Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 85

Ämne: Android

Adam K.
    Guest

Standard

99,9% av användarna bryr sig inte, det är mest min poäng. Jag har aldrig känt "fan, kom inte det där in!".

Självklart är 99,9% lite av en överdrift, men poängen står fast: de flesta bryr sig inte om det väldigt lilla antal program som inte godkänns.

Dessutom har ju Apple blivit än mer öppna nu har jag sett, så jag personligen ser det bara som en bra sak att man verkligen kan lita på alla program som säljs i affären.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    En iPhone är inte en mobil i den bemärkningen som alla andra märken. Det är en livsstil.
    Med risk för att stämplas som trådens gnällpelle så måste jag opponera mig mot den beskrivningen också. Jag har själv uttryckt mig på liknande sätt förr men jag märker numera hur dumt det låter. Men jag tror ändå att vi menar samma sak.

Jag använder iPhone för att den passar bra ihop med mina övriga (arbets)verktyg. Jag har använt iTunes för att organisera min musik sedan 2005 (då jag fortfarande körde PC/Windows). Sedan dess har jag även haft en iPod som MP3-spelare. Numera har jag dessutom en MacMini som min privata dator och en MacBook Pro som jobbdator. Jag använder iCal för att hålla koll på min kalender, Apple Mail för all e-post (hatar MS Entourage med passion), Apple Adressbok för alla kontakter, iWork. iPhoto, för mina bilder etc. Dessutom har jag Apples tjänst MobileMe för att synka ihop mina datorer och för att ha tillgång till "cloud storage" (fast numera använder jag Dropbox mer) och en pålitlig e-post-adress. Detta sammanlagt gör att iPhone är det enda logiska valet för mig. Den funkar smidigt ihop med det jag redan använder.

Det är det som jag har menat när jag tidigare pratat om "livstil", men jag försöker verkligen undvika det ordet nu.

För den som i högre grad redan förlitar sig på Googles olika tjänster (Calendar, GMail, Google Docs etc) så är troligen rätt Android-mobil ett bättre val. Allt handlar om vad man redan använder sig av, tycker jag.

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Så man _kan_ föra över ett program från en enhet till en annan utan att behöva betala igen?
    Ja, helt utan problem. Samma sak gäller för låtar köpta i iTunes Store också.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    En iPhone är inte en mobil i den bemärkningen som alla andra märken. Det är en livsstil. Men det är inget som ni Androidanhängare någonsin kommer att förstå så varför vi ens har den här diskussionen är helt obegriplig.
    menar du att det inte stod "detta är en livsstil" på lådan till våran Android, som det gjorde på iP'sarna?
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg

Ja, helt utan problem. Samma sak gäller för låtar köpta i iTunes Store också.
    Okej, tack för svaret!

Nu återstår också bara att Apple släpper sitt monopol på program så kanske det kan bli trevligare.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    jag skriver inte att någon är korkad eller fattig.

jag skriver att många förmodligen inte är speciellt insatta...dvs många ratar allt med i enbart för att de är som frågg säger..ett äpple med i bilden.
    det är du som väljer att tolka det som att jag tycker de är korkade...det är ju...tråkigt men jag är inte överraskad
    Ja och det är uppenbarligen rätt, det bitna äpplet symboliserar dyrkandet av djävulen - äpplet av synd ifrån edens lustgård.
    "Företaget" Apple är egentligen en satanistisk sekt som har som mål att få med sig så stor del av jordens befolkning på antikristus sida vid dennes kommande uppenbarelse.
    Vi är just nu inne i manipuleringsfasen där omvandlingen från företag till sekt sker. Det börjar med att kritik mot företaget inte accepteras längre, det är därför som apple kan marknadsföra teknik som har funnits i flera år som helt ny, samtidigt som man skapar livsstilen apple som tvingar sina kunder att bara köpa apple-produkter, när du är inne i apple beroendet så finns det ingen återvändo för ditt öde att brinna i helvetet.
    Sláinte Mhath!

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Nu återstår också bara att Apple släpper sitt monopol på program så kanske det kan bli trevligare.
    Bara för att förtydliga: Det finns betydligt fler programmakare än Apple som gör iOS-applikationer. (iOS är alltså operativsystemet på iPhone, iPod Touch och iPad.) Apples eventuella monopol är att alla program måste säljas via deras App Store.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Med risk för att stämplas som trådens gnällpelle så måste jag opponera mig mot den beskrivningen också. Jag har själv uttryckt mig på liknande sätt förr men jag märker numera hur dumt det låter. Men jag tror ändå att vi menar samma sak.

Jag använder iPhone för att den passar bra ihop med mina övriga (arbets)verktyg. Jag har använt iTunes för att organisera min musik sedan 2005 (då jag fortfarande körde PC/Windows). Sedan dess har jag även haft en iPod som MP3-spelare. Numera har jag dessutom en MacMini som min privata dator och en MacBook Pro som jobbdator. Jag använder iCal för att hålla koll på min kalender, Apple Mail för all e-post (hatar MS Entourage med passion), Apple Adressbok för alla kontakter, iWork. iPhoto, för mina bilder etc. Dessutom har jag Apples tjänst MobileMe för att synka ihop mina datorer och för att ha tillgång till "cloud storage" (fast numera använder jag Dropbox mer) och en pålitlig e-post-adress. Detta sammanlagt gör att iPhone är det enda logiska valet för mig. Den funkar smidigt ihop med det jag redan använder.

Det är det som jag har menat när jag tidigare pratat om "livstil", men jag försöker verkligen undvika det ordet nu.

För den som i högre grad redan förlitar sig på Googles olika tjänster (Calendar, GMail, Google Docs etc) så är troligen rätt Android-mobil ett bättre val. Allt handlar om vad man redan använder sig av, tycker jag.
    Hade svårt med att hitta ett bättre ord men ja vi är på samma nivå.

Det här är för övrigt anledningen till att jag slutade tro på Microsoft och allt de jobbar med.

Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Some like it small....I like it BIG

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    När jag skulle köpa ny mobil visste jag att jag ville ha en smartphone, jag ville helt enkelt kunna göra mer än bara ringa och smsa. Jag övervägde iPhone men fastnade för SEs X10 av olika anledningar: jag har haft flera SE-telefoner som jag varit nöjd med, X10 hade fått bra recensioner och iPhone-hysterin stod mig upp i halsen. Så här i efterhand, när jag har haft den i ett halvår och dessutom fått klämma på Helenas iPhone kan jag säga att jag inte ångrar mig.

iPhone är en bra telefon och framför allt en fantastisk marknadsföringsframgång. Att då påstå att alla som köper den är insatta och alla som inte köper den inte är det är så klart helt befängt. Jag tror att det i många lägen snarare är tvärtom: man köper en iPhone för att det är en sådan man ska ha om man tillhör den lite bortskämda medelklassen som vill vara "inne", och man köper nåt annat om man inte vill vara som alla andra. Men som generalisering är det lika dumt som motsatsen, det finns så klart en massa anledningar till att man köper den ena eller den andra.

Jag är ett stort fan av Apple som företag, de är suveräna på att skapa buzz kring sina produkter, men det beror så klart inte på att de är tekniskt överlägna allting annat. Det var ju tvärtom Ericssons problem för en tio år sen, de hade grymma telefoner men trist design, så de sålde inte. När de började fundera över vilka aspekter en kund överväger insåg de att de måste satsa på design och "cred", och då började det gå bättre. X10 är en kombination av bra produkt och bra marknadsföring, men Apple har jobbat ännu bättre på marknadsföringsmomentet och är därför så framgångsrika.

Arroganta uttalanden som det ni citerade var en anledning till att jag inte köpte iPhone, de gör att det helt enkelt känns lite mindre credigt. Det är synd, för det är en bra produkt och ett varumärke som jag uppskattar, men det är väl lite som med kent. När de "kidnappas" av fans som inte riktigt förstår blir man sur och vill ha dem för sig själv. Det är faran med att bli för stort som varumärke, och en intressant paradox. Det nischade och speciella som blir generiskt och folkligt.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Men latte som e så gott...

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Livsstilen är det jag sympatiserar med, och inte. Från att ha varit ett radikalt och individualistiskt val har iPhone för mig blivit synonymt med själlösa medklasskärringar som dricker latte (betyder "mjölk") och kör runt med apstora barnvagnar utan att se sig för. Då väljer jag hellre livsstilen X10 som lite har tagit över rollen som udda och egen.

Standard

Känns inte riktigt som om tråden handlar om android utan android vs. iphone. Men skit samma. Jag har en HTC Desire. Innan jag köpte klämde jag och körde 1000 frågor med vänner som har både diverse androidmobiler och iphones. Konstaterade att jag gillade känslan och utseendet på kompisens Legend, och den verkade passa mig ganska bra. Dock tyckte jag den var ful, så valet föll istället på Desire. Har aldrig ångrat mig och har inte hittat något jag saknar. Inte ens betalapps. Fast de kommer du ju åt numera även från Sverige. Men så är jag ju ingen tekniknörd heller så jag har ingen aning om de exakta skillnaderna mot iphone. Jag kan bara varmt rekommendera Desire och HTC.

Till appar då. Mina favoritappar som jag använder mest är:
    CardioTrainer (CT Pro blir nog min första betalapp)
    BloggerDroid
    Reseplaneraren för Västtrafik
    Jewels
    iglaset (helt underbar dryckesapp)
    NetCounter (Håller koll på datatrafiken)
    Train Info Sweden (perfa när man åker tåg)
    Snowstorm (bästa och mest exakta vädret)

det går över, det går över, det går aldrig över

Standard

Förövrigt har "Android" ett mysigt namn på sitt system
    Och Droidgubben är ju såååå söt!!!

det går över, det går över, det går aldrig över

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Ännu en anledning för mig att välja Android:
    http://swimsuitboys.com/droidsound/
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Astro Player tror jag har EQ.
    Tycker den är lite seg.
    Har du fler förslag?
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Tycker den är lite seg.
    Har du fler förslag?
    Vet inte, Winamp kanske kommer snart.
    Sláinte Mhath!

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Jag är på jakt efter en ny mobil så min gamla trogna SE K810 börjar strejka rejält (joysticken funkar inte åt vänster och uppåt och vissa knappar lägger av vid sms). Har funderat lite på en android då jag gärna vill ha en telefon som jag kan kolla min gmail-kalender i. Iphone är uteslutet med tanke på att i princip alla i min omgivning har en och de flesta har fått installera om den ett antal gånger. Har funderat lite på SE X10 men tycker egentligen att den är lite för stor. Så då är det nån av minivarianterna som gäller. Nån som har en och kan komma med nån recension eller ge mig tips på något annat märke kanske?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •