Sidan 47 av 57 FörstaFörsta ... 3738394041424344454647484950515253545556 ... SistaSista
Resultat 691 till 705 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #691
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ort
    Norge
    Inlägg
    86

    Standard

    Simmaren er den beste på Tigerdrottningen sammen med Var är vi nu?. Lett.

  2. #692
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av skitstövel Visa inlägg
    Jag skulle gissa "Simmaren", som jag tycker skiljer sig ut som det svagaste spåret (eller, för att vara mer precis, det enda svaga spåret) på skivan. "Innan Himlen Faller Ner" är inte svag alls i mitt tycke.
    Jag älskar Simmaren och tycker att den ligger perfekt på skivan. Innan himlen faller ner tycker jag däremot avvek negativt vid första lyssningen - men tror det bara var att jag associerade till annan musik (rock) än resten av skivan (dans/electro).

    Men de elva låtarna i den här ordningen känns balanserat på något sätt.

    Och samtliga växer!
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  3. #693
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Känns dock inte som en superstor förlust att lämna ett forum där ca 90 % behöver skaffa sig en analys och 13% i en omröstning säger att de ska rösta på SD i valet och en av moderatorerna i en topic på ett extremt historelöst sätt krigar för sin rätt att få säga "negerboll".
    Come again? Om du syftar på mig och den här tråden kräver jag att få veta var jag krigar för att få säga negerboll? Att bli nämnd i samma mening som SD är för övrigt way over the line. Jag skulle aldrig någonsin rösta på SD, inte ens med pistolen mot huvudet. http://forumet.kent.nu/showthread.ph...Negerboll-quot
    Låt dom komma nu

  4. #694
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Innan himlen faller ner tycker jag däremot avvek negativt vid första lyssningen - men tror det bara var att jag associerade till annan musik (rock) än resten av skivan (dans/electro).
    Kanske den funkar bättre för de av oss som är Phil Collins-fans?

  5. #695
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Come again? Om du syftar på mig och den här tråden kräver jag att få veta var jag krigar för att få säga negerboll? Att bli nämnd i samma mening som SD är för övrigt way over the line. Jag skulle aldrig någonsin rösta på SD, inte ens med pistolen mot huvudet. http://forumet.kent.nu/showthread.ph...Negerboll-quot
    Men snälla, alla dessa tröttsamma nevroserna ni svenskar verkar ha för Sverigedemokraterna och ordet "neger" känns just nu även mer malplacerade än normalt - det finns ju ett nytt Kent-album att diskutera, för sjutton.

  6. #696
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av skitstövel Visa inlägg
    Men snälla, alla dessa tröttsamma nevroserna ni svenskar verkar ha för Sverigedemokraterna och ordet "neger" känns just nu även mer malplacerade än normalt - det finns ju ett nytt Kent-album att diskutera, för sjutton.
    Du har missförstått allt förutom att tråden handlar om Tigerdrottningen, move on.
    Låt dom komma nu

  7. #697
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Du har missförstått allt förutom att tråden handlar om Tigerdrottningen, move on.
    Skitsamma, back on topic.

  8. #698
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    "Var är vi nu?" växer så det knakar för mig. Från början tyckte jag den var trevlig, nu tycker jag den är smått underbar. Texten resonerar starkt med mig, och melodin är så himla homogen och fin.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  9. #699
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    "Var är vi nu?" växer så det knakar för mig. Från början tyckte jag den var trevlig, nu tycker jag den är smått underbar. Texten resonerar starkt med mig, och melodin är så himla homogen och fin.
    Håller helt med. Den sitter i huvudet just nu. Otroligt vacker. Favoritögonblick när Jocke säger/sjunger ordet "musiken."



  10. #700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    "Var är vi nu?" växer så det knakar för mig. Från början tyckte jag den var trevlig, nu tycker jag den är smått underbar. Texten resonerar starkt med mig, och melodin är så himla homogen och fin.
    Bland det bästa Kent släppt, om inte det bästa!! Magisk låt & text!!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  11. #701

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    "Var är vi nu?" växer så det knakar för mig. Från början tyckte jag den var trevlig, nu tycker jag den är smått underbar. Texten resonerar starkt med mig, och melodin är så himla homogen och fin.
    Samma här, verserna kan vara det bästa som Joakim skrivit sedan 747 rent textmässigt, enligt mig. Refrängen är helt okej, men jämfört med verserna så är den medelmåttig. Men känslan som musiken förmedlar är fantastisk. Kan tillägga att albumet har växt enormt för mig, tyckte inte om det alls från början men uppskattar Tigerdrottningen som helhet nu, med undantag från ett fåtal spår.

  12. #702

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Eh, det var inget skämt men ok: Jag har ingen aning vilken typ av issues du haft med stalkers, men låt mig bara klargöra detta:

    1. Jag vet att vi bor i samma stad, inte mer än så. Jag bryr mig inte.

    2. En lördag eller söndag för några veckor sedan stod jag bakis och trött och väntade på bussen till ett jobb med LBE i lurarna. Upptäckte då plötsligt att du stod bredvid och väntade på samma buss. Jag tänkte typ "ok, detta kanske är min enda chans i livet att på något sätt tacka för att du skrivit soundtracket till typ hela min uppväxt. Jag pekade på mina hörlurar och sa typ "ursäkta, men tack för La Belle Epoque. Jag älskar den". Det tog cirka tre sekunder. Sen gick jag därifrån pga surreal situation samt man har ju lärt sig (från intervjuer, etc) att du inte är superbekväm i den typen av situationer. Så jag drog (och kom sent till jobbet pga tog tuben istället FYI).

    3. Jag "hänger inte utanför repen". Jag råkade hamna i närheten av er idag pga jobbsammanhang. Hade ingen aning om vem/vilka som skulle vara där. Assumption is the mother of all fuckups.

    Kanske är jag om möjligt ännu mer lättkränkt än vad du är men nu slipper du se mig här mer iaf. Känns dock inte som en superstor förlust att lämna ett forum där ca 90 % behöver skaffa sig en analys och 13% i en omröstning säger att de ska rösta på SD i valet och en av moderatorerna i en topic på ett extremt historelöst sätt krigar för sin rätt att få säga "negerboll".

    Den enda behållningen här har varit när du kommer och håller dina sura tal 74 gånger om året.

    Toodles *dramatisk sorti*
    Lyssna fan inte på skitsnacket alltså grabben. Du har inte gjort något fel. Att du vill visa din uppskattning till mannen bakom musiken som du älskar med en tresekunders-mening utan något fortsatt fjäskande, och sedan råkar se bandet vid annat tillfälle, gör dig inte till en stalker. Berg har väl alltid varit rätt skitnödig och förstorar bara upp det där. Ta det inte personligt. Sen att vissa sen givetvis måste fortsätta att backa upp det hela är ju bara lite pinsamt.

  13. #703

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Lyssna fan inte på skitsnacket alltså grabben. Du har inte gjort något fel. Att du vill visa din uppskattning till mannen bakom musiken som du älskar med en tresekunders-mening utan något fortsatt fjäskande, och sedan råkar se bandet vid annat tillfälle, gör dig inte till en stalker. Berg har väl alltid varit rätt skitnödig och förstorar bara upp det där. Ta det inte personligt. Sen att vissa sen givetvis måste fortsätta att backa upp det hela är ju bara lite pinsamt.
    Bare trist denne saken her Håper du, OWC747, kommer tilbake! Som Mannen_i_studenkepsen sier: Du har ikke gjort noe feil!!

  14. #704

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Lyssna fan inte på skitsnacket alltså grabben. Du har inte gjort något fel. Att du vill visa din uppskattning till mannen bakom musiken som du älskar med en tresekunders-mening utan något fortsatt fjäskande, och sedan råkar se bandet vid annat tillfälle, gör dig inte till en stalker. Berg har väl alltid varit rätt skitnödig och förstorar bara upp det där. Ta det inte personligt. Sen att vissa sen givetvis måste fortsätta att backa upp det hela är ju bara lite pinsamt.
    Jocke tror väl att han är världens största rockstjärna samt Stockholms store konung, att alla så otroligt intresserade av vad han gör om dagarna och att alla är ute efter att stalka och förfölja honom. Dyker någon upp på mer än ett ställe så är det en stalker minsann! Han kanske förväntar sig också att vi vanliga dödliga ska ta tunnelbanan så att han ska få stå ifred och filosofera över sina överjordiskt geniala tankar på busshållsplatsen..

    Sedan blir det ju bara ännu mer pinsamt när Jocke kommer in här och skriver om detta, vad vill han ha ut av det egentligen? Ville han kanske ha tröst under denna svåra tid från sina allra mest rövslickande fans? Ja, jag menar.. Efter denna otroligt hemska och traumatiska period, där han blev så utsatt av den onde OWC747 med denna psykiska terror där Jocke inte bara först var tvungen att dela med sig av busshållsplatsen till den nyss nämnde (som förövrigt gick därifrån för att visa respekt till stackars Jocke som kanske mådde dåligt efter komplimangen han fick), utan även sedan fick erfara att samma psykotiska person befann sig i närheten av ett av deras rep några veckor senare? Fan, jag förstår inte hur Jocke klarar av att uthärda detta kändisliv bestående av förföljelse, förtryck, skräck och fasa alltså.. Stay strong och ta hand om dig Jocke, du vet att vi finns här för dig och skänker några tankar till dig och din familj i denna svåra stund!
    Senast redigerat av josh-homme den 2014-05-03 klockan 03:59.

  15. #705
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    20

    Standard

    Man får ju lust att göra ett halsband av samtliga albumomslag, dra på sig sin 7 år alldeles för små kent tischa och måla sig runt ögonen, göra en väldigt ful och övertydlig Kent skylt och sen bara headhunta dig genom stan JB.
    Om han var en stalker så är det väll bara slå han över struphuvudet med ditt plektrum nästa gång du ser han.

Sidan 47 av 57 FörstaFörsta ... 3738394041424344454647484950515253545556 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •