Sidan 16 av 60 FörstaFörsta ... 67891011121314151617181920212223242526 ... SistaSista
Resultat 226 till 240 av 887

Ämne: "999"

  1. #226
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    AJ!!! (Blev precis träffad av en fet intressepil.)
    Avboka/skicka tillbaks skiten då om du ångrar dig.
    Effing spammare.
    HAHA!
    Ja, det är ju inte ett speciellt svårläst problem
    Om inte annat kan man ju ha den som samlarutgåva och lyssna via iTunes (alla har väl ett sånt konto idag, va?) eller Spotify.
    Teknikens under alltså...

  2. #227
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Kommer jag tycka om albumet så köper jag nog vinylerna. Men då är ju risken stor att dom är slut, men den risken tar jag.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #228
    Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    17 741

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    HAHA!
    Ja, det är ju inte ett speciellt svårläst problem
    Om inte annat kan man ju ha den som samlarutgåva och lyssna via iTunes (alla har väl ett sånt konto idag, va?) eller Spotify.
    Teknikens under alltså...
    Jao iofs du har rätt.

    Men tar inte vinylskivor upp väldigt mycket plats?
    Har ingen aning om hur stora dom är idag men om dom är så stora som jag tror att dom är så är dom väldigt stora.
    "Getting old is not for sissies."

  4. #229
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    "999"
    Vore grymt om man kunde få ackorden också

  5. #230
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    514

    Standard

    okej nu loggar jag in här för första gången på typ tusen år och det gör jag ENDAST för att gnälla.
    sundance_danne du är så JÄVLA tråkig! det borde finnas något filter för torra skämt här så man slapp se alla dina jävla inlägg (nej jag orkar inte skaffa ignoreralista). det finns ju något som heter "så tråkigt att det blir kul" men din så kallade humor är fan beyond den nivån. och nej du behöver inte sitta och flina och tänka att "hö hö, fan va ja ska fortsätta XD" för jag är rätt säker på att ingen annan än du själv uppskattar dina lama försök till kentrelaterade ordvitsar.
    sundance_kid, det är DU som är en clown! bara för att någon i bandet skriver "snart så..." på twitter betyder det inte att singeln släpps en halv vecka i förväg. hur kan du ens bli bitter över det? om det är sagt ett datum är det väl inte så jävla konstigt om singeln kommer på just det datumet eller??????

    edit: och eftersom ingen har dragit biltema-skämtet än så gör jag det nu.

    bra, då kan ni hålla käften om det i fortsättningen också!
    Senast redigerat av Felix_Elite. den 2012-03-24 klockan 16:01.

  6. #231
    Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    227

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Vore grymt om man kunde få ackorden också
    Ska du hitta på melodin och takten själv sen eller?
    Varför ska man ha ackorden? Det säger ju ungefär 0 av hur låter kommer att vara.
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

  7. #232
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    okej nu loggar jag in här för första gången på typ tusen år och det gör jag ENDAST för att gnälla.
    sundance_danne du är så JÄVLA tråkig! det borde finnas något filter för torra skämt här så man slapp se alla dina jävla inlägg (nej jag orkar inte skaffa ignoreralista). det finns ju något som heter "så tråkigt att det blir kul" men din så kallade humor är fan beyond den nivån. och nej du behöver inte sitta och flina och tänka att "hö hö, fan va ja ska fortsätta XD" för jag är rätt säker på att ingen annan än du själv uppskattar dina lama försök till kentrelaterade ordvitsar.
    sundance_kid, det är DU som är en clown! bara för att någon i bandet skriver "snart så..." på twitter betyder det inte att singeln släpps en halv vecka i förväg. hur kan du ens bli bitter över det? om det är sagt ett datum är det väl inte så jävla konstigt om singeln kommer på just det datumet eller??????

    edit: och eftersom ingen har dragit biltema-skämtet än så gör jag det nu.

    bra, då kan ni hålla käften om det i fortsättningen också!
    hm...du fick just mig att inse att inte ens jag dragit biltemaskämtet (mer än tidigare i höstas när det först avslöjades att en ny platta var på g)
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #233
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hansen Visa inlägg
    Ska du hitta på melodin och takten själv sen eller?
    Varför ska man ha ackorden? Det säger ju ungefär 0 av hur låter kommer att vara.
    Ja, jag hade tänkt att hitta på en egen melodi och takt din lilla bitterfitta, något problem med det eller?

  9. #234
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    nog för att jag inte är rätt person att säga det med tanke på hur negativ jag brukar vara men blev det inte helt plötsligt ganska kass stämning här? kanske dags att dra upp nivån innan nån moderator kommer och sätter ner foten...eller jag vet inte, som sagt. jag har bränt alla mina broar så även om jag för en gångs skull är i någorlunda neutral sinnesstämning ska ju inte jag komma och säga nåt...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #235

    Standard

    panic on the streets of kentforumet

  11. #236
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    nog för att jag inte är rätt person att säga det med tanke på hur negativ jag brukar vara men blev det inte helt plötsligt ganska kass stämning här? kanske dags att dra upp nivån innan nån moderator kommer och sätter ner foten...eller jag vet inte, som sagt. jag har bränt alla mina broar så även om jag för en gångs skull är i någorlunda neutral sinnesstämning ska ju inte jag komma och säga nåt...
    Jo, nu är dags för skärpning. Inga mer personangrepp och otrevligheter! Vi vill ha en trevlig stämning här i forumet.
    Låt dom komma nu

  12. #237
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Hansen Visa inlägg
    Ska du hitta på melodin och takten själv sen eller?
    Varför ska man ha ackorden? Det säger ju ungefär 0 av hur låter kommer att vara.
    Genom att enbart läsa texten hittar jag ingen tydlig rytm och struktur i den. Någon rad som upprepar sig ett par gånger, men ingen refräng verkar finnas. Verkar bestå av olika slags verser och "stick". Kan förstås bli hur spännande som helst! Kul med låtar som avviker från den typiska uppbyggnaden.

    Är inte så överdrivet imponerad av texten dock. För tillkrånglad och pretto för min smak, som sådana där "recensioner" i kreddiga musikmagasin som inte säger någonting om musiken på skivan utan bara svamlar kring en massa djupa kulturella referenser hit och dit... Just den typen av recensioner skrivs ofta när det gäller Kent - undrar vad det kan bero på!

    Slutliga omdömet kommer förstås på onsdag, när jag räknar med att få höra låten på ett eller annat sätt!
    Senast redigerat av Vettvilling den 2012-03-24 klockan 19:25.

  13. #238
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Köbenhavn, DK
    Inlägg
    42

    Standard

    Jan Gradvall skrev 23 mars i Dagens Industri's krönika :

    GRADVALLS VAL

    SINGEL
    Kent, ”999”. Vad låten ”London calling” är för The Clash är ”999” för Kent. Dundrande rocktrummor och Jocke Bergs argaste ögonblick som sångare. Hade varit omöjligt att spela en nedkortad version i ”Skavlan”.

  14. #239

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kazzwib Visa inlägg
    Jan Gradvall skrev 23 mars i Dagens Industri's krönika :

    GRADVALLS VAL

    SINGEL
    Kent, ”999”. Vad låten ”London calling” är för The Clash är ”999” för Kent. Dundrande rocktrummor och Jocke Bergs argaste ögonblick som sångare. Hade varit omöjligt att spela en nedkortad version i ”Skavlan”.
    Fyfan vad bra. Seriöst, det var längesen jag hade såna här förväntningar. Det kommer ju bli enormt.
    det är bara minnen för livet

  15. #240
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Genom att enbart läsa texten hittar jag ingen tydlig rytm och struktur i den. Någon rad som upprepar sig ett par gånger, men ingen refräng verkar finnas. Verkar bestå av olika slags verser och "stick". Kan förstås bli hur spännande som helst! Kul med låtar som avviker från den typiska uppbyggnaden.

    Är inte så överdrivet imponerad av texten dock. För tillkrånglad och pretto för min smak, som sådana där "recensioner" i kreddiga musikmagasin som inte säger någonting om musiken på skivan utan bara svamlar kring en massa djupa kulturella referenser hit och dit... Just den typen av recensioner skrivs ofta när det gäller Kent - undrar vad det kan bero på!

    Slutliga omdömet kommer förstås på onsdag, när jag räknar med att få höra låten på ett eller annat sätt!
    Exakt min första tanke. Samtidigt är inte texten särskilt dålig på något sätt. Mest att jag inte gillar den.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Sidan 16 av 60 FörstaFörsta ... 67891011121314151617181920212223242526 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •