vissa saker förstår man ju att han tänder till på med för de få dagar jag har varit här är det väldigt mycket klagande på allt tycker jag!!
    Ha det gott!!! Kram
    Nu skrattar jag förvisso högt åt mycket han skriver, men det finns så mycket som kan förklaras bort med "ta det med en nypa salt" och man kanske bör ändra ton om allt för många tar illa upp... oavsett om det är ett forum för ens egna band?

  5. #335
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Hördudu. Jag är yngre än du med mina 31 år. Dessutom har jag perfekt syn. (Tyvärr. Jag har alltid velat ha glasögon.) Felen i boken är många. Sådetså.
    Vilken tur att jag inte skrev vad jag tyckte om boxens upplägg. Då hade du troligen exploderat. Att (de flesta) låtarna är hur bra som helst visste jag när jag köpte dem första gången, men boxen är ju lite hafsigt sammansatt. En B-sidesamling mitt i allt liksom...

    Demon till Din skugga är riktigt bra. Jag har inte varit så förtjust i den tidigare, men här fick den en ljudbild som föll mig i smaken. Trevligt värre.

    Jag undrar om vi är släkt. Vi bär samma efternamn. Jag har fått mitt efternamn från min farfars styvfar som brukade slå honom. Är ni släkt?

    (Jag tyckte att Joakims inlägg var roligt. Lite överkänsligt sådär.)
    Heter du bergsell?


  6. #336

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Heter du bergsell?
    Är det någonting jag borde förstå i "Bergsell"? Kanske ett skämt. Jag har betydligt enklare humor än så.

  7. #337
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    På ett sätt kan jag faktiskt förstå J. Berg. Han och bandet har lagt ned så mycket tid, energi och skaparångest på att få fram det som vi älskar och sen kommer vi här och lägger några sekunder av våra liv på att klaga på det som inte blev helt perfekt. Fatta hur mycket energi Jocke lägger ner på att allt ska vara perfekt och så ska vi ändå sitta och anmärka på detaljer som inte är helt bra. Då är det ganska lätt för honom att tänka: "Oj, snacka om att den där klagande människan måste häva ur sig något skit för att han själv har bidragit med så mycket kreativt till den här världen ... (not!)"
    Jag tyckte en gång att han överreagerade på ett av mina inlägg (som jag skrev för att Kent spelade en låt som hade fått extremt lite cred här på forumet), men med lite perspektiv var det väl delvis befogat. Okej, Jocke kan väl vara lite vass i orden ibland och det är väl paradoxalt nog hans stil; en så framgångsrik snubbe borde inte ha något behov av att trycka ned de små misslyckade liven i träsken där de hör hemma ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  8. #338

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Eller USA kan ju förklara för Japan att de får ta de två atombomberna med en nypa salt...
    Jag tycker att de överreagerade lite faktiskt. En del saker måste man kunna ta med en nypa salt.
    rbroddmark.tumblr.com

  9. #339

    Standard

    Det finns ju något som heter ironi vilket innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas.Kanske något att tänka på innan man blir upprörd....

  10. #340
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Jävla fjäsk
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  11. #341
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Jävla fjäsk
    Glöm inte att vissa forumiter fjäskar för dig också, för att du är en annan gud.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  12. #342
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    men jag förtjänar det ju
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  13. #343
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Är det någonting jag borde förstå i "Bergsell"? Kanske ett skämt. Jag har betydligt enklare humor än så.
    Jockes efternamn från början om jag förstått saken rätt.


  14. #344

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Jockes efternamn från början om jag förstått saken rätt.
    Jaha. Då delar vi inte samma efternamn.

  15. #345
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    moderatorn säger: håll er till ämnet nu!
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Sidan 23 av 25 FörstaFörsta ... 13141516171819202122232425 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •