Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 85

Ämne: Android

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    men fööööör heeeeeeeeeeeelvvveeedeee.
    för det första: iphone utklassar inte allt och alla på långa vägar. 3gs var inte ens den bästa mobilen på marknaden när Desire och Legend kom.
    och jag kan med säkerhet säga att du har vridits 180 grader.
    du tror att alla 600.000 dumbasses till svenskar är så pass insatta i mobiltelefon-tekniken att dom har suttit och jämfört alla top-telefoner och av någon anledning kommit fram till att det är iP dom ska köpa? yeah, right.
    och nej, varannan människa hade inte haft en iP om den var billigare, det finns förståndiga människor som ser över sitt mobilinköp som satan en lång stund innan och inte bara köper iP helt spontant för att den är billig eller snygg eller för att någon knarkare sa att den är bra för han läst det i metro eller bara för att få status bland sina vänner.
    det är just det att dom INTE är insatta, dom bara vet av sina vänner att iphone är en bra och känd telefon, ett säkert kort liksom.
    nästan alla som köper iP's vet i princip ingenting om resterande konkurrerande mobiler, medans vi androids vet allt om iP's.

och android: där kan du snacka om apps... och spotify finns la så jävla självklart här med.
    och ja, jag betalar lika mycket för min Legend som jag skulle gjort för en 4a. men det lider jag inte av, även att den som var världens bästa telefon i våras kostar ynka 4300 kr.
    Det där är ju ett minst lika dumt (och kategoriskt) uttalande som tigertindras inlägg. Du säger ju exakt samma sak, fast tvärt om. Den som köper iPhone gör det för att vederbörande inte förstår storheten hos valfri(?) Android-mobil.

Tänk om personen i fråga är mycket insatt och verkligen tagit ett informerat beslut att istället köpa en iPhone?

Kan vi inte bara konstatera att det finns en uppsjö av olika mobiler, med massor av olika operativsystem? Var och en bör ha och använda det som passar vederbörande bäst. "Whatever floats your boat", liksom?

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Det där är ju ett minst lika dumt (och kategoriskt) uttalande som tigertindras inlägg. Du säger ju exakt samma sak, fast tvärt om. Den som köper iPhone gör det för att vederbörande inte förstår storheten hos valfri(?) Android-mobil.

Tänk om personen i fråga är mycket insatt och verkligen tagit ett informerat beslut att istället köpa en iPhone?

Kan vi inte bara konstatera att det finns en uppsjö av olika mobiler, med massor av olika operativsystem? Var och en bör ha och använda det som passar vederbörande bäst. "Whatever floats your boat", liksom?
    Exakt. Själv så stod jag i valet och kvalet mellan en Xperia eller 3G när det begav sig här i Sverige. Var en ENORM motståndare mot iPhone och körde med samma argument som er om hur tekniskt underlägsen den var alla andra modeller och att den bara hade med status att göra. Idag inser jag hur fel jag hade.
    En iPhone är inte en mobil i den bemärkningen som alla andra märken. Det är en livsstil. Men det är inget som ni Androidanhängare någonsin kommer att förstå så varför vi ens har den här diskussionen är helt obegriplig.

Jag säger inte att det är något fel på Android men jag accepterar inte att ni ska stå och kasta skit på en telefon som uppenbarligen utklassar HTC när det kommer till vad folk vill ha.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    En iPhone är inte en mobil i den bemärkningen som alla andra märken. Det är en livsstil. Men det är inget som ni Androidanhängare någonsin kommer att förstå så varför vi ens har den här diskussionen är helt obegriplig.
    Livsstilen är det jag sympatiserar med, och inte. Från att ha varit ett radikalt och individualistiskt val har iPhone för mig blivit synonymt med själlösa medklasskärringar som dricker latte (betyder "mjölk") och kör runt med apstora barnvagnar utan att se sig för. Då väljer jag hellre livsstilen X10 som lite har tagit över rollen som udda och egen.

Adam K.
    Guest

Standard

Jag väljer det jag trivs bäst och själv tycker är bäst, oavsett om det kopplas ihop med en cool eller en töntig livsstil. Väljer inte Apple för att jag tycker jag blir ball med deras produkter, men jag väljer samtidigt inte bort det för att "ocoola" människor använder dem.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Sköna widgets:

Sportbladet
    IMDb
    Google Sky Map
    CardioTrainer
    BBC Sport

Någon som hittat någon bra musikspelare med equalizer?
    CardioTrainer är skitsmart, bra grej.
    Astro Player tror jag har EQ.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    1. är insatta.
    2. inte har råd att köpa 1
    3. väljer andra telefoner av andra anledningar än ovanstående alternativ.

Det är möjligt att Apples system är bättre än valfritt Android-system, men jag kan välja att köpa en annan telefon av andra anledningar än enbart tekniska diton.

Är det rätt uppfattat att om man kör iPhone så kan man bara köpa applikationer från Apple; och dessutom, om du köper ett nytt Apple-system så kan du inte föra över dessa appar till din nya?

Newborn:
    Jag menade egentligen snarare musikappar i den mening att man kan skissa upp egen musik i den... Skulle vilja ha ett enkelt redskap att skriva ner musikidéer.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Förövrigt har "Android" ett mysigt namn på sitt system
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg

Det är möjligt att Apples system är bättre än valfritt Android-system, men jag kan välja att köpa en annan telefon av andra anledningar än enbart tekniska diton.

Är det rätt uppfattat att om man kör iPhone så kan man bara köpa applikationer från Apple; och dessutom, om du köper ett nytt Apple-system så kan du inte föra över dessa appar till din nya?

Newborn:
    Jag menade egentligen snarare musikappar i den mening att man kan skissa upp egen musik i den... Skulle vilja ha ett enkelt redskap att skriva ner musikidéer.
    Nej inget av det stämmer. Det är sant att program måste gå igenom Apples kontroll, och det är i 99,9% bara bra för användaren. App Store har störst utbud av applikationer, utan konkurrens.

Och nej, alla program som köps i App store kan användas på alla sina Iphones, Ipod touchar och/eller Ipads, oavsett om det är ny enhet eller om det är ett köpt program.

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg

Newborn:
    Ja om du inte jailbreakar, men om du jailbreakar så kan du inte uppdatera.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Nej inget av det stämmer. Det är sant att program måste gå igenom Apples kontroll, och det är i 99,9% bara bra för användaren. App Store har störst utbud av applikationer, utan konkurrens.
    99,9% bara bra för användaren? Skulle du tycka likadant om Microsoft gjorde så med Windows?

Klart de har mest om det bara är de som kan användas..?

Och nej, alla program som köps i App store kan användas på alla sina Iphones, Ipod touchar och/eller Ipads, oavsett om det är ny enhet eller om det är ett köpt program.
    Så man _kan_ föra över ett program från en enhet till en annan utan att behöva betala igen?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Ja om du inte jailbreakar, men om du jailbreakar så kan du inte uppdatera.
    Jailbreaka?

Så att köpa en iPhone är som att sitta i fängelse?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg

Varför? Grooveshark-appen fastnade där.

App store har alltid varit störst men Android ökar snabbast och har många fler gratisapps än app store.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag kanske är gammalmodig, men jag har växt upp med datorer som till oerhört stor del har utvecklats genom att hemmahackare har delat med sig av egna gratisprogram som inte måste gå igenom Commodores (i det här fallet) kontrollsystem ..

Men Amigans PD-scen kommer aldrig nånsin bli överträffad igen...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Astro Player tror jag har EQ.
    Stämmer bra.
    Installerade den nyss, och måste utvärdera den, innan mitt slutliga omdöme kommer.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

haha newborn går verkligen inför att visa sitt hat mot iphones

Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg