Sidan 5 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 184

Ämne: Vet hut

  1. #61
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Jag säger inte att Kent måste byta bild och jag kan försöka leka att pistolen är nåt helt annat om det känns hemskt eller inte titta/tänka på bilden.
    Självklart kan det säkert kännas olustigt att se en pistol på framsidan av en box för vissa, dagar som dessa, om detta nu ens är framsidan. Inte minst för er som kanske bor i Finland och säkert matas med detta i varje nyhetssändning och tidning. Samtidigt släppte kent.nu bilden på pistolen flera dagar innan denna skolmassaker. Hade bilden ännu bara varit i arbetsstadiet så hade det kanske tagit en annan riktning, men nu låg den redan ute på kent.nu. Någons kanske sparkades ihjäl av en häst i Danmark dagarna efter att TTS släpptes? Eller så kanske en tiger löpte amok i en djurpark i Belgien i samband med V&A? Eller varför inte en potentiell flygplansolycka i Chile i samband med att Isola lanserades? O.s.v.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  2. #62

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Jag säger inte att Kent måste byta bild och jag kan försöka leka att pistolen är nåt helt annat om det känns hemskt eller inte titta/tänka på bilden.
    jag vet dom som tar illa upp av omslaget.
    dom säger: "kent står för våld"
    jaha.

  3. #63
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Men jag vet att Kent inte står för våld.
    Det är bara den bilden som råkar påminna om hemska saker...
    Tycker ändå att bilden är stilig på nåt sätt, "kentig", och jag kommer gilla boxen, vad knepigt.

  4. #64
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    köp inte boxen om du mår så fruktansvärt dåligt av att se pistolen då
    finns kentlåtar jag mår dåligt av att lyssna på pga texten så jag lyssnar inte
    inte direkt så jag går till jocke och säger åt honom att ta bort den från skivan

  5. #65

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Men jag vet att Kent inte står för våld.
    Det är bara den bilden som råkar påminna om hemska saker...
    Tycker ändå att bilden är stilig på nåt sätt, "kentig", och jag kommer gilla boxen, vad knepigt.
    jag tycker också bilden känns kent.
    men det finns väl artister som döpt sina album till revolver och sånt?

  6. #66

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Men jag vet att Kent inte står för våld.
    Det är bara den bilden som råkar påminna om hemska saker...
    Tycker ändå att bilden är stilig på nåt sätt, "kentig", och jag kommer gilla boxen, vad knepigt.
    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    köp inte boxen om du mår så fruktansvärt dåligt av att se pistolen då
    finns kentlåtar jag mår dåligt av att lyssna på pga texten så jag lyssnar inte
    inte direkt så jag går till jocke och säger åt honom att ta bort den från skivan
    haha, jag vet en kompis som inte gillade bilderna i bookletet till du & jag döden ... så hon klipte bort dom sidorna ><

    jonna, du kommer med dom bästa kommentarerna!

  7. #67
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    köp inte boxen om du mår så fruktansvärt dåligt av att se pistolen då
    finns kentlåtar jag mår dåligt av att lyssna på pga texten så jag lyssnar inte
    inte direkt så jag går till jocke och säger åt honom att ta bort den från skivan
    Eller så köper hon / han / de boxen, gömmer undan omslaget och njuter av musiken.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  8. #68

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Eller så köper hon / han / de boxen, gömmer undan omslaget och njuter av musiken.
    ja, man behöver väl inte titta på boxen när man lyssnar?

  9. #69
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    jag tycker också bilden känns kent.
    men det finns väl artister som döpt sina album till revolver och sånt?
    Typ The Beatles...

  10. #70
    Nybörjare aslögs avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    22

    Standard

    Min pappa dog i en flygkrasch, jag hade en mc-vän som blev påkörd när en bilförare skulle byta fil och glömde kolla döda vinkeln, jag känner en indian från USA som mår jättedåligt varje gång man pratar om cowboys, en gammal klasskamrat sköt en raket och fick ett hål i huvudet, jag hörde om en frank som halkade på ett gummiband i december och gled hela vägen ner till Flen/Paris där han tog en himmelsk drog (LSD, någon?), träffade Elvis och blev ihjältrampad av en elefant.

    Varför döpte kent sina låtar till just det här?
    Säg inte att det är en protest mot våldet eller så...
    Det är helt uppenbart att valet blev – en ball titel. Sticka ut till varje pris.
    Sen tänkte ingen längre än så.
    Och det var ju synd.

    Det minsta man kan säga är väl att titlarna var otroligt dåligt timeade, eller hur?

    Men vad jag undrar är ju hur knetarna tänkte, från början, för de här låtarna är ju producerade långt innan allt det här hände?

    Jag köper allt om den konstnärliga friheten. Redan Bunuel på sin tid lät publiken se ett rakblad skära i ett öga i Den Andalusiska Hunden. Jag vet inte om det påverkat galningar att attackera folk med rakblad, men jag tror inte det.

    Jag vill bara veta hur ni tänkte? Gjorde ni det?
    dö, tack.

  11. #71
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Jag gillar bilden ändå. Och jag kan tänka på ett positivt sätt när boxen kommer, tror det.

  12. #72

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Typ The Beatles...
    ja, dom tänkte jag på.

  13. #73
    Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    månen
    Inlägg
    7 418

    Standard

    guns and roses borde ju skämmas!! ()
    Signatur.

  14. #74
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Sitter på sommarstället och surfar via telefon, får fatta mej kort och komma till kentinas undsättning. Som jag redan skrivit i tidigare inlägg i andra trådar så fick pistolen mej att tänka på tragedin, såklart, svårt att låta bli liksom.. Hade då denna händelse ägt rum i Sverige så hade det varit en annan melodi här inne.

  15. #75
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Sitter på sommarstället och surfar via telefon, får fatta mej kort och komma till kentinas undsättning. Som jag redan skrivit i tidigare inlägg i andra trådar så fick pistolen mej att tänka på tragedin, såklart, svårt att låta bli liksom.. Hade då denna händelse ägt rum i Sverige så hade det varit en annan melodi här inne.
    Inte från min sida.

    Olyckliga omständigheter, om det hade hänt i Sverige, men inte så mycket mer gällande saken för kent.nu's del. Jag fattar inte att det blir så stor debatt av en bild på kent.nu, kontra skottlossning (om än en tragisk sådan) i en skola i Finland. Det är inte så att bilden är inspirerad av skottlossningen, det hade naturligtvis varit osmakligt (och omöjligt i detta fall). Nu låg bilden uppe här på kent.nu flera dagar innan detta hände. Kent, skivbolag, Henrik o.s.v. är för tusan inga spågummor.

    Vad vill ni att skivbolaget ska göra då?
    Dra tillbaka pistolen till förmån för en hundvalp?
    En svamp? En rosa husvagn? Eller ett blått hyreshus?

    Å andra sidan finns det farliga kamphundar, giftig flugsvamp, trafikfarliga husvagnar och hus som kan rasa.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-09-27 klockan 13:40.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 5 av 13 FörstaFörsta 12345678910111213 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •