Sláinte Mhath!
Dagens stockholms slott är väll inte så jättevackert, men det är fint på kvällen när det är mörkt och toppen på tyska kyrkan är upplyst och sticker fram bakom slottet.
Stockholms Slott har exakt ett mer rum än Buckingham Palace, så man kan förstå vilket slott som var inspirationskällan där.
Sláinte Mhath!
http://foto.stilren.se - portfolio
Jag har inte ens märkt Finska kyrkan, vart ligger den? Har säkert sett den utan att veta vad det var för nån byggnad.
Ja, tyvärr så gjordes ju samma sak fast i mindre omfattning i nästan varenda stad i landet. Stora cementklumpar i stadskärnorna, det är vackert.
Sláinte Mhath!
http://foto.stilren.se - portfolio
En enkel fråga:
Är du en antitysk jude?
Hitler var en äcklig människa med ful mustasch från Österrike.
Var tjata om något som slutade för 64 år sen?
Det är bara bittra och okunniga människor som gör så.
Tyskland är världens mest vackra, spännande och underbaraste land.
FAKTUM!
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Hej fispruttar!
Nu har jag just kommit hem från min Göteborgsresa. Jag passerade lite släkt och vänner, samt en viss konsert. När jag passerade det stället på bilden kom jag på att vi borde starta ett nytt cykellopp till Kents ära. Det bästa är att om man inte orkar cykla hela vägen till den franska huvustaden så kan man alltid skylla ifrån sig med de första raderna i låten:
Det är långt mellan Flen och Paris
Men nära en trettioårskris
Själv befinner jag mig mitt i Berlins förruttnelse vilket tydligen kan få en att bege sig ut på vägarna.
Noterbart från de svenska landsvägarna är att följande fenomen är underskattade:
1. Jönköping (sandstrand i centrum är unikt och det där tjafset om att det är en frireligiös högborg är lite uttjatat)
2. Boråstrakten/Västergötland (visserligen Sveriges regnigaste, men det är mysigt kuperat här)
3. Bilvägar är rent generellt underskattade som alternativ för cykling. Jag är sååååååååååå trött på att cykelskyltning bara finns lokalt i städer, för Sverigeleden, Runt Vättern och andra Bajskorvsleder som bara idioter kan tänkas nyttja för att ta sig från punkt A till B. Det är så grymt dåligt skyltat i mindre städer om man vill cykla vidare till nästa stad via gamla vägen (motorvägar är förbjudna för cyklar, men ibland kan man inte låta bli att nyttja dem, i ren protest!).
Några exempel på kommuner som borde bojkottas p.g.a. dålig skyltning för cyklister:
1. Södertälje
2. Borås
3. Sollentuna
4. Mjölby
5. Storstäder rent generellt, vilket leder oss in på nästa ämne. Vad är fördelarna med små respektive stora orter? Hur var det förresten med den där idén om bilder från svenska orter?
Skapa tråden!
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
att ha en sandstand och en sjö mitt i staden känns väldigt överskattat när temperaturen i princip aldrig överstiger 16 grader och jo jag vet för jag här bott granne med vätterstranden i över 6 år...
jag ska ut och resa på torsdag, hela vägen till nässjö! hoppas på att få se många exotiska djur och vacker natur
Jag har New York i sikte. 10 september är det avfärd. Sjukt vad jag längtar.
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Var i St Laurent D'aigouze vecka 30. Fy fan vad jag längtar tillbaka.