Sidan 53 av 53 FörstaFörsta ... 34344454647484950515253
Resultat 781 till 782 av 782

Ämne: Resor

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

"var är paradis?" Frågar jag...

https://www.youtube.com/watch?v=1G4i...tRXntW-BP6HjBd

Erfaren medlem Laila Mari-Gigi Andersens avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Land of Procrastination ... eller Själland

Standard

Apropos resor...

nästa vecka kommer att bli riktigt svår att komma igenom - ni kommer alla att vara så hyped inför konserterna - som ni bör vara!
    Jag skulle inte alls missunna er glädjen och hypen !! - jag önskar bara att jag kunde följa med.

Men att vara en ensamstående mamma som försöker leva sin dröm gör tyvärr inte för en budget som kan rymma både bilreparationer, p-böte (fan också!) och konserter i grannlandet - eller i Danmark

Det finns tillfällen där jag undrar om det är värt det. Men då jag tittar på min dotter. Och mina föräldrar och alla de saker som de ha kämpat för. Och jag tittar på alla mina vänner och jag vet att jag måste leva mitt liv på ett sätt som ger utrymme för kärlek och tid och njuta livet - utrymma för att leva.
    - jag kanske är en moderna hippie? Jag tror iaf stenhårt på att jag måste skapa min egen väg genom livet och inte blint följa flocken, det här är min resa. Jag har ju den här drömmen som jag försöker att leva med massor av kärlek till livet... den tysta idealisten

Och priset för att försöka leva denna dröm är att inte ha några pengar för konserter för tillfället och även om jag gnällar och klagar är det ett litet pris att betala

"Det jag vill ha kan inte ägas
    Det är så mycket större än så
    Jag kastar pappersplan från höghus
    Mot en gnista gömd i snön
    Jag måste tro att det kan hända
    Jag måste drömma min egen dröm" MIDVH, 25/2-2010 - J.Berg (antar jag)
    - Någon bad mig översätta några rader från MIDVH från en konsert. Kände inte till texten här, men än en gång träffar Hr. Berg huvudet på spiken.

Vi är alla på en resa genom livet, huvudsaken är att vi gör det till vår resa - och acceptera att det finns folk som inte reser på samma sätt som man själv gör. ...oj då, så filosofisk man blir på natten och halsen värker så man inte får sova...

Men jag hoppas att ni alla kommer få en underbar, fantastisk upplevelse !! Säga hej till grabbarna från mig - Kram på er alla!
    Senast redigerat av Laila Mari-Gigi Andersen den 2015-06-23 klockan 01:25.

Sidan 53 av 53 FörstaFörsta ... 34344454647484950515253

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •