Sidan 49 av 57 FörstaFörsta ... 39404142434445464748495051525354555657 SistaSista
Resultat 721 till 735 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #721
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av josh-homme Visa inlägg



    Detta forum är ju som en sekt där Jocke Berg får skriva precis vad han behagar, skriver någon annan sina åsikter som inte är entydigt positiva så blir det ramaskri från sektmedlemmarna och J. Berg själv, som då kommer in här emellanåt och delar ut sina hån mot dessa personer.. Och "liemannen" kommer med sina varningar i högsta hugg och delar ut dem till höger och vänster, dock ej till Jocke Berg som ju såklart står över oss andra och lever efter sina egenskrivna lagar.
    Haha, ja det är väl inte så konstigt, hade man själv varit en rockstjärna med ett eget internetforum så hade man ju kastat ut alla som kritiserar ens musik :-)
    Bara för att man kan.

  2. #722

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Nu råkar ju det här vara Kentforumet, ett forum som inte skulle existera om inte Kent ville det. Så om ni inte tycker om vad bandmedlemmarna skriver skulle jag nog rekommendera att ni söker er till något annat forum. Att Kent står högst i rang på sitt eget forum får man nog som sagt hacka i sig om man vill hänga här.
    Visst, men då ska man väl inte ha sådana regler då heller när de själva uppenbarligen inte kan låta bli att bryta mot dem.. Ger ett löjets skimmer över det hela.

  3. #723

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Haha, ja det är väl inte så konstigt, hade man själv varit en rockstjärna med ett eget internetforum så hade man ju kastat ut alla som kritiserar ens musik :-)
    Bara för att man kan.
    Vad är meningen med att ha ett forum för att diskutera och uttrycka sina åsikter om Kent då? Eller är det kanske bara till för att lovprisa Kent, så att Kent-medlemmarna ska kunna glassa sig i hur alla fullkomligt älskar dem och allt de gör?
    Senast redigerat av josh-homme den 2014-05-03 klockan 17:46.

  4. #724

    Standard

    Då josh-homme valde ett exempel som berörde mitt inlägg kan jag väl tillägga att jag förstår Joakims reaktion, avskyr också människor som tror sig kunna något om det som de egentligen inte har en susning om. I mitt fall är det när människor påstår att de kan något om fysik för att sedan inte ens förstå genialiteten bakom Maxwells ekvationer. Att jag sedan får ett respektlöst svar är bara något som kan förväntas då min ursprungliga post inte var särskilt respektfull, nu när jag läser igenom den igen. Id est, inget som jag finner värt att uppröra sig över. Varken Jag, Joakim eller någon annan kommer att förlora sömn över detta. Så, nu har jag slängt in mina två cent (igen), om det nu är så man säger det numera.

    Man är fortfarande tillåten att uttrycka sin åsikt här, verkar det som i alla fall, men man får nog förvänta sig att få tillbaks det man ger. =]

  5. #725

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Barndomsvän Visa inlägg
    Då josh-homme valde ett exempel som berörde mitt inlägg kan jag väl tillägga att jag förstår Joakims reaktion, avskyr också människor som tror sig kunna något om det som de egentligen inte har en susning om. I mitt fall är det när människor påstår att de kan något om fysik för att sedan inte ens förstå genialiteten bakom Maxwells ekvationer. Att jag sedan får ett respektlöst svar är bara något som kan förväntas då min ursprungliga post inte var särskilt respektfull, nu när jag läser igenom den igen. Id est, inget som jag finner värt att uppröra sig över. Varken Jag, Joakim eller någon annan kommer att förlora sömn över detta. Så, nu har jag slängt in mina två cent (igen), om det nu är så man säger det numera.

    Man är fortfarande tillåten att uttrycka sin åsikt här, verkar det som i alla fall, men man får nog förvänta sig att få tillbaks det man ger. =]
    Ja, men vafan.. Det gör dig ju inte till en imbecill. Bara för att du inte älskar en låt ska du inte behöva bli utmålad som en idiot, det handlar ju som sagt om tycke och smak.

  6. #726
    Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    10 024

    Standard

    Är det inte skivan som skall diskuteras här?
    ...Svarta tysta tårar...


  7. #727
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av josh-homme Visa inlägg
    Visst, men då ska man väl inte ha sådana regler då heller när de själva uppenbarligen inte kan låta bli att bryta mot dem.. Ger ett löjets skimmer över det hela.
    Egentligen är det inte jag, utan webmaster Henrik, som ska svara på alla de här frågorna, så jag rekommenderar att du vänder dig till honom om du har fler funderingar. I den här tråden tycker jag att vi håller oss till ämnet i fortsättningen, det vill säga Tigerdrottningen.

    Citat Ursprungligen postat av svarta tårar Visa inlägg
    Är det inte skivan som skall diskuteras här?
    Jo, helt korrekt. Därmed drar vi ett streck för den andra diskussionen. Ni som har frågor eller funderingar kring sådant som inte har med Tigerdrottningen att göra kan vända er till Henrik (se ovan).
    Låt dom komma nu

  8. #728

    Standard

    Ja snälla släpp det där nu.. Kent har släppt ett nytt mästerverk till album som förtjänar uppmärksamhet.

    Vet inte riktigt var jag kommer ranka det här albumet om 1 år, men det är nog det bästa jag hört som jag tror kommer stå sig lika starkt som Isola, DOJD & Röd. Nästan beroendeframkallande..
    Och bör kamma hem grammisar o rockbjörnar när det stundar.

    Ser fram emot klubbspelningen om 1 vecka!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  9. #729

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Vet inte om någon nämnt det, men nu ligger (vissa av) låttexterna för Tigerdrottingen uppe på kent.nu ^^
    Lättare för alla låttrådsskapare att lägga in texten till respektive låt med andra ord. ;-)

    EDIT: Det är bara "Var är vi nu?" som saknas.
    Den saknas inte, den ligger bara inte i listan .
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  10. #730
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Albumet är väldigt bra.
    De enda låtarna jag har lite svårt för och t.om. trycker förbi när jag lyssnar igenom albumet är skogarna och la belle epoque.
    Men som det alltid är kommer detta säkert ändras om ett tag.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  11. #731
    Medlem Osynlige mannens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115

    Standard

    Överlag mycket körer på skivan. I VÄVN och DEV, osv.

    De får mig av någon anledning att tänka på vad en känd krögare i Stockholm sa i en intervju för några år sedan när han stod på toppen av sin karriär, att när det går som bäst så ska man söka sig bort från sin egna gäster, annars dör man snart, typ. Kanske en konstig liknelse, men det känns lite så med den här skivan. De rör sig, står inte still. Och det är därför man fortfarande bryr sig efter 20 år.
    ... bromsar på is

  12. #732
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Osynlige mannen Visa inlägg
    Överlag mycket körer på skivan. I VÄVN och DEV, osv.

    De får mig av någon anledning att tänka på vad en känd krögare i Stockholm sa i en intervju för några år sedan när han stod på toppen av sin karriär, att när det går som bäst så ska man söka sig bort från sin egna gäster, annars dör man snart, typ. Kanske en konstig liknelse, men det känns lite så med den här skivan. De rör sig, står inte still. Och det är därför man fortfarande bryr sig efter 20 år.
    Precis! Så jävla rätt!




    .. Ehe.. jag fattade inte.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  13. #733
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Osynlige mannen Visa inlägg
    Överlag mycket körer på skivan. I VÄVN och DEV, osv.

    De får mig av någon anledning att tänka på vad en känd krögare i Stockholm sa i LO en intervju för några år sedan när han stod på toppen av sin karriär, att när det går som bäst så ska man söka sig bort från sin egna gäster, annars dör man snart, typ. Kanske en konstig liknelse, men det känns lite så med den här skivan. De rör sig, står inte still. Och det är därför man fortfarande bryr sig efter 20 år.
    Ja, det är onekligen så att körerna är en ny ingrediens som tillför nödvändig variation gentemot tidigare album.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  14. #734
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Ah. Nu fattar jag.




    Tror jag.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  15. #735
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Ja, det är onekligen så att körerna är en ny ingrediens som tillför nödvändig variation gentemot tidigare album.
    En del av körerna får mig att tänka på gospel.. Och då tänker jag på Songs of faith and devotion.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 49 av 57 FörstaFörsta ... 39404142434445464748495051525354555657 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •