Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 67

Ämne: Kent i Helsingfors

Standard

Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Min läsförståelse fungerar alldeles utmärkt, tack för att du bryr dig. Petski tycker att eftersom båtarna inte går som dom ska så ska Kent spela extra låtar. Det är ungefär som om hotellet man har bokat i Finland skulle bjuda på två extra nätter. Exakt samma logik.
    Tror att Indie-Jens bara är avundsjuk ifall de skulle spela en extra låt i Helsingfors och han inte själv kunde vara på plats. Och jag kräver inte att de ska spela extra låtar, jag bara kommer med önskemål att de gärna skulle få göra det. Det tar väl sisådär 5 minuter att spela en låt så det är väl inte för mycket av deras tid...

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av petski Visa inlägg
    Tror att Indie-Jens bara är avundsjuk ifall de skulle spela en extra låt i Helsingfors och han inte själv kunde vara på plats. Och jag kräver inte att de ska spela extra låtar, jag bara kommer med önskemål att de gärna skulle få göra det. Det tar väl sisådär 5 minuter att spela en låt så det är väl inte för mycket av deras tid...
    Indianer skulle väl passa bra

"Hur ska vi nånsin kunna bryta isen"

Nu verkar man få loss färjorna som hade fastnat i Ålands hav i natt, så om Kents utrustning är med där kommer den nog fram till imorgon.

Lycka till alla som ska på konserten!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Citat Ursprungligen postat av petski Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Indianer skulle väl passa bra

"Hur ska vi nånsin kunna bryta isen"

Nu verkar man få loss färjorna som hade fastnat i Ålands hav i natt, så om Kents utrustning är med där kommer den nog fram till imorgon.

Lycka till alla som ska på konserten!
    Ja jag skulle bli avundsjuk och ännu mer avundsjuk om dom spelade Indianer då det är Kents näst bästa låt.

Faktum kvarstår, Kent påverkar inte vädret och att spela en extra låt är nog det sista dom tänker på just nu.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Ja jag skulle bli avundsjuk och ännu mer avundsjuk om dom spelade Indianer då det är Kents näst bästa låt.

Faktum kvarstår, Kent påverkar inte vädret och att spela en extra låt är nog det sista dom tänker på just nu.
    Vad spännande att du tror att du vet vad de tänker på...

Nu ska jag iväg, ses ikväll alla som ska till konserten!

Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Faktum= Så du vet vad de tänker?

Känner du alla i bandet?
    Hälsa från mig!
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Vilken löjlig diskussion. Allt bygger bara på spekulationer.
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Vilken löjlig diskussion. Allt bygger bara på spekulationer.
    håller med. supertöntigt. höhö. skärp er vafan.

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Få se här. 5 minuter extra...

Få se, visst, bandet kanske inte vill ha mer betalt, men tror ni alla lokala säkerhetsvakter, funktionärer, garderobiärer osv går med på att jobba 5 minuter längre?

Sen så ska transporter från Arenan med publik och sånt funka också, och prova ni att lägga om kollektivtrafik med två dagars varsel?
    Plus att folk förväntar sig att spelningen ska vara si och så länge och kanske inte kan stanna kvar länge nog för att njuta av alla låtarna.
    Och börja spela tidigare än utsatt tid kommer inte på fråga.

För att inte tala om att det inte skulle förvåna mig om ersättningen till arenaägarna till viss del baseras på hur länge bandet spelar.

Nej, tyvärr tror jag utrymmet är litet för bonusnummer och utdragna spelningar, inte för att kent inte vill, utan för att det är är mycket mer jobb bakom det än att 6 snubbar ska köra femtioelva ackord till.

Skulle det vara "enkelt" så skulle kent nog kunna tänka sig att köra någon extra låt, men pengar är tid, jag förlorar, förlora tid...

Tänk lite först innan ni spekulerar, men folk födda på 90 talet har nog väldigt sällan den förmågan, Tjernobyl tror jag?

PS. Sen är kentpojkarna gamla, Herbert fyller snart 40, tänk på gubbarnas ryggar, de måste hålla hela turnén.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Medlem Pretentiöss avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Haha, tack för ett gott skratt! Det kan vara det mest verklighetsfrånvända inlägg jag någonsin har sett, fullt av massor av ologiska antaganden. Man vet knappt var man ska börja vid en grundlig dissektion av inlägget!

Egentligen behöver man inte säga så mycket, men hela ditt resonemang fallerar totalt med tanke på hur ofta konserter blir försenade. Jag minns till exempel i Lejongropen i Norrköping när vi fick vänta cirkus en timma efter att Krunegård var klar innan Kent kunde kliva in på scenen. Trots förseningen, stack vakterna hem exempelvis? Det är nog säkert att anta att de är kvar så länge som behövs och får betalt för detta. Att då spela en extralåt på fem minuter är nog inte den katastrof som du målar upp.

Spekulerar? Vem är det som har spekulerat egentligen? Åt du själv för mycket bär kring Tjernobylolyckan?

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Ojojoj vilken konsert igår. Det var fantastisk stämning, o ett band i högform o på hugget Jocke talade faktiskt en hel del, o showade som aldrig förr. Bl a beklagade han ju så mkt ändringen o det, men att det ju faktiskt inte var deras fel. Men sen tillade han att det är så typiskt svenskt att skylla på något/någon annan, det har man gjort i 700 år. Vinter02 inleddes också med vintern o isläget.

Hela publiken var med på noterna, dansade o klappade på sittplats också. Fansen längst fram hade säkert en härlig kväll, Jocke satt t o m på golvet framför dem, o många gånger var mikrofonstativet på väg i golvet. Flaskor,trummpinnar,guldregn till publiken. Efter ordinarie var slut tackade han publiken med orden: vi har gjort fyra spelningar i Sthlm o en i Gävle men att Ni var bäst! Vi älskar er, o tackade flera gånger med handen på hjärtat. Jag minns inte allt han sade, men inför MIDVH berättade han vad den handlade om. Stämningen då var total.

Annars har flera andra också skrivit om att Jockes röst dränks för mycket, att det är för mycket röj. Jag håller med om det. Hade gärna hört mer av hans fantastiska sång, och någon fler akustisk/ballad. OWC passade inte riktigt in i låtlistan, På drift kom inte till sin rätt, men annars var det bara härligt.
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pretentiös Visa inlägg
    Haha, tack för ett gott skratt! Det kan vara det mest verklighetsfrånvända inlägg jag någonsin har sett, fullt av massor av ologiska antaganden. Man vet knappt var man ska börja vid en grundlig dissektion av inlägget!

Egentligen behöver man inte säga så mycket, men hela ditt resonemang fallerar totalt med tanke på hur ofta konserter blir försenade. Jag minns till exempel i Lejongropen i Norrköping när vi fick vänta cirkus en timma efter att Krunegård var klar innan Kent kunde kliva in på scenen. Trots förseningen, stack vakterna hem exempelvis? Det är nog säkert att anta att de är kvar så länge som behövs och får betalt för detta. Att då spela en extralåt på fem minuter är nog inte den katastrof som du målar upp.

Spekulerar? Vem är det som har spekulerat egentligen? Åt du själv för mycket bär kring Tjernobylolyckan?
    Det ligger mer logik i hans inlägg än vad du verkar tro.
    Gör om, gör rätt
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Ojojoj vilken konsert igår. Det var fantastisk stämning, o ett band i högform o på hugget Jocke talade faktiskt en hel del, o showade som aldrig förr. Bl a beklagade han ju så mkt ändringen o det, men att det ju faktiskt inte var deras fel. Men sen tillade han att det är så typiskt svenskt att skylla på något/någon annan, det har man gjort i 700 år. Vinter02 inleddes också med vintern o isläget.

Hela publiken var med på noterna, dansade o klappade på sittplats också. Fansen längst fram hade säkert en härlig kväll, Jocke satt t o m på golvet framför dem, o många gånger var mikrofonstativet på väg i golvet. Flaskor,trummpinnar,guldregn till publiken. Efter ordinarie var slut tackade han publiken med orden: vi har gjort fyra spelningar i Sthlm o en i Gävle men att Ni var bäst! Vi älskar er, o tackade flera gånger med handen på hjärtat. Jag minns inte allt han sade, men inför MIDVH berättade han vad den handlade om. Stämningen då var total.

Annars har flera andra också skrivit om att Jockes röst dränks för mycket, att det är för mycket röj. Jag håller med om det. Hade gärna hört mer av hans fantastiska sång, och någon fler akustisk/ballad. OWC passade inte riktigt in i låtlistan, På drift kom inte till sin rätt, men annars var det bara härligt.
    åh fick ni guldregn? : ( de kanske antar att finnar är lite mer hårdhudade än vi svennar, inte lika astmatiska och allergiska

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Det är väl klart som fan att det inte var Kents fel, men man får ju alltid fantisera om något fint under tuffa tider. Det är töntigt att vara tråkig.

---
    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg

Jaaa det var helt fantastiskt, tänkte skriva allt det där men du hann först haha.
    Som sagt, har inte varit hemma utan i Helsingfors och på en Kent-konsert, hade inte tillgång till någon dator där och skulle inte ens haft tid eller lust att sitta vid datorn direkt efter spelningen. Hoppas låtlistan stämmer i alla fall, jag skrev inte upp något på konserten, hade annat bättre för mig!

Tack så hemskt mycket Kent.

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pretentiös Visa inlägg

Jag spekulerar inte, jag resonerar.

Tjernobylolyckan påverkade inte mig (så mycket), jag var redan född.

Det ligger mer logik i hans inlägg än vad du verkar tro.
    Gör om, gör rätt
    Tack
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Medlem Kentlivetraders avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Det här är extremt off-topic och ledsen för att få fråga en sån i det här inlägget:

Är det nån som vet vilka låtar Camela spelade i Helsinfors? Nån som vet hennes låtlista?

Vore tacksam om nån kunde hjälpa mig med det här!

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •