* killar som bara vill ha sex, men som av någon skum anledning inte kan vara tydliga med det från början!
Suck.....
Signatur.
Haha, okej du har en poäng där![]()
Jag skulle kanske ha varit lite mer tydlig, men det tenderar att bli så långt och övertydligt när jag skall vara tydlig, så jag skippade det... Så här följer en "kort" guide till förståelse av mitt inlägg:
- Alla punkter handlar om folk/beteenden jag ibland kan irritera mig på
- Är inte direkt så att jag skäller ut folk som beter sig så...
- Jag stör mig tusen gånger mer på mig själv när jag är en av människorna i min lista, än när andra är det!
- Flera av de där punkterna är faktiskt grejer jag stör mig på att jag stör mig på...
Jag är fullt medveten om att de bara vill vara trevliga och att jag borde tycka att de är trevliga. Jag försöker skaka vänligt på huvudet... Men irl har jag problem med att tala med folk jag inte känner.
Här syftade jag på äldre damer (eller för den saks skull farbröder) som t.ex. svänger in med sin kundvagn rakt framför en när man är och handlar, varpå man får en förargad blick, för att man vågar vara så oförskämd att man står i vägen.Gamla tanter som tror de äger hela världen
AKA min mormor, som aldrig förstår att jag kanske behöver en liten paus ibland, utan hela tiden ber mig göra det ena och det andra (mest totalt onödiga saker) och gör det själv om jag inte gör det precis just då (ofta för att jag håller på med föregående sak hon bett mig om).Gamla människor som stressar mig
Den här var så otroligt allvarlig så det finns inte. Men det hoppas jag att ni förstod... eller?Att solen inte respekterar min dygnsrytm
För mig är det viktigt att få vara mig själv. Det innebär inte att jag alltid måste få göra allt på mitt sätt, eller att mitt sätt att göra saker är det bästa. Det innebär inte att jag inte kan ändra mina åsikter eller mitt beteende. Det handlar bara om att jag efter mina inte speciellt många livsår med en hel del kaos och en hel del människor som har försökt ändra på grunden till det som är jag, inte riktigt klarar av folk som inte vill inse att mitt liv är mitt och inte deras. Det handlar om att jag har ett behov av att få vara jag och av att få bestämma över mitt eget liv. Av att ibland få lov att inte passa in i alla de där systemen de tycker det är så viktigt att man passar in i.
- Människor som är precis som alla andra (inte för att jag alltid är bättre själv, men jag vet i alla fall vem jag är)
- Människor som inte låter mig göra på mitt eget sätt
De här kan jag väl inte vara ensam om att irritera mig på? Förlåt för att jag inte gillar människorna som förstörde det självförtroende jag en gång hade och som det har tagit jäkligt lång tid att nästan bygga upp igen.Folk som tror fotbollsmatchen på skolidrotten är på blodigt allvar (lyckligtvis slipper jag dem nu)
Om jag hade varit busschaufför hade jag varit eländigt surSura Busschaufförer som inte direkt sprider glädje (okej, de måste också få ha en dålig dag ibland)Inte för att jag skulle våga säga nåt till någon av passagerarna, men i alla fall... Jag tänkte mest på aggressiva busschaufförer som skrämmer småungar och tar strypgrepp på folk i min ålder.
Jag gillar att höra min musik bättre än den killen/tjejen framför lyssnar på. De irriterar mig inte lika mycket efter att jag själv köpte nya hörlurar och slutade oroa mig för att mina medressenärer skulle höra min musik.Folk som inte förstår att de inte borde åka buss med eländiga hörlurar och lika dålig musiksmak
Eftersom det här blir ganska långt och ingen kommer orka läsa det så kanske ni förstår varför jag inte skrev allt tydligt från början...
En sista sak: Jag är medveten om att jag är en asocial jävel.
Senast redigerat av citronkvisten den 2009-06-20 klockan 00:34. Anledning: otydlighet i min övertydlighet