Sidan 8 av 60 FörstaFörsta 12345678910111213141516171858 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 887

Ämne: "999"

  1. #106

    Standard

    xxxxxxxxxx
    Senast redigerat av OWC747 den 2012-03-21 klockan 17:37. Anledning: sorry 'bout the SPOILER. hihi puss!

  2. #107
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Du skulle kunna ge dig på en karriär som musikrecensent med dina målande ljudbeskrivningar!
    Säkert..

    Nej men seriöst gillar jag inte musikrecensenter.
    Jag kunde bara inte förklara det på något annat sätt. Sorry om det gjorde dig irriterad...
    Gillar heller inte att man ska krångla till ett ljud, men det kan vara svårt att förklara en känsla.

    Live känsla för mig är att lyssna på ett instrument live...och sen försöka återskapa det härliga ljudet på skiva.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #108
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Det är säkert live-känsla på den, men i så fall vill jag ha en annars sorts livekänsla. Vill ha mer värme och känna instrumenten närmare mig än det är på dojd. Ljudet är lite kallt långt borta på nåt sätt. Lite som en vägg är emellan mig och instrumenten.
    Du har en annan mixning av plattan än mig helt klart. Både livekänslan och verklig närhet till instrumenten finns där helt klart.

    Sedan finns det en viss motsägelse i att man vill ha livekänsla och (hela) instrumentationen helt nära i ljudbilden.

    Dessutom tycker jag det är Kents varmaste platta.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #109
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Du har en annan mixning av plattan än mig helt klart. Både livekänslan och verklig närhet till instrumenten finns där helt klart.

    Sedan finns det en viss motsägelse i att man vill ha livekänsla och (hela) instrumentationen helt nära i ljudbilden.

    Dessutom tycker jag det är Kents varmaste platta.
    Jag håller inte med.
    V&A är betydligt varmare i ljudet än dojd tycker jag.
    Jag gillar dojd otroligt mycket. Men jag tycker bara ljudet kunde varit lite annorlunda.
    Kanske uttrycker mig fel. Svårt att uttrycka sig hur man gillar ett ljud.
    Men, t.ex 400slag, jag gillar inte trumljudet. I järnspöken gillar jag inte akustiska gitarren. Han plockar på en martin d40 eller d42 skulle jag tippa på. Tycker man borde kunna fått ett varmare skönare (mer naturligt ljud) på gitarren. Men man har olika smak och givetvis ville kent ha det precis som det blev.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  5. #110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jag håller inte med.
    V&A är betydligt varmare i ljudet än dojd tycker jag.
    Jag gillar dojd otroligt mycket. Men jag tycker bara ljudet kunde varit lite annorlunda.
    Kanske uttrycker mig fel. Svårt att uttrycka sig hur man gillar ett ljud.
    Men, t.ex 400slag, jag gillar inte trumljudet. I järnspöken gillar jag inte akustiska gitarren. Han plockar på en martin d40 eller d42 skulle jag tippa på. Tycker man borde kunna fått ett varmare skönare (mer naturligt ljud) på gitarren. Men man har olika smak och givetvis ville kent ha det precis som det blev.
    För mig är allt perfekt på dojd, en sån där platta jag aldrig kan tröttna på känns det som.. att ändra nåt från den hade vart förödande för mina öron. Men hade vart intressant o höra andra versioner på låtarna ändå. dom gjorde väl tusen olika versioner av "den döda vinkeln"? den plattan är svårslagen. älskade b-sidorna väldigt mycket till singlarna från den plattan när dom kom oxå, och gör fortf såklart.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #111
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    DOJD = En kompakt massa utan dynamik.
    V&A = En luftig tvättsvamp med flirtigt innehåll.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #112
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Förövrigt tycker jag inte att ett livesound är något eftersträvansvärt på ett studioalbum...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  8. #113
    Nybörjare Du&JagSkaAldrigDös avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    18

    Standard

    Finns inget album som är direkt dåligt.
    Alla är underbara på sitt sätt.
    Du & Jag... är däremot överlägset bäst och jag håller med Klåparen82 till fullo. Visst, det kan bli lite "mastigt" att lyssna igenom hela albumet på en gång, men det är fortfarande i särklass det bästa de gjort. Återstår dock att se hur JÄIRFM låter...


  9. #114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    DOJD = En kompakt massa utan dynamik.
    V&A = En luftig tvättsvamp med flirtigt innehåll.
    Bra liknelser.. en jäkla kontrast mellan dom 2 albumen. Jag hade rätt låga förväntningar minns jag på dojd. om det går o ha det inför ett nytt kent-album. För V&A tilltalade inte mig lika mycket som dojd kom att göra. Röd är väl det album som gjorde lite samma sak efter tts, som jag inte riktigt tyckte nådde samma nivå som föregående album. Men Röd var nytt och är ännu idag en stor favorit. Därför e jag spänd på hur 999 kmr låta.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  10. #115
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    Vinylsingeln är tydligen limiterad till 500 ex, enligt Bengans. Så gå in och boka, det gjorde jag nu.
    Senast redigerat av Edvin_747 den 2012-03-22 klockan 10:27.

  11. #116

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    Vinylsingeln är tydligen limiterad till 500 ex, enligt Bengans. Så gå in och boka, det gjorde jag nu.
    Det hade varit roligt med en numrerad utgåva då. Fast i så fall borde det kanske ha nämnts?

  12. #117
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Hur vet man om man får en då? Man borde kanske inte kunna boka om de är slut?
    When you can live forever, what do you live for?

  13. #118
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    När kommer videon tro...
    Hoppas på imorgon. De skulle ju sändas på skavlan imorn egentligen. Hoppas det inte blir senare nu.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  14. #119
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Hur vet man om man får en då? Man borde kanske inte kunna boka om de är slut?
    Ja, de borde väl sålt slut nu? Eller vart har du sett det stå att de är utsålda?

    Det står ju också olika releasedatum för singeln, på Bengans står det 28 mars och på CDON och Ginza står det 25 april, samma datum som albumet.

  15. #120
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    Ja, de borde väl sålt slut nu? Eller vart har du sett det stå att de är utsålda?

    Det står ju också olika releasedatum för singeln, på Bengans står det 28 mars och på CDON och Ginza står det 25 april, samma datum som albumet.
    Har inte sett om de är slut, men jag tänkte att man kanske bokar en och så får man inte någon för att de tog slut under tiden man kunde boka. Om du är med på vad jag menar?
    Jag bokade för några dagar sen så det borde inte vara nån fara...hoppas jag
    When you can live forever, what do you live for?

Sidan 8 av 60 FörstaFörsta 12345678910111213141516171858 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •