Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 31 till 45 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #31

    Standard

    Associationer, må de fara käpprätt åt helvete!

    Bilden är väldigt betydelsefattig from my point of view, men blanda inte in några finska genier i det här.
    Du och jag, Döden <3

  2. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Associationer, må de fara käpprätt åt helvete!

    Bilden är väldigt betydelsefattig from my point of view, men blanda inte in några finska genier i det här.
    mycket fint formulerat.

  3. #33
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Jag tycker bara att det känns logiskt med en symbol för våldet på boxen. Våldet är väldigt ofta närvarande på ett eller annat sätt i Kents texter, från att fånga sparkar med huvudet till att skjuta sig ur en belägring. Jag tvivlar inte på att det finns en tanke bakom designen, men jag tycker att det vore helt onödigt av upphovsmännen att berätta denna tanke. Det är bättre att lämna det öppet för tolkning

  4. #34
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Jag tycker bara att det känns logiskt med en symbol för våldet på boxen. Våldet är väldigt ofta närvarande på ett eller annat sätt i Kents texter, från att fånga sparkar med huvudet till att skjuta sig ur en belägring. Jag tvivlar inte på att det finns en tanke bakom designen, men jag tycker att det vore helt onödigt av upphovsmännen att berätta denna tanke. Det är bättre att lämna det öppet för tolkning
    Vi har ju dessutom begåvats med albumtitlar som Vapen & Ammunition (på bilden) och Du & Jag Döden (man kan bli dödad av föregående). Men varför skulle boxen kopplas samman med just de skivorna?

  5. #35
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    ja det här är faktiskt fantastiskt kul
    (vad vore forumet utan allt gnäll )
    mycket bättre
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  6. #36
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    eftersom kent är från eskilstuna så får man gnälla på deras forum oki

  7. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Hyllning av alkohol är en dålig förebild för yngre generationer på detta forum, en generation som redan dricker alldeles för mycket. Vad är det för fint med det?

    Och jag vill även påpeka att kalla sig för "argagubben" i olyckliga fall kan resultera i förargelsesväckande beteende bland människor med en naiv inställning till verklighetsvisioner.
    Alltså, jag skrev "ett glas vin" och "hustru", inte "supa mig asfull på cider" och "flickvän".
    Ordet "hustru" antyder dels att jag är gammal nog att få dricka vin om jag vill, och "ett glas" att jag kanske klarar av det med måtta. Och i så fall är jag en bra förebild för er ungdomar, så det så.

    BTW, skulle det vara bättre att kalla sig Buster, en gammal serietidning om fotboll? Tänk på att du kan leda andra ungdomar i fördärvet, de kan bli huliganer till och med...

    Men, snart kommer jag nog att lämna detta forum, likt kondenserad vattenånga från en rökmaskin. Jag kom inte hit för att slösa bort mitt liv på munhuggning, jag hade fåfänga idéer om att få ett svar på min fråga. Men de som vet svaret läser nog inte inläggen här. Jag vet. Jag är en snobb

  8. #38
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Vi har ju dessutom begåvats med albumtitlar som Vapen & Ammunition (på bilden) och Du & Jag Döden (man kan bli dödad av föregående). Men varför skulle boxen kopplas samman med just de skivorna?
    Jag förstår inte din fråga. Är den ironiskt menad?

  9. #39
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Men fy så töntigt, sååååå jäääävla töntigt.

  10. #40
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Försök ens förstå att det finns människor som mår dåligt på riktigt för att just den bilden påminner om hemska skolskjutningarna som hände här i Finland. Det bara är så. Försök att förstå hur det känns och varför det är så.
    Jag tvingar inte att byta bild.
    Jag ser fram emot boxen ändå.
    Ni får tänka och göra som ni vill.
    Sen så kan man ju själv fixa ett roligare omslag som påminner om nåt roligt.

  11. #41

    Standard

    Det är ett märkligt omslag, säger ingenting, ingenting alls om Kent, bilden är så att säga "snygg", that's all. Samtidigt är den rätt tråkig, eller hur? Morrissey står ju med ett eldvapen på omslaget till You Are the Quarry, men där blir det mest roligt.

  12. #42
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Det händer så mycket hemskheter här i världen, det går inte anpassa sig efter dom.
    Låt kulturen behålla sin frihet, om man börjar införa regler skulle kulturen inte vara det den är.
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

  13. #43
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Försök ens förstå att det finns människor som mår dåligt på riktigt för att just den bilden påminner om hemska skolskjutningarna som hände här i Finland. Det bara är så. Försök att förstå hur det känns och varför det är så.
    Jag tvingar inte att byta bild.
    Jag ser fram emot boxen ändå.
    Ni får tänka och göra som ni vill.
    Sen så kan man ju själv fixa ett roligare omslag som påminner om nåt roligt.
    Jag förstår att bilder av skjutvapen kan påminna om skolskjutningarna. Jag ifrågasätter inte någons "rätt" att göra dessa associationer. Mitt påpekande är att det känns som ett bra omslag i kentsammanhang. Och så gillar jag inte censur, så jag kan inte se någon anledning att byta ut omslaget.

    Dock har jag inte läst igenom alla trådar här ordentligt. Har det verkligen bekräftats att detta är omslaget? I samband med "Tillbaka Till Samtiden" släpptes det ju ett antal bilder.

  14. #44
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Jag förstår att bilder av skjutvapen kan påminna om skolskjutningarna. Jag ifrågasätter inte någons "rätt" att göra dessa associationer. Mitt påpekande är att det känns som ett bra omslag i kentsammanhang. Och så gillar jag inte censur, så jag kan inte se någon anledning att byta ut omslaget.

    Dock har jag inte läst igenom alla trådar här ordentligt. Har det verkligen bekräftats att detta är omslaget? I samband med "Tillbaka Till Samtiden" släpptes det ju ett antal bilder.
    Ja, jag förstod det.
    Bilden är väl "kentig" på nåt sätt, men nu påminner den om nåt hemskt också.
    Jag ville säga det till människor som inte förstår hur det kan vara, hur det känns, att just den bilden kan påminna om skolskjutningarna.

    Ja det är ju sant att vi inte ännu vet om det är omslaget men vi får se.

  15. #45
    Medlem Mangs avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    77

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Försök ens förstå att det finns människor som mår dåligt på riktigt för att just den bilden påminner om hemska skolskjutningarna som hände här i Finland. Det bara är så.
    ...
    Sen så kan man ju själv fixa ett roligare omslag som påminner om nåt roligt.
    Ja det är klart, men Finlandsskjutningarna är inte världens första eller sista mord med skjutvapen och ingen anledning att ändra omslaget. Det kommer alltid finnas död och våld associerat med skjutvapen, jag tror inte omslagsväljaren är omedveten om detta. Att ignorera våldet är heller inte en metod att på något sätt bekämpa det, och att sätta en bild på en pistol på omslaget är inte ett sätt att främja/glorifiera våld heller.

    Våld/vapen är en del av vår värld idag, och har alltid varit, vare sig kent har det på sitt omslag eller inte. Men som du säger, sätt för all del dit ett eget omslag som gör dig glad!

Sidan 3 av 13 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •