Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 76

Ämne: Sofiero!!

  1. #46
    Smygare
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Skåne, Malmö
    Inlägg
    2

    Standard Längtar...

    Och vart är efterfesten? Förra gången var det ju på The Tivoli... antog att jag skulle vara den enda där över 22 år så jag gick aldrig dit.
    Var det något speciellt?

    Må även vädergudarna vara med oss på fredag. Har hört att det ska bli regn... Vilket jag inte hoppas. Vill kunna se konserten utan att någon tönt framför mig skymmer sikten med sitt paraply. Eller ännu värre, petar ut ett öga eller tre på mig.

  2. #47

    Standard

    Någon vänlig själ som skulle kunna berätta vilken buss man ska ta för att komma till sofiero ?

  3. #48
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 747minuter(för mig själv) Visa inlägg
    Någon vänlig själ som skulle kunna berätta vilken buss man ska ta för att komma till sofiero ?
    http://www.sofiero.se/templates/Stan...epslanguage=SV

    För att komma hit kan du åka med buss 219 och stiga av på hållplatsen Sofiero Laröd Huvudentrén. Se Skånetrafikens hemsida för tidtabell. http://www.skanetrafiken.se Skånetrafiken sätter in extrabussar som avgår mellan Knutpunkten (Helsingborg C) och Sofiero före och efter konserterna.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  4. #49
    Medlem Manguzs avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Helsingborg, sundets pärla
    Inlägg
    90

    Standard

    Eller så cyklar man som jag tänker göra..fast beror ju iof på hur långt man har=) men för min del blir det ändå en liten cykeltur på 6-7 km.

  5. #50

    Standard

    Jag kommer med tåget, så tänkte inte ta med cyklen där när jag kan ta buss (:

  6. #51
    Medlem Manguzs avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Helsingborg, sundets pärla
    Inlägg
    90

    Standard

    Nä det är väl inte så smidigt med cykel på tåg..desssutom är det en jävla bra uppförsbacke iaf om man kommer från stan till sofiero.

  7. #52
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Köbenhavn, DK
    Inlägg
    42

    Standard

    Jag kommer också med tåg och färja, direkt från Köpenhamn via Helsingör.

    Och undrar om jag är den enda dansk som kommer till Sofiero?


  8. #53
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    nä, jon kommer nog också

  9. #54

    Standard

    Ska hämta ut biljetterna idag, åhåå, så bäst : D Känns som om det blir en fin spelning!
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  10. #55
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    http://www.sofiero.se/templates/Stan...epslanguage=SV

    För att komma hit kan du åka med buss 219 och stiga av på hållplatsen Sofiero Laröd Huvudentrén. Se Skånetrafikens hemsida för tidtabell. http://www.skanetrafiken.se Skånetrafiken sätter in extrabussar som avgår mellan Knutpunkten (Helsingborg C) och Sofiero före och efter konserterna.
    Kommer också med tåg till Helsingborg och det verkar ju inte direkt vara gångavstånd till Sofiero så det blir till att ta bussen. Linje 219 från Sofiero går 23.00 och 00.00. Inte jättekul att vänta en timme om man missar 23-bussen. Enligt Sofieros hemsida brukar det sättas in extrabussar vid konserter men på Skånetrafikens hemsida står det inget om Kent-konserten. Någon som vet vad som gäller?
    http://www.skanetrafiken.se/template...epslanguage=SV

  11. #56
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ecka Visa inlägg
    Kommer också med tåg till Helsingborg och det verkar ju inte direkt vara gångavstånd till Sofiero så det blir till att ta bussen. Linje 219 från Sofiero går 23.00 och 00.00. Inte jättekul att vänta en timme om man missar 23-bussen. Enligt Sofieros hemsida brukar det sättas in extrabussar vid konserter men på Skånetrafikens hemsida står det inget om Kent-konserten. Någon som vet vad som gäller?
    http://www.skanetrafiken.se/template...epslanguage=SV
    Nej, gångavstånd är det inte. Jag tror heller inte att det bara kommer en buss kl 23 och en buss kl 00 då det är större arrangemang och mycket folk ska in till centrum efteråt. Det står ju på Sofieros sida att Skånetrafiken ska sätta in extrabussar vid konserter på Sofiero och så har det varit tidigare. Det står så även i samband med infon om Kents konsert.

    Att det inte står på den länk som du länkade till beror säkert på att Skånetrafiken sätter in ersättningstrafik till så många evenemang. T.ex. så gick det extratrafik i samband med Kristianstadsdagarna och Helsingborgsfestivalen, det kunde också stundtals vara lite knepigt att hitta. Men visst, lite dålig stil av Skånetrafiken att inte ha bättre uppdatering eller en ren infolänk om ALL extratafik (t.ex. till konserter och stadsfestivaler) efter hand det är aktuellt.

    Ring direkt till Skånetrafiken och fråga annars.

    Telefon 0771-77 77 77. Mån-fre 6.30-22, lör 8-18, sön 9-18.

    Mitt tips är i alla fall att linje 219 förstärks med extrabussar som går Knutpunkten-Sofiero timmarna innan respektive Sofiero-Knutpunkten direkt efter konserten. Precis som det står på hemsidan till Sofiero Slott och Kentkonserten.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2010-08-05 klockan 12:42.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  12. #57
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    1 460

    Standard

    Ngn som har tips på bra matställen i Helsingborg som kan uppsökas innan konserten?

  13. #58
    Nybörjare kungs avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    23

    Standard

    Någon som vet om man får ta med kamera in? Hur har det varit på dom andra spelningarna?

  14. #59
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    45

    Standard

    Tack för info Kallt Kaffe!

    De borde ju sätta in extrabussar för man lär ju inte vara ensam om att behöva ta sig dit och tillbaka på annat sätt än med bil/cykel. Blev bara lite konfunderad när det inte stod något på Skånetrafikens hemsida.

  15. #60
    Nybörjare kungs avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kung Visa inlägg
    Någon som vet om man får ta med kamera in? Hur har det varit på dom andra spelningarna?
    Någon som kan besvara denna fråga? Snälla snälla

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •