Skulle det inte vara bättre om kents kontrakt gott ut? Då är de ju fria att göra vad de vill. Rammsteins kontrakt gick ut nyligen så de släppte en megadvd med tre konserter, en bok fylld med bilder + en dubbelcd med huvudkonserten på. Sen har de varit inne i studion i typ... 4 år och kunnat göra vad de vill
Och med tanke på vad kent är värda i pengar så blir det nog inte svårt för dem att förhandla sig till ett nytt kontrakt ;-)
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"
Men är inte kent rätt nöjda med sitt kontrakt?
Beauty is no quality in things themselves:it exists merely in the mind which contemplates them.
Tycker kent borde slå sig fria från BMG asap och starta eget skivbolag.
Bli indie på riktigt.
Göra ett album i sin fina skivstudio i stil med På drift? och återuppfinna sig själva. Kanske göra ett fett dubellalbum som blåser omkull alla "musikkännare" en gång för alla...
Hoppade verkligen högt upp i luften när jag läste att boxen var en "halvtidssummering" Det är spännande att se vad som kommer härnäst. Som sagt, om kontraktet gått ut kan det ge dem fria vägar att börja på något nytt, eller helt enkelt bara skriva ett nytt kontrakt!
Jag tror att På drift? samt boxen var smarta drag av kent, framför allt På drift?, man måste ge fansen livstecken då och då, så att vi orkar hålla ut, och så att vi litar på dem, att de jobbar på.
Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.
Det kanske kommer en förändring...
...nåt för dom som väntar...
...på drift?
Bara jag som tycker att titlarna i den ordningen låter lovande/spännande?
Du och jag, Döden <3
Är det inte så att inte bara soundet men också texterna hade skulle varit mer samtidsrelaterat?
Därför får man intrycket att de är mer konkreta, tror jag.
Men hur fortsätter dynamiken? Jag föreslår att texter kunde handla om framtiden - vad menar du/ni?
nej jag tycker heller inte hösten 2009 verkar vara för tidigt. Nu har man ändå hunnit smälta alla intryck och känslor TTS gav. Dock blev jag väldigt postivt överraskad att dom gick mer mot det syntiga och elekroniska soundet. Drömmen för mig vore om de gick mer mot Depeche Mode soundet, DET HADE VARIT MÄKTIGT!
JAG VILL HA TILLBAKA GAMLA ROCKIGA KENT!
Storängsbotten 050528, Annexet 071118, Zinkensdamm 080626, Annexet 100225, Långholmen 100722,
Cirkus 120526, Holmentorget 120727, Sjöhistoriska 120819, Gärdet 140615, Bråvalla 150627, Linköping160923, Örebro 161118, Stockholm 161217
DOJD är bruuuuutalt charmig! då var jag 13, och blev kär i kent
Storängsbotten 050528, Annexet 071118, Zinkensdamm 080626, Annexet 100225, Långholmen 100722,
Cirkus 120526, Holmentorget 120727, Sjöhistoriska 120819, Gärdet 140615, Bråvalla 150627, Linköping160923, Örebro 161118, Stockholm 161217