Sidan 6 av 60 FörstaFörsta 1234567891011121314151656 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 887

Ämne: "999"

  1. #76
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Speciellt eftersom de alltid spelar musiken sist i programmet, inte speciellt stor risk att publiken sviker då?
    Men aja. Känns häftigare att de spelar in en live-version åt oss i alla fall. Skavlan är ju så gjort.
    Ja, precis, så tänker jag också. Det känns lite surt bara för min del, eftersom jag hade kunnat sett dem live nu på torsdag om de bara hade fått spela en lite längre låt i programmet. Men du har rätt, they've been there done that.
    Det ska bli kul att se vad de hittar på med live-versionen, som ju skulle bli en full produktion med crew och allt.
    Senast redigerat av Edvin_747 den 2012-03-18 klockan 12:16. Anledning: Uppdaterade inlägget med citat av Fredrik

  2. #77
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Trevliga nyheter!

    Hoppas det bli under veckan man får se live-verisionen :-)

  3. #78
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Sen har vi ju den stora frågan, säger man: Nio-nio-nio eller Niohundranittionio?
    Tusen-minus-ett

  4. #79
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Nöff, nöff, nöff.
    Det är ett hyllningsspår till grisen, inspelat på en fransk åker.

    Fast en numerisk betydelse känns mer trolig ...
    http://forumet.kent.nu/showthread.ph...l=1#post244845
    Senast redigerat av namokab den 2012-03-19 klockan 18:25.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  5. #80
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Jag har inte läst något om detta i trådarna kring singel och album, men 17 mars twittrade kent "Följ heikki han har koll på baksidan". Kanske han återigen producerar b-sida / b-sidor till bandet? Han producerade ju (ihop med kent) de sex "baksidorna" till de tre singlarna från Verkligen. Bara en tanke!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #81
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag har inte läst något om detta i trådarna kring singel och album, men 17 mars twittrade kent "Följ heikki han har koll på baksidan". Kanske han återigen producerar b-sida / b-sidor till bandet? Han producerade ju (ihop med kent) de sex "baksidorna" till de tre singlarna från Verkligen. Bara en tanke!
    Du får ta och uppdatera wikipedia med den infon du! Annars tror folk inte på dig!
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  7. #82

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag har inte läst något om detta i trådarna kring singel och album, men 17 mars twittrade kent "Följ heikki han har koll på baksidan". Kanske han återigen producerar b-sida / b-sidor till bandet? Han producerade ju (ihop med kent) de sex "baksidorna" till de tre singlarna från Verkligen. Bara en tanke!
    Om det är så, hoppas jag dom låter bättre än dom ifrån verkligen. var det inte från dem som rödljus och en helt ny karriär va ifrån? som bandet sen gjorde nya versioner på vid B-sidor-plattan. Personligen är jag mer för b-sidor/ny låt än en massa remixer. Så hoppas på det!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #83
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Om det är så, hoppas jag dom låter bättre än dom ifrån verkligen. var det inte från dem som rödljus och en helt ny karriär va ifrån? som bandet sen gjorde nya versioner på vid B-sidor-plattan. Personligen är jag mer för b-sidor/ny låt än en massa remixer. Så hoppas på det!
    Rödljus och En helt ny karriär är ju underbara med sin lo-fi touch! Som lo-fi fantast skulle jag faktiskt tycka det var cool med fler lite lo-fi doftande b-sidor från kent.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  9. #84
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Om det är så, hoppas jag dom låter bättre än dom ifrån verkligen. var det inte från dem som rödljus och en helt ny karriär va ifrån? som bandet sen gjorde nya versioner på vid B-sidor-plattan. Personligen är jag mer för b-sidor/ny låt än en massa remixer. Så hoppas på det!
    Stämmer bra det. "Livrädd med stil", "Verkligen", "Gummiband" och "Att presentera ett svin" är de andra låtarna som Heikki producerade, spelade in och mixade (allt tillsammans med Kent själva). Heikki mixade även "Om gyllene år". Om sedan Heikki är tillbaka igen har jag ingen aning om, men det var i alla fall så jag tolkade den där kryptiska tweeten om att han har koll på baksidan. Riktigt intressant skulle det hur som helst vara med Heikki åter i teamet!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  10. #85
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Älskar soundet på alla de där låtarna. Det närmaste Kent kommit lo-fi, vore kul med Heikki tillbaka indeed.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  11. #86
    Nybörjare Du&JagSkaAldrigDös avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    18

    Standard

    Vad menas med lo-fi? Jag vet såklart hur låtarna ni nämner låter, men vad exakt är det som kännetecknar lo-fi?

  12. #87

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Stämmer bra det. "Livrädd med stil", "Verkligen", "Gummiband" och "Att presentera ett svin" är de andra låtarna som Heikki producerade, spelade in och mixade (allt tillsammans med Kent själva). Heikki mixade även "Om gyllene år". Om sedan Heikki är tillbaka igen har jag ingen aning om, men det var i alla fall så jag tolkade den där kryptiska tweeten om att han har koll på baksidan. Riktigt intressant skulle det hur som helst vara med Heikki åter i teamet!
    Shit det visste jag inte att han vart inblandad så långt tebax i tiden. "Gummiband", "livrädd med stil", och "att presentera ett svin" är nåra riktiga klassiker. Särkilt "Livrädd med stil" när man hör harri(tror jag) säga i slutet av låten "det blev rätt?" o sen Martin göra nåt pruttljud och skratta. Tog lång tid innan jag lärde mig gilla "Gummiband" dock, men nu älskar jag den. Dock gillade jag verkligen när dom tolkade om "rödljus" och "en helt ny karriär".
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2012-03-20 klockan 19:40.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  13. #88
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Det är så enkelt att inspelningen av musiken håller lägre kvalité. Imperfektioner som bland annat distortion och hissande ljud förekommer ofta. Det låter skitigt, levande och spontant. Några bra band som är kända för detta är Guided By Voices (personliga älsklingar), Pavement och Sebadoh.
    Senast redigerat av Melack den 2012-03-20 klockan 19:47.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  14. #89

    Standard

    Man undrar ju lite över om det vart nån särkild producent till nya plattan och 999. Eller om Kent producerat den själva?
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  15. #90
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Innan när de gick ut med infon om skivan, att de ville tillbaka till känslan att de spelar tillsammans i ett rum, melodierna var viktiga osv.. så fick jag för mig (vet inte varför) att det skulle bli ett ljud med mer traditionella trum- och gitarrljud (rockljud). Men nu det sista har jag fått känslan att det kommer bli ganska likt de senaste albumen...hela gänget verkar ju digga elektronisk musik som satan. Dessutom köpte ju martin en synth till sig själv i 40 årspresent.

    Jag känner mig som tobbe non stop...haha. Men jag älskar så kent lät på dojd, hh. Vill så gärna ha mer sånt ljud igen. Inte så troligt men hoppas på liknande ljud som i "på drift"!
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

Sidan 6 av 60 FörstaFörsta 1234567891011121314151656 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •