Sidan 18 av 24 FörstaFörsta ... 89101112131415161718192021222324 SistaSista
Resultat 256 till 270 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #256
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    "Jag hoppas att Jocke lägger mer energi på texterna till nästa skiva" betyder: Jag vill att Jocke skriver mer texter som jag kan relatera mitt patetiska liv till?

    Det är väl en sak att inte gilla en text och en helt annan sak att författaren inte lagt någon energi på denna? Jag tycker texterna på D&JD är ofta skrivna på ett lite mer personligt sätt, varje text är på något sätt en liten historia medan texterna på TTS är mer konkreta på ett tema.

    Världens bästa låt eller text kan skrivas på en dag eller så kan det ta ett år. Skriv att ni vill ha "texter som är mer i stil med D&JD" istället för att bedömma hur mycket energi författaren lagt ner på dessa (detta har ni ingen aning om).

  2. #257
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    "Jag hoppas att Jocke lägger mer energi på texterna till nästa skiva" betyder: Jag vill att Jocke skriver mer texter som jag kan relatera mitt patetiska liv till?

    Det är väl en sak att inte gilla en text och en helt annan sak att författaren inte lagt någon energi på denna? Jag tycker texterna på D&JD är ofta skrivna på ett lite mer personligt sätt, varje text är på något sätt en liten historia medan texterna på TTS är mer konkreta på ett tema.

    Världens bästa låt eller text kan skrivas på en dag eller så kan det ta ett år. Skriv att ni vill ha "texter som är mer i stil med D&JD" istället för att bedömma hur mycket energi författaren lagt ner på dessa (detta har ni ingen aning om).
    Okej, det var kanske lite slarvigt uttryckt. Jocke har säkert lagt ner lika mycket "energi" på de senare texterna som de äldre. Dock upplever jag dem inte som lika genomarbetade, men det är min personliga åsikt som jag har rätt att ha.

    Det verkar som att man inte får ha någon annan åsikt än Jockes, och om man kritiserar hans arbete så trycks man genast ner i skorna. Finns det ingen här som kan ta kritik på ett bra sätt? Jocke är inte någon felfri Gud som många här tycks tro!

  3. #258
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Tycker vi slutar diskutera DOJD och TTS här, det är ju På drift? som bör sätta ribban för nästa album. Då både soundmässigt och textmässigt

  4. #259
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Okej, det var kanske lite slarvigt uttryckt. Jocke har säkert lagt ner lika mycket "energi" på de senare texterna som de äldre. Dock upplever jag dem inte som lika genomarbetade, men det är min personliga åsikt som jag har rätt att ha.

    Det verkar som att man inte får ha någon annan åsikt än Jockes, och om man kritiserar hans arbete så trycks man genast ner i skorna. Finns det ingen här som kan ta kritik på ett bra sätt? Jocke är inte någon felfri Gud som många här tycks tro!
    Var ifrån får du ditt andra stycke? Det är väl ingen som gjort något liknande i denna topic, sagt att Jocke är ofelbar och tryckt ner dig i skorna? Allt jag skrev var riktat mot formuleringen "Jag hoppas att Jocke lägger mer energi på texterna till nästa skiva" eftersom ingen vet hur mycket energi han lagt på texterna på D&JD/TTS.

    Jag hoppas att Jocke lägger mycket tid på texterna till nästa skiva eller Jag hoppas att texterna mer liknar texterna på D&JD än TTS eftersom jag tycker att texterna på TTS suger (och gärna utveckla mer) är förslag på formuleringar som du kan använda utan att uppskatta vilken tid Jocke lagt ned på dessa.

  5. #260
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    62

    Standard

    Är det bara jag som verkligen ÄLSKAR texterna på TTS????? *chockad*
    Dom talar mycket bättre till mig än D&JD (eller lika mycket - vet ej). Columbus... Ensammast i sverige.... är väl jättefina historier?? Vy från ett luftslott, Generation X, LSD någon och faktiskt även Sömnen uttrycker så mycket av mina känslor och ger utrymme till att passa in riktigt bra i så många situationer.

    Jag upplever det som att texterna på de olika skivorna passar in olika bra i livet beroende på vart man befinner sig och hur man känner sig just då. Sen tror jag att det också beror på vad man upplevt och utsatts för...

    Men att på något sätt antyda att texterna är olika mycket genomarbetade är helt fel, för det DU upplever när du lyssnar är ändå inte samma sak som Jocke upplevde när han skrev den. Efetrsom vi alla har olika associationer och referenser i livet gör det ju att vi upplever text och musik på olika sätt och därmed är det omöjligt att säga att någon text eller musikstycke är dåligt eller ogenomarbetat - i alla fall när det håller den kvalitet som Kents musik alltid gör!

    Med den nya skivan hoppas jag bara att Jocke ska känna lika mycket passion för sitt arbete som alltid hittills, för då vet jag att jag någon dag efter någon händelse kommer att älska just en av de låtarna till döds...
    Tiden går, Om hundra år är vi stjärndamm min vän

  6. #261
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vem har sagt det?
    Alla ska tycka exakt som jag, annars lägger jag ner hela skiten.
    Du börjar låta som Karlsson på taket... men du är något mindre rund;P
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  7. #262
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Restless Heart Visa inlägg
    Är det bara jag som verkligen ÄLSKAR texterna på TTS????? *chockad*
    Det MÅSTE vara så!!

    Konstruktiv kritik is the shit.

  8. #263
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Solna
    Inlägg
    5 155

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Bara för din info så tycker jag personligen att texterna på TTS är bättre generellt än de på DOJD.
    Anledningen är att på TTS kom jag närmare mina valda teman.
    Och de "sjunger" bättre än texterna på DOJD.
    Men... vad vet jag om musik?
    (Vet inte om J. Berg bryr sig om detta, men man kan ju lika gärna prova)

    När vi ändå är inne på texter, vilken platta är du mest nöjd med, textmässigt alltså?
    "Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"


  9. #264
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vem har sagt det?
    Alla ska tycka exakt som jag, annars lägger jag ner hela skiten.
    åh, haha, du låter precis som mig <3
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  10. #265
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Restless Heart Visa inlägg
    Är det bara jag som verkligen ÄLSKAR texterna på TTS????? *chockad*
    Dom talar mycket bättre till mig än D&JD (eller lika mycket - vet ej). Columbus... Ensammast i sverige.... är väl jättefina historier?? Vy från ett luftslott, Generation X, LSD någon och faktiskt även Sömnen uttrycker så mycket av mina känslor och ger utrymme till att passa in riktigt bra i så många situationer.

    Jag upplever det som att texterna på de olika skivorna passar in olika bra i livet beroende på vart man befinner sig och hur man känner sig just då. Sen tror jag att det också beror på vad man upplevt och utsatts för...

    Men att på något sätt antyda att texterna är olika mycket genomarbetade är helt fel, för det DU upplever när du lyssnar är ändå inte samma sak som Jocke upplevde när han skrev den. Efetrsom vi alla har olika associationer och referenser i livet gör det ju att vi upplever text och musik på olika sätt och därmed är det omöjligt att säga att någon text eller musikstycke är dåligt eller ogenomarbetat - i alla fall när det håller den kvalitet som Kents musik alltid gör!

    Med den nya skivan hoppas jag bara att Jocke ska känna lika mycket passion för sitt arbete som alltid hittills, för då vet jag att jag någon dag efter någon händelse kommer att älska just en av de låtarna till döds...
    NEJ.
    Du är inte den enda.
    Det finns åtminstone två stycken.
    Och genom att beskriva varför DU älskar texterna förklarar du också så jävla bra MINA känslor kring hela albumet att jag undrar varför jag ska behöva skriva mer här nu.
    Jag kan bara tillföga att alla texterna på TTS har rörd mig mycket och då (kanske) i särklass Berlin, Columbus, Våga Vara Rädd, Generation Ex och Ensammast i Sverige, sistnämda måste väl vara bland Jocke:s absolut största triumfer som textförfattare? Som oftast är tillfälle med Kent spelar musiken en minst lika avgörande roll i processen att frambringa budskapet (vad det nu än är), men lyriken fungerar lika utmärkt som självständig studium. Jag slutar åtminstone inte att förvånas över hur mycket jag ser mig själv och mina relationer till världen och människor under olika perioder av mitt liv i redan nämda Columbus och Generation Ex.
    Som andra påpekat känns många av texterna på D&JD som små berättelser, medan TTS enligt mig heller observerar olika tillstånd. En annan stil. En ANNAN. Inte sämre. Enligt mig. Och inte mindre energi. Alldeles för skrattretande uppenbart.

    Och du Jocke, jag kan gärna hålla med dig om absolut allt om det betyder att Kent existerar i åtminstone tio år till.
    Senast redigerat av buster89 den 2009-01-14 klockan 22:48.



  11. #266
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Det kanske bara är jag men jag blir sjukligt trött på människor som jämför hit och dit hela tiden. slappna av lite.
    dojd är en skiva och tts är en annan, dom är väl alla bra på sina sätt men jag tycke rinte kan kan jämföra konst.

    ta en bra krigsfil tillexempel och försök jämför den med bra komedi, det går inte att jämföra, det går inte att säga att den ena är bättre än den andra. eller jämför två tavlor av samma konstnär eller vad som helst, det går inte.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  12. #267
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Det kanske bara är jag men jag blir sjukligt trött på människor som jämför hit och dit hela tiden. slappna av lite.
    dojd är en skiva och tts är en annan, dom är väl alla bra på sina sätt men jag tycke rinte kan kan jämföra konst.

    ta en bra krigsfil tillexempel och försök jämför den med bra komedi, det går inte att jämföra, det går inte att säga att den ena är bättre än den andra. eller jämför två tavlor av samma konstnär eller vad som helst, det går inte.
    Men det går hursomhelst att säga en hel del om vilka av alla dessa uttrycksformer som appellerar för en, och varför.



  13. #268
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Självklart! det är väl hela meningen med konst?
    Men man ska inte jämföra dem med varandra för de.

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Men det går hursomhelst att säga en hel del om vilka av alla dessa uttrycksformer som appellerar för en, och varför.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  14. #269
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    En sak jag har funderat över är hur boxen påverkar Kents kontrakt med Sony BMG, om den gör det alls.

    I FAQ-en här på forumet står:
    Har Kent skrivit på ett kontrakt om att göra fyra album till?
    Ja, i augusti 2003 skrev Kent på ett kontrakt med skivbolaget BMG att spela in fyra album till i framtiden.

    Överallt verkar boxen räknas som ett album så nästa projekt kanske är Kents sista under detta kontrakt?

  15. #270
    Medlem julibarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    766

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    En sak jag har funderat över är hur boxen påverkar Kents kontrakt med Sony BMG, om den gör det alls.

    I FAQ-en här på forumet står:
    Har Kent skrivit på ett kontrakt om att göra fyra album till?
    Ja, i augusti 2003 skrev Kent på ett kontrakt med skivbolaget BMG att spela in fyra album till i framtiden.

    Överallt verkar boxen räknas som ett album så nästa projekt kanske är Kents sista under detta kontrakt?
    Räknades TH&S som album? Isf så är de ju redan fyra. D&JD, TH&S ep, TTS och boxen...
    Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.

Sidan 18 av 24 FörstaFörsta ... 89101112131415161718192021222324 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •