Sidan 56 av 57 FörstaFörsta ... 6464748495051525354555657 SistaSista
Resultat 826 till 840 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #826

    Standard

    Spännande att få Vinyl-versionen av Tigerdrottningen imorn
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  2. #827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg
    Om man ex. avskyr Kent men älskar forum så är det väl snäppet klokare att bli medlem på ett regelrätt diskussionsforum.
    Annars är man väl en aning dum i huvudet?
    Logiken är ju felfri, förutom det lilla faktum att meningsskiljaktighet inte innebär avsky.

  3. #828
    Nybörjare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    11

    Standard

    Det var svaret på Tobbes kommentar om Isola/HH som föranledde mitt användande av 'klassisk', notera citattecknen dock.
    Det verkligt klassiska kentsoundet annars är ju E-moll.

  4. #829
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jåkim.b Visa inlägg
    Det var svaret på Tobbes kommentar om Isola/HH som föranledde mitt användande av 'klassisk', notera citattecknen dock.
    Det verkligt klassiska kentsoundet annars är ju E-moll.
    Nä. Det är ju såklart g#m6+9 som är knets sound!

    Visste du inte det?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #830

    Standard

    Och här gick jag runt och trodde att de spelade 7/4 med swing-känsla och en överanvändning av tritonussubstitutioner och dim7-ackord, men okej då...
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  6. #831
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Och här gick jag runt och trodde att de spelade 7/4 med swing-känsla och en överanvändning av tritonussubstitutioner och dim7-ackord, men okej då...
    Visst ja, så var det.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #832

    Standard

    För att återgå till Tigerdrottningen lite ser jag på Facebook att gubbarna har tre bakgrundssångare med sig på klubbturnén. Härligt! Fast det är en diskussion som kanske passar bättre i livetråden... Oh well, live and learn.
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  8. #833
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Angående jämförelsen med TTS, så blev även jag nästan besviken första gången jag hörde den...
    för min del berodde det på att jag hade ganska begränsade referenser om musik på den tiden.
    Lyssnade ungefär på fyra artister förutom Kent (och klassiskt då).
    När jag sedan började älska TTS 1-2 veckor senare blev det en väldigt viktig uppväckning för min del.
    Nu kan jag tycka att nästan allt, oavsett "stil," är bra, sålänge det låter....bra. Typ.
    Något som man vill ha med sig när man dagdrömmar, eller behöver tröst, eller behöver att slappna av, eller innan man ska på fest.
    Synthbaserade Chvrches kan duga lika fint en dag som Louis Armstrong gör en annan.
    Om låten har text är det ju givetvis också bra om sångaren har nåt mer att säga ibland än bara Barbie Girl och Hej Micke Micke Hej, men ändå.
    (ok, ännu har det väl ej hänt att jag känt särskilt för rap/hiphop eller black metal, jag har hört en del för att utforska det och kan tycka att en del faktiskt är bra, och värt att ha lyssnat på, men jag återkommer väldigt sällan.)

    För att försöka återgå till ämnet, haltande, så hade jag få specifika förväntningar om TD, bara att det skulle låta något "tyngre" än de två föregående.



  9. #834

    Standard

    Rett inn på 1. plass på den norske albumlista! Grattis!

    Topp40.jpg

  10. #835
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    "Det klassiska kentsoundet"
    Vilket är det?
    De två första skivorna som släpptes för snart 20 år sedan och som vi sedan aldrig återvänt till soundmässigt?
    Är det soundet du menar?
    Jag förstår verkligen inte hur ett band som gjort 2 skivor med trummor bas gitarr sång och sedan 9 skivor som inte baserats på rocksättning fortf kan ha de 2 första som sitt "klassiska" sound
    Kul att du gillar nya!
    Många tycker att alla skivor från "kent" till "du & jag döden" påminner om varandra på så sätt att de låter mer klassisk gitarrbaserad pop/rock. Sen "Tillbaka till samtiden" och framåt har mer elektroniskt kommit in i soundet och gett en ny riktning. Även om du kanske inte tycker så, så är det väldigt många man pratar med som har den uppfattningen ljudmässigt om kent iaf.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  11. #836
    Smygare Hirschs avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Norge (försökar lite svorska)
    Inlägg
    5
    Så länge fötterna bär
    Så länge lungorna kan

  12. #837

    Standard

    Det börjar liknar ett beroende. Jag fortsätter trots att det gör lite ont. Det skönt att känna smärtan. För varje lyssning blir vardagstristessen allt tyngre. Jag vill något annat. Ta tag i skiten! Men det går inte. Rädslan är för stor. Medelåldersångesten. "Livet börjar vid femtio." Du skämtar!

    Den här skivan betyder redan mycket mer för mig än vad många andra tidigare har gjort. Självklart för att jag knyter an till låtarna och relaterar texterna till mitt patetiska liv. Hur korkat det än är och hur fel det än må vara. Man gör ofta så, oavsett vad texterna handlar om och vilken bild som låtarna egentligen vill förmedla. Förlåt. Det här albumet har naglat sig fast och blivit en del av mitt liv.

    Tigerdrottningen regerar. För hur länge? Kanske tills ett nytt liv börjar. Kanske alltid.

    Stort tack.

  13. #838

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bjallan Visa inlägg
    Den här skivan betyder redan mycket mer för mig än vad många andra tidigare har gjort. Självklart för att jag knyter an till låtarna och relaterar texterna till mitt patetiska liv. Hur korkat det än är och hur fel det än må vara. Man gör ofta så, oavsett vad texterna handlar om och vilken bild som låtarna egentligen vill förmedla. Förlåt.
    1. Vem är det du säger förlåt till?

    2. Det är väl inget att be om ursäkt för.

  14. #839
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Denna skiva är helt fantastisk, jag upptäcker nya saker med den varje gång jag lyssnar! Me like! Även låtar som i början kändes sådär har växt och nu finns det inte direkt något svagt spår enligt mig... Tänk jag som nästan la kent på hyllan efter förra skivan! Är väldigt glad att jag inte gjorde det! All kärlek till kent! <3
    ...Svarta tysta tårar...


  15. #840
    Medlem
    Reg.datum
    May 2014
    Ort
    Gnosjö, Småland,Sverige
    Inlägg
    124

    Standard

    Lyssnat nästan varje dag på Tigerdrottningen, sen den släpptes, tycker väldigt mycket om den...
    Perfekt när dagens 6km ska göras, perfekt tempo i dom flesta spåren, som passar min hastighet...blandar man sen med Veronika Maggio, Mando Diao & Lilla Sällskapet så blir stegen lätta oavsett ork,väder & humör.

    Tack Bandet för nya skivan!!!
    ....jag lämnar inga fotspår ens i sand...
    ....jag går ensam in i ljuset....

Sidan 56 av 57 FörstaFörsta ... 6464748495051525354555657 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •