Sidan 15 av 53 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819202122232425 ... SistaSista
Resultat 211 till 225 av 782

Ämne: Resor

Erfaren medlem Cheapos avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Skönt! Kemer är det bästa stället av två som jag varit på i Turkiet.
    Tycker att det kändes som ett mer stillsamt/mysigt och mindre påträngande alternativ än det något exploaterade Alanya. Turkiet är ett vackert land, som onekligen förtjänar en mer grundlig genomresa. Synd att landets politik är lite suspekt, men det hindrar inte mig från att besöka ett land. Vi får hoppas att EU-grejen påverkar dem positivt.

Om Berlin förtjänar ett dussin inlägg i den här tråden tycker jag definitivt att Kemer förtjänar två inlägg. Ja, det skulle väl vara för att det finns en Kentlåt som heter Berlin då. Dags för mer bilder från Flen/Paris kanske ...

EDIT: En bild på Kemer.
    Mm, trots att det var en del turister där så var det inte ett hetsigt tempo, skönt! Och så tyckte jag om naturen, så coolt med så höga berg!<3
    När Du är tunn som luft, så är Du nästan perfekt

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cheapo Visa inlägg
    Mm, trots att det var en del turister där så var det inte ett hetsigt tempo, skönt! Och så tyckte jag om naturen, så coolt med så höga berg!<3
    Alanyas bergsfloder med båt är verkligen att rekommendera.
    Riktigt vackert och skönt svalkande iskallt vatten när det är 50 grader varmt i luften.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Alanyas bergsfloder med båt är verkligen att rekommendera.
    Riktigt vackert och skönt svalkande iskallt vatten när det är 50 grader varmt i luften.
    Men inget går upp emot Berlin på sommaren!

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Okej, nu räcker det med Berlinbilder på ett tag.
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av e-a Visa inlägg
    Men inget går upp emot Berlin på sommaren!
    Nej faktiskt inte.
    Få ställen har sån charm som Berlins alla stränder, sjöar, floder, badställen, parker, etc.
    som framförallt Havelsjön, Wannsee (Europas längsta och största insjöriviera),
    Tegelersjön, Spreeflodens mysiga kanaler och strandcaféer, Tiergartens
    underbara parkliv och Grünewaldskogens sagolikt vackra miljöer.
    Wunderschön!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cheapo Visa inlägg
    Jag älskar också berg. Och någon mil söderut från Kemer fanns det en topp på 3000 meter som jag och brorsan ville upp på, men stigen tog slut och det var varma juli så vi vände. Annars finns det öar för dykning om man vill närma sig jordens medelpunkt i stället.

Visste ni förresten att den punkten på jorden som ligger längst från jordens medelpunkt är toppen Chimborazo i Ecuador, trots att den bara är 6310 meter hög. Jorden är inte helt rund, som ni vet. Cool aspekt om man vill bestiga ett berg som är värst på någonting ... Everest ser inte jag som ett alternativ! Kanske börjar det bli dags att besöka fantastiska Anderna igen. Så underbart!

Chimborazo:
    Senast redigerat av namokab den 2009-05-12 klockan 06:50.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Jag älskar också berg. Kanske börjar det bli dags att besöka fantastiska Anderna igen. Så underbart!
    Ja det är bergis jättehärligt.
    Undrar om Jocke varit där?

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Berg <3
    Val Thorens är tamejtusan grymt! världens största skidanläggning, helt fantastiska pister.. ÅK DIT om ni ska på skidsemester i franska alperna

Standard

Men om han läser det här kan vi rekommendera honom ett besök i Peru för att bli inspirerad till panflöjt på Album 8, ungefär som U2 reste till Marocko för att spela in sin senaste skiva.

Kan det här kanske vara Kent 2009?

Förresten var det jag som knäppte den där sjukt sunkiga bilden när jag var i Peru för några år sedan.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av spud Visa inlägg

Kan det här kanske vara Kent 2009?

Förresten var det jag som knäppte den där sjukt sunkiga bilden när jag var i Peru för några år sedan.
    He he, ja det vore sjukt överraskande om de körde med sådana färgglada dräkter under nästa turné. I så fall har de läst i den här tråden.

Schysst bild. Det var inte ofta jag fotade civilbefolkningen, vilket på sitt sätt är synd eftersom de bidrar så mycket till den speciella andiska känslan. Var var du i Peru? Ett så grymt sevärt land att det inte är klokt. Colca Canyon, Inka Trail och Lago de Titicaca var nog mina tre favoriter, även om Cordillera Blanca var maffigt med sina höga berg. Det finns en grym triangel i Södra Peru, Västra Bolivia och Norra Chile som är snudd på ett måste för de som älskar mäktig natur och andisk känsla.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Standard

He he, ja det vore sjukt överraskande om de körde med sådana färgglada dräkter under nästa turné. I så fall har de läst i den här tråden.

Schysst bild. Det var inte ofta jag fotade civilbefolkningen, vilket på sitt sätt är synd eftersom de bidrar så mycket till den speciella andiska känslan. Var var du i Peru? Ett så grymt sevärt land att det inte är klokt. Colca Canyon, Inka Trail och Lago de Titicaca var nog mina tre favoriter, även om Cordillera Blanca var maffigt med sina höga berg. Det finns en grym triangel i Södra Peru, Västra Bolivia och Norra Chile som är snudd på ett måste för de som älskar mäktig natur och andisk känsla.
    Just den här lilla gruppen var ju väldigt uppklädd, men visst hör de färgglada mönstren till i miljön. Jag var i Lima, Cuzco, Sacred Valley, Machu Picchu, Lake Titicaca och lite däromkring i krokarna. Jag tycker det verkar vara ett ganska underskattat resmål bland folk i Europa. Åker man till Sydamerika så åker man mest till Brasilien eller Argentina, men ingen verkar intresserad av länderna på Stilla Havs-sidan. Det är synd, för Peru är som sagt verkligen ett sevärt land med helt fantastisk natur.

Jag måste slå ett slag för maten också, jag känner folk i Lima så jag hade turen att kunna äta hemlagad peruansk mat när jag var där. Varför det inte finns en peruansk restaurang i Stockholm är faktiskt ett mysterium, jag tycker nästan att det peruanska köket spöar det italienska.

Slänger upp en Machu Picchu-bild nu när jag ändå sitter och letar igenom gamla mappar.

STOR BILD:

Och så en riktig turistfälla inte så långt ifrån Sacred Valley.

Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie.

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jaha, det där med den peruanska maten hade jag missat. Inte dumt med kontakter på resmålet.
    Jag diggar verkligen din STORA bild. Känns som om jag var där igen. Själv tappade jag bort kameran under mitt besök i Machu Picchu, varför det inte blev så många foton utöver den obligatoriska bilden (din förstabild). Grym plats och om det är någon som undrar så är det NO problema att bestiga den branta toppen bakom ruinerna (den som syns på alla kort). Grymt luftigt och fantastisk utsikt mot de omgivande bergen där upp! Woho.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Jag vill äta Cuy. Gjorde du det i Peru?
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr. ? Visa inlägg
    Jag vill äta Cuy. Gjorde du det i Peru?
    Vet inte om du frågade mig, men jag känner inte till ordet i alla fall.
    Vad är det för något?
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Erfaren medlem Mr. ?s avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Senast redigerat av Mr. ? den 2009-05-12 klockan 23:34.
    "I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."

Sidan 15 av 53 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819202122232425 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •