Sidan 18 av 53 FörstaFörsta ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... SistaSista
Resultat 256 till 270 av 782

Ämne: Resor

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    tänk om slottet Tre Kronor inte brunnit ner,
    fast jag tycker det är otroligt vackert från där dina fotografier är
    jag älskar att promera där utan mål och mening bara promenera
    Tänk om man inte hade rivit Sagerska Husen och alla de andra vackra byggnaderna på bland anant Hamngatan, Malmskillnadsgatan, Regeringsgatan och Klaraområdet för funktionalismen och brutalismens skull.
    Personerna bakom detta förtjänar ett öde värre än döden.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

ja då var ju sverige demokrati men på 60talet så var det gamla inte ett vitten värt
    att tre kronor brann berodde väl på en kung Karls önskan om ett svenskt versaille ?
    och det går inte ens att kalla det där fula slottet för ett slott jag tycker det är skitfult
    har jag alltid tyckt
    undra på att kungafamiljen flyttade till drottningholm som johanIII påbörjade till var det katarina jagellonica ?
    fast jag tycker om gamla stan ändå
    Drottingholm är ju en Versailleskopia, vad skulle de med ett Versailles till i centrala Stockholm? det skulle ju inte ens få plats där.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Dagens stockholms slott är väll inte så jättevackert, men det är fint på kvällen när det är mörkt och toppen på tyska kyrkan är upplyst och sticker fram bakom slottet.
    Stockholms Slott har exakt ett mer rum än Buckingham Palace, så man kan förstå vilket slott som var inspirationskällan där.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Tänk om man inte hade rivit Sagerska Husen och alla de andra vackra byggnaderna på bland anant Hamngatan, Malmskillnadsgatan, Regeringsgatan och Klaraområdet för funktionalismen och brutalismens skull.
    Personerna bakom detta förtjänar ett öde värre än döden.
    Amen to that. De som lever borde skjutas, och de som inte lever borde grävas upp och skjutas. Det de gjorde mot Stockholm är värre än våldtäkt, nästan mord. Tur trots allt att de inte hann ännu längre, vilket var den ursprungliga planen.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

framförallt hade de inte råd med de äkta materialen
    och det där vidrigt fyrkantiga är så FULT
    det fanns ritiningar på boulevarder bakom slottet men det fanns lyckligtvis inga pengar
    därför har vi idag denna fantastiska plats gamla stan som den är.
    jag kan tänka mig att det diskuterades på 60talet om att riva och bygga upp där

Vet du att Finska kyrkan som är bakom slottet var Gustav Vasas söners typ "squash" hall det var på modet och de spelade med vita bollar av något slag mot en svartmålad vägg
    Därför är fönstren så högt uppe Det blev en kyrka på 1700talet Finska kyrkan hade funnits på en massa ställen.
    (jag gick en visning i finska kyrkan en gång)
    Jag har inte ens märkt Finska kyrkan, vart ligger den? Har säkert sett den utan att veta vad det var för nån byggnad.

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Amen to that. De som lever borde skjutas, och de som inte lever borde grävas upp och skjutas. Det de gjorde mot Stockholm är värre än våldtäkt, nästan mord. Tur trots allt att de inte hann ännu längre, vilket var den ursprungliga planen.
    Ja, tyvärr så gjordes ju samma sak fast i mindre omfattning i nästan varenda stad i landet. Stora cementklumpar i stadskärnorna, det är vackert.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det fanns ett förakt mot all kunskap faktiskt och då framför allt historia eftersom man inte kan hoppa över kungar och adel och besuttna.
    Det gör det fortfarande...

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

jomen på 70 talet så skulle ju svenskar i princip skämmas för Karl XII och Gustaf den II Adolf som om det gick att ändra historien ... och då teg man.
    Det är ju precis som för tyskarna idag, när det kommer till hemlige Adolf.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Det är ju precis som för tyskarna idag, när det kommer till hemlige Adolf.
    En enkel fråga:
    Är du en antitysk jude?
    Hitler var en äcklig människa med ful mustasch från Österrike.
    Var tjata om något som slutade för 64 år sen?
    Det är bara bittra och okunniga människor som gör så.
    Tyskland är världens mest vackra, spännande och underbaraste land.
    FAKTUM!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Haha...suck

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Hej fispruttar!

Nu har jag just kommit hem från min Göteborgsresa. Jag passerade lite släkt och vänner, samt en viss konsert. När jag passerade det stället på bilden kom jag på att vi borde starta ett nytt cykellopp till Kents ära. Det bästa är att om man inte orkar cykla hela vägen till den franska huvustaden så kan man alltid skylla ifrån sig med de första raderna i låten:
    Det är långt mellan Flen och Paris
    Men nära en trettioårskris

Själv befinner jag mig mitt i Berlins förruttnelse vilket tydligen kan få en att bege sig ut på vägarna.
    Noterbart från de svenska landsvägarna är att följande fenomen är underskattade:
    1. Jönköping (sandstrand i centrum är unikt och det där tjafset om att det är en frireligiös högborg är lite uttjatat)
    2. Boråstrakten/Västergötland (visserligen Sveriges regnigaste, men det är mysigt kuperat här)
    3. Bilvägar är rent generellt underskattade som alternativ för cykling. Jag är sååååååååååå trött på att cykelskyltning bara finns lokalt i städer, för Sverigeleden, Runt Vättern och andra Bajskorvsleder som bara idioter kan tänkas nyttja för att ta sig från punkt A till B. Det är så grymt dåligt skyltat i mindre städer om man vill cykla vidare till nästa stad via gamla vägen (motorvägar är förbjudna för cyklar, men ibland kan man inte låta bli att nyttja dem, i ren protest!).

Några exempel på kommuner som borde bojkottas p.g.a. dålig skyltning för cyklister:
    1. Södertälje
    2. Borås
    3. Sollentuna
    4. Mjölby
    5. Storstäder rent generellt, vilket leder oss in på nästa ämne. Vad är fördelarna med små respektive stora orter? Hur var det förresten med den där idén om bilder från svenska orter?
    Skapa tråden!
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

att ha en sandstand och en sjö mitt i staden känns väldigt överskattat när temperaturen i princip aldrig överstiger 16 grader och jo jag vet för jag här bott granne med vätterstranden i över 6 år...

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    att ha en sandstand och en sjö mitt i staden känns väldigt överskattat när temperaturen i princip aldrig överstiger 16 grader och jo jag vet för jag här bott granne med vätterstranden i över 6 år...
    Du verkar hata din stad, varför har du bott kvar här i 6 år om den är så fruktansvärd? jag förstår inte.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

jag ska ut och resa på torsdag, hela vägen till nässjö! hoppas på att få se många exotiska djur och vacker natur

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Jag har New York i sikte. 10 september är det avfärd. Sjukt vad jag längtar.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Standard

Var i St Laurent D'aigouze vecka 30. Fy fan vad jag längtar tillbaka.

Sidan 18 av 53 FörstaFörsta ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •