KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Okej, nu räcker det med Berlinbilder på ett tag.
Låt dom komma nu
Nej faktiskt inte.
Få ställen har sån charm som Berlins alla stränder, sjöar, floder, badställen, parker, etc.
som framförallt Havelsjön, Wannsee (Europas längsta och största insjöriviera),
Tegelersjön, Spreeflodens mysiga kanaler och strandcaféer, Tiergartens
underbara parkliv och Grünewaldskogens sagolikt vackra miljöer.
Wunderschön!![]()
Jag älskar också berg. Och någon mil söderut från Kemer fanns det en topp på 3000 meter som jag och brorsan ville upp på, men stigen tog slut och det var varma juli så vi vände. Annars finns det öar för dykning om man vill närma sig jordens medelpunkt i stället.
Visste ni förresten att den punkten på jorden som ligger längst från jordens medelpunkt är toppen Chimborazo i Ecuador, trots att den bara är 6310 meter hög. Jorden är inte helt rund, som ni vet. Cool aspekt om man vill bestiga ett berg som är värst på någonting ... Everest ser inte jag som ett alternativ! Kanske börjar det bli dags att besöka fantastiska Anderna igen. Så underbart!
Chimborazo:
![]()
Senast redigerat av namokab den 2009-05-12 klockan 06:50.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Berg <3
Val Thorens är tamejtusan grymt! världens största skidanläggning, helt fantastiska pister.. ÅK DIT om ni ska på skidsemester i franska alperna![]()
He he, ja det vore sjukt överraskande om de körde med sådana färgglada dräkter under nästa turné. I så fall har de läst i den här tråden.
Schysst bild. Det var inte ofta jag fotade civilbefolkningen, vilket på sitt sätt är synd eftersom de bidrar så mycket till den speciella andiska känslan. Var var du i Peru? Ett så grymt sevärt land att det inte är klokt. Colca Canyon, Inka Trail och Lago de Titicaca var nog mina tre favoriter, även om Cordillera Blanca var maffigt med sina höga berg. Det finns en grym triangel i Södra Peru, Västra Bolivia och Norra Chile som är snudd på ett måste för de som älskar mäktig natur och andisk känsla.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Just den här lilla gruppen var ju väldigt uppklädd, men visst hör de färgglada mönstren till i miljön. Jag var i Lima, Cuzco, Sacred Valley, Machu Picchu, Lake Titicaca och lite däromkring i krokarna. Jag tycker det verkar vara ett ganska underskattat resmål bland folk i Europa. Åker man till Sydamerika så åker man mest till Brasilien eller Argentina, men ingen verkar intresserad av länderna på Stilla Havs-sidan. Det är synd, för Peru är som sagt verkligen ett sevärt land med helt fantastisk natur.
Jag måste slå ett slag för maten också, jag känner folk i Lima så jag hade turen att kunna äta hemlagad peruansk mat när jag var där. Varför det inte finns en peruansk restaurang i Stockholm är faktiskt ett mysterium, jag tycker nästan att det peruanska köket spöar det italienska.
Slänger upp en Machu Picchu-bild nu när jag ändå sitter och letar igenom gamla mappar.
STOR BILD:
Och så en riktig turistfälla inte så långt ifrån Sacred Valley.![]()
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.
Jaha, det där med den peruanska maten hade jag missat. Inte dumt med kontakter på resmålet.
Jag diggar verkligen din STORA bild. Känns som om jag var där igen. Själv tappade jag bort kameran under mitt besök i Machu Picchu, varför det inte blev så många foton utöver den obligatoriska bilden (din förstabild). Grym plats och om det är någon som undrar så är det NO problema att bestiga den branta toppen bakom ruinerna (den som syns på alla kort). Grymt luftigt och fantastisk utsikt mot de omgivande bergen där upp! Woho.![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Jag vill äta Cuy. Gjorde du det i Peru?
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Senast redigerat av Mr. ? den 2009-05-12 klockan 23:34.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."