hum, ja, det var ett dåligt försök till ordvits, iHysteri; alltså jag stör mig på hysterin kring äpplets i-produkter.
Åter till ämnet!
Vad för Androidmobil kan rekommenderas? Har aldrig kört Androidsystemet, så jag är helt grön. Har just nu en gammal HTC-mobil med ett segt Windows-system som jag tog över från farsgubben för ett tag sen. Men nu har mikrofonen gått sönder, så jag måste skrika i telefonen. Irriterande!
Finns det några smaskiga musikappar till Android förresten?
hmm, mja, nja. de hetaste just nu är la HTC Desire, Samsung galaxy S, SE X10- /mini, HTC Legend..
sen kommer det en ny htc-godbit snart, någon gång.. vet egentligen inte när. Evo kallar den sig. kommer köra på 4g. ganska stor ser den ut att vara, men inte någon direkt superprestanda.
men vill du ha det allra bästa eller bara en lite mer ekonomisk android..?
min klasskompis köpte en samsung galaxy s. riktigt skönt format på den, lagom stor och så, men super-amoled-skärmen var nästan lite jobbig tycker jag. pixlarna urskiljs väldigt starkt, förmodligen pga den feta färgstyrkan.
den stora x10'an.. fet skärm och så.. men de fysiska knapparna sitter ju alllllt för långt ner. obehagligt, måste ju typ styra mobilen med båda händerna.
men enklast är ju att gå till mediamarkt (som har riktiga mobiltelefoner man får klämma på) och känna efter.
men njaa, musikspelaren (den förinstallerade) i android är rätt dålig. seg och väldigt osmidig. så jag kör den portabla musiken på ipod tuttchen.
men då frågar jag dig; hur är windows ..? har kollat lite på HTC HD2, och tycker systemet verkar rätt snyggt och så. fast den är la iofs nyare än den du hade..
meningslösa, menigslöösa
hur det funkar och funkar.. funkar felfritt. typ. ladda hem och köra.
men ja, det finns ju inte lika många som i appstore. än. men det är ju inte så att det finns för få eller är ett dåligt utbud. många spel i appstore finns ju i android market också, dock är ju inte android lika spelvänligt som iP eller vad man ska säga.
läser man AndroidGuiden (finns i M3 och som app) så kan man alltid få något roligt tips. fick bla tips på en "annan market".. har inte riktigt förstått vad det är, MyMarket heter det, känns som det nästan är lite bättre än AndMarket.
meningslösa, menigslöösa
du stör dig på hysterien? så det har egentligen ingenting att göra med att iphone utklassar allt å alla vad de gäller mobiler?
för de gör de...de bästa köpet jag någonsin gjort (med viss avstånd till huset då) är tveklöst min iphone....det finns ju en anledning till att drygt 600.000 svennar har en iphone... hade den kostat hälften så hade varannan person haft iphone...de är jag säker på.
vet du ens vad det är du missar?
trodde du var intresserad av teknik?
det är en riktig godbit...once you go iphone theres no turning back...
och där kan du snacka om apps...å du har spotify på den med...
de som inte förstår iphones storhet är de som inte:
1. är insatta.
2. inte har råd att köpa 1
så ere...men fortsätt ni diskutera android...blir nog en långlivad tråd....sääääkert ^^
Jag håller inte med dig. Jag har en iPhone 4 och hade tidigare en 3G. Jag "älskar" båda två. Om min iPhone gick sönder skulle jag tveklöst gå direkt att köpa en ny så snabbt som benen kan bära mig. Skapat behov, absolut, men jag upplever att jag har ett behov av en bra smartphone och iPhone passar mig bäst.
MEN
Att gå från att konstatera sådant till att säga att alla som inte har en iPhone antigen är korkade eller fattiga är att dra det vääääldigt långt. Det kan finnas alla möjliga anledningar till att man vill ha en annan telefon. Man kanske inte alls behöver/vill ha en smartphone. Eller så vill man ha en mera "öppen" telefon och föredrar Android. Eller etc.
Däremot tycker jag helt klart att det är dumt att rata en telefon för att den är hajpad. (För övrigt så finns det internationellt en minst lika stor hype kring Android-mobiler. "Kriget" Android vs iOS börjar ta absurda proportioner på bloggar och liknande.)
Henrik / MrHenko / Kalkyl
Hemsida/Blogg: http://henrikcarlsson.se Musiken: http://henrikcarlsson.se/category/musiken/ - Podcast: henrikcarlsson.se
MySpace: http://www.myspace.com/professorkalkyl - Twitter: http://twitter.com/synvila
jag skriver inte att någon är korkad eller fattig.
jag skriver att många förmodligen inte är speciellt insatta...dvs många ratar allt med i enbart för att de är som frågg säger..ett äpple med i bilden.
det är du som väljer att tolka det som att jag tycker de är korkade...det är ju...tråkigt men jag är inte överraskad
för inte ens när vi tycker samma sak om något så är de okej att hålla med mig
och fattig...ehh nä...att inte ha råd och att vara fattig är inte samma sak i min värld. det är en DYR telefon...jag betalade nästan 5000 för min och då är det ändå med ett 2 års abbonemang...tror att fattiga människor om de sparar pengar säkert har råd med den. men det jag menar med att de som inte har råd är att den kostar pengar och inte alla har så mycket pengar...till en telefon.
så försök att inte vrida allt till de negativa..blir så himla trist stämning då och vi är ju inte ens i politik tråden nu ju
Sköna widgets:
Sportbladet
IMDb
Google Sky Map
CardioTrainer
BBC Sport
Någon som hittat någon bra musikspelare med equalizer?
Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Okej, "fattig" kanske var att spetsa till det. Däremot skriver du att den som har råd men som ändå inte köper en iPhone är oinsatt. Tänk om personen i fråga är mycket insatt och verkligen tagit ett informerat beslut att istället köpa en Android-mobil? Du måste ju vederbörande helt enkelt inte ha förstått iPhones storhet. Följaktligen är vederbörande korkad?
Jag håller gärna med dig om saker som vi tycker lika om. Om du tror att jag argumenterar emot dig för att jag har något emot dig eftersom vi inte är överens i politiktråden så har du fel.för inte ens när vi tycker samma sak om något så är de okej att hålla med mig![]()
Anledningen till att jag argumenterar emot dig här är för att jag är trött på att ses som en "fanboy". Trött på att avfärdas som en ej självständigt tänkande idiot bara för att jag råkar gilla många av Apples produkter och tycker att de är överlägsna många av konkurrenternas diton.
Varför vänder jag då det mot dig? Du skrev ju också att Apple är bra. Helt enkelt för att det sådana svepande uttalanden som är det som leder till att många gärna avfärdar de som gillar Apple-produkter som "fanboys".
Henrik / MrHenko / Kalkyl
Hemsida/Blogg: http://henrikcarlsson.se Musiken: http://henrikcarlsson.se/category/musiken/ - Podcast: henrikcarlsson.se
MySpace: http://www.myspace.com/professorkalkyl - Twitter: http://twitter.com/synvila
men fööööör heeeeeeeeeeeelvvveeedeee.
för det första: iphone utklassar inte allt och alla på långa vägar. 3gs var inte ens den bästa mobilen på marknaden när Desire och Legend kom.
och jag kan med säkerhet säga att du har vridits 180 grader.
du tror att alla 600.000 dumbasses till svenskar är så pass insatta i mobiltelefon-tekniken att dom har suttit och jämfört alla top-telefoner och av någon anledning kommit fram till att det är iP dom ska köpa? yeah, right.
och nej, varannan människa hade inte haft en iP om den var billigare, det finns förståndiga människor som ser över sitt mobilinköp som satan en lång stund innan och inte bara köper iP helt spontant för att den är billig eller snygg eller för att någon knarkare sa att den är bra för han läst det i metro eller bara för att få status bland sina vänner.
det är just det att dom INTE är insatta, dom bara vet av sina vänner att iphone är en bra och känd telefon, ett säkert kort liksom.
nästan alla som köper iP's vet i princip ingenting om resterande konkurrerande mobiler, medans vi androids vet allt om iP's.
och android: där kan du snacka om apps... och spotify finns la så jävla självklart här med.
och ja, jag betalar lika mycket för min Legend som jag skulle gjort för en 4a. men det lider jag inte av, även att den som var världens bästa telefon i våras kostar ynka 4300 kr.
meningslösa, menigslöösa
När jag skulle köpa ny mobil visste jag att jag ville ha en smartphone, jag ville helt enkelt kunna göra mer än bara ringa och smsa. Jag övervägde iPhone men fastnade för SEs X10 av olika anledningar: jag har haft flera SE-telefoner som jag varit nöjd med, X10 hade fått bra recensioner och iPhone-hysterin stod mig upp i halsen. Så här i efterhand, när jag har haft den i ett halvår och dessutom fått klämma på Helenas iPhone kan jag säga att jag inte ångrar mig.
iPhone är en bra telefon och framför allt en fantastisk marknadsföringsframgång. Att då påstå att alla som köper den är insatta och alla som inte köper den inte är det är så klart helt befängt. Jag tror att det i många lägen snarare är tvärtom: man köper en iPhone för att det är en sådan man ska ha om man tillhör den lite bortskämda medelklassen som vill vara "inne", och man köper nåt annat om man inte vill vara som alla andra. Men som generalisering är det lika dumt som motsatsen, det finns så klart en massa anledningar till att man köper den ena eller den andra.
Jag är ett stort fan av Apple som företag, de är suveräna på att skapa buzz kring sina produkter, men det beror så klart inte på att de är tekniskt överlägna allting annat. Det var ju tvärtom Ericssons problem för en tio år sen, de hade grymma telefoner men trist design, så de sålde inte. När de började fundera över vilka aspekter en kund överväger insåg de att de måste satsa på design och "cred", och då började det gå bättre. X10 är en kombination av bra produkt och bra marknadsföring, men Apple har jobbat ännu bättre på marknadsföringsmomentet och är därför så framgångsrika.
Arroganta uttalanden som det ni citerade var en anledning till att jag inte köpte iPhone, de gör att det helt enkelt känns lite mindre credigt. Det är synd, för det är en bra produkt och ett varumärke som jag uppskattar, men det är väl lite som med kent. När de "kidnappas" av fans som inte riktigt förstår blir man sur och vill ha dem för sig själv. Det är faran med att bli för stort som varumärke, och en intressant paradox. Det nischade och speciella som blir generiskt och folkligt.
http://foto.stilren.se - portfolio