Hoppas att kent lägger lika mkt fokus på texterna på nya skivan som dom gjorde på tex d&jd. Känns som att soundet verkligen kom i första hand på tts. Låter ju lovande rent textmässigt på på drift..
Hoppas att kent lägger lika mkt fokus på texterna på nya skivan som dom gjorde på tex d&jd. Känns som att soundet verkligen kom i första hand på tts. Låter ju lovande rent textmässigt på på drift..
Va bra då att alla får tycka annorlunda och ha en personlig åsikt, musiker eller ej!
Senast redigerat av Adam K. den 2009-01-13 klockan 18:01.
Det känns som texternas teman på TTS är mer... konkreta. Att de säger något viktigare om specifika ämnen.
DOJD-texterna är mer allmängiltiga, men säger ändå väldigt mycket(iaf i min värld). Det där om livets värde/skörhet och existensen. Att ta till vara på det osv.
Jag gillar dynamiken mellan de två.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
tycker dojd-texterna är klasser bättre än de på TTS. det blir mer så att jag lyssnar på musiken på TTS.
Folk gnäller på Vapen & Ammunition, men banne mig om den skivan ändå inte är den bästa rent textmässigt! Jag tycker också att Du & Jag Döden hade mycket bättre texter än Tillbaka till samtiden.
Texterna på TTS är liksom lite innehållslösa: mest en massa lösryckta fraser och inte så ordrik som plattorna före. Jocke får tycka vad han vill, men jag hoppas att han lägger mer energi på texterna till nästa skiva! Håller helt med om vad Grönfors skrev.