Sidan 46 av 57 FörstaFörsta ... 363738394041424344454647484950515253545556 ... SistaSista
Resultat 676 till 690 av 851

Ämne: Tigerdrottningen

  1. #676
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    70

    Standard

    Kan ju vara en sån där trevlig liveversion de gjorde till 999 och Jag ser dig. Gillade det starkt.
    Sen gitarrer kontra det elektriska orkar jag inte bege mig in på. Har haft den diskussionen otaliga gånger med en vän fast gällande Radiohead där hen föredrar the bends och jag kid a.
    De låtarna som har spelas lite extra har varit Svart snö och Innan himlen faller, så förhoppningsvis får man höra dessa live.

    känsla av frihet tyngre än sorg

  2. #677
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Tänker inte spoila nåt mer för då kommer väl Severus Berg hit och gapar.
    Och obs: det kanske inte ens är en video utan bara nåt till turnén, men det FILMAS iaf.
    Är det stalker-varning på dig?

  3. #678

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Är det stalker-varning på dig?
    Hmm, hade faktiskt tänkt fråga dig samma sak? Skoja. Stockholm är typ Europas Mjölby så don't flatter yourself.

    PS. Kommer vara i Oslo på torsdag. Bli inte rädd om du ser mig, jag är endast där pga gig.

  4. #679

    Standard

    Kent skrev på Twitter en stund før release at de var usikre på om Tigerdrottningen skulle ha 10 eller 11 låter. Noen som vet hvilken sang det var diskusjon om skulle være med? HVIS det er lov å gjette litt, ville jeg tro det er Innan himlen faller ned som holdt på å bli utelatt. Evnt. Simmaren. Synes de er två litt svakere spor (sammenlignet med resten av albumet altså, de er fortsatt bra!) og albumet ville vært like sterkt uten en av disse.

    Beklager om dette allerede er diskutert et annet sted..!

  5. #680
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Hmm, hade faktiskt tänkt fråga dig samma sak? Skoja. Stockholm är typ Europas Mjölby så don't flatter yourself.

    PS. Kommer vara i Oslo på torsdag. Bli inte rädd om du ser mig, jag är endast där pga gig.
    Var det inte du som stod på en busshållplats där jag bor häromveckan och nu hänger du utanför repen, 2 ggr är mer än en gång.
    Du fattar att stalkers INTE är ett skämt för mig OK?
    Senast redigerat av J.Berg den 2014-05-02 klockan 16:50. Anledning: Osäkerhet!

  6. #681
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg

    Var det inte du som stod på en busshållplats där jag bor häromveckan och nu hänger du utanför repen, 2 ggr är mer än en gång.
    Du fattar att stalkers INTE är ett skämt för mig OK?
    Wups.. Är det vanligt med stalkers? Tycker lite synd om dessa människor..

    Edith :
    Eller det beror så klart på vad de gör...

    Edith2:
    Och det är såklart mer synd om dem som utsätts för stalking.. (tänkt efter lite )
    Senast redigerat av frågg den 2014-05-02 klockan 17:38.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #682

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Var det inte du som stod på en busshållplats där jag bor häromveckan och nu hänger du utanför repen, 2 ggr är mer än en gång.
    Du fattar att stalkers INTE är ett skämt för mig OK?

    Eh, det var inget skämt men ok: Jag har ingen aning vilken typ av issues du haft med stalkers, men låt mig bara klargöra detta:

    1. Jag vet att vi bor i samma stad, inte mer än så. Jag bryr mig inte.

    2. En lördag eller söndag för några veckor sedan stod jag bakis och trött och väntade på bussen till ett jobb med LBE i lurarna. Upptäckte då plötsligt att du stod bredvid och väntade på samma buss. Jag tänkte typ "ok, detta kanske är min enda chans i livet att på något sätt tacka för att du skrivit soundtracket till typ hela min uppväxt. Jag pekade på mina hörlurar och sa typ "ursäkta, men tack för La Belle Epoque. Jag älskar den". Det tog cirka tre sekunder. Sen gick jag därifrån pga surreal situation samt man har ju lärt sig (från intervjuer, etc) att du inte är superbekväm i den typen av situationer. Så jag drog (och kom sent till jobbet pga tog tuben istället FYI).

    3. Jag "hänger inte utanför repen". Jag råkade hamna i närheten av er idag pga jobbsammanhang. Hade ingen aning om vem/vilka som skulle vara där. Assumption is the mother of all fuckups.

    Kanske är jag om möjligt ännu mer lättkränkt än vad du är men nu slipper du se mig här mer iaf. Känns dock inte som en superstor förlust att lämna ett forum där ca 90 % behöver skaffa sig en analys och 13% i en omröstning säger att de ska rösta på SD i valet och en av moderatorerna i en topic på ett extremt historelöst sätt krigar för sin rätt att få säga "negerboll".

    Den enda behållningen här har varit när du kommer och håller dina sura tal 74 gånger om året.

    Toodles *dramatisk sorti*
    Senast redigerat av OWC747 den 2014-05-02 klockan 18:30. Anledning: Sur.

  8. #683
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Woii shäll öouvärkaaam, woii shäll öouvärkaaam
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  9. #684

    Standard

    Är det bara jag, eller är Tigerdrottningen id3-taggad med 'Rock'? Det är vad som står i genrebenämningen på iTunes när man matar in den..

    Busigt
    Varje gång du möter min blick

  10. #685
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Varför heter skivan Tigerdrottningen, tror ni? Känns som en anspelning på En svensk tiger och att Jocke så att säga gör motsatsen på den här skivan. Annars låter det lite som bidrottningen, kanske någon som har total makt över ett samhälle av drönare och arbetare.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  11. #686

    Standard

    Jag sätter en bröstkaramell på att personen, som säger sig ha gjort sorti, återvänder åtminstone en gång för att se vad reaktionen blev.

    "Tigerdrottningen" har etablerat sig i toppskiktet av alla kentskivor. (Tycker det är trist att sortera och rangordna när man tycker om så mycket dock.) Låtarna och sammansättningen skiner helt enkelt av briljans. Frågan är om någon annan platta inleds med två så starka spår: både "Mirage" och "Var blev vi av?" krossar.
    rbroddmark.tumblr.com

  12. #687
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Nu har namokab fått sitt fysiska ex, låter bättre än Spotify.
    Tycker det är svårt att utse favoritlåtar då albumet är så jämnt. Alla låtar är riktigt bra nu.

    Jag vet inte Oktjabrj om drottningen syftar på att samhället blivit som ett bisamhälle. Personligen vill jag tro att det kvinnliga är något positivt som vi behöver mer av. Så titeln är lite motsägelsefull vilket även gäller världen i stort. Många lyfter fram att svenska samhället är på väg åt skogen. Visst kan det kännas så, men olika personer har helt olika syn på problembilden och istället för att vi klagar på alla fel på allt och alla vore det bra om vi kunde samla krafterna istället för att polarisera och skylla på andra. En uppriktig analys av situationen är något mer än 90% av oss behöver. Själv behöver jag hjälp med att analysera det inlägg om analysbehov som någon just gjorde.
    Jag är förresten ingen stalker av en ängel, ifall någon skulle få för sig det.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  13. #688

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vakær Visa inlägg
    Frågan är om någon annan platta inleds med två så starka spår: både "Mirage" och "Var blev vi av?" krossar.
    Enig i at det er en knallsterk åpning!! Men la oss ikke helt glemme tidligere mesterverk - jeg vil påstå at både DOJD, V&A, HH og Isola har åpningslåter (altså de 2 første) på samme superhøye nivå. (Selv har jeg en forkjærlighet også for Verkligen, så jeg vil si at den, med Avtryck og Kräm også er helt der oppe, men der er vel mange mot meg

  14. #689
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Norge
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rødjeans Visa inlägg
    Kent skrev på Twitter en stund før release at de var usikre på om Tigerdrottningen skulle ha 10 eller 11 låter. Noen som vet hvilken sang det var diskusjon om skulle være med? HVIS det er lov å gjette litt, ville jeg tro det er Innan himlen faller ned som holdt på å bli utelatt. Evnt. Simmaren. Synes de er två litt svakere spor (sammenlignet med resten av albumet altså, de er fortsatt bra!) og albumet ville vært like sterkt uten en av disse.
    Jag skulle gissa "Simmaren", som jag tycker skiljer sig ut som det svagaste spåret (eller, för att vara mer precis, det enda svaga spåret) på skivan. "Innan Himlen Faller Ner" är inte svag alls i mitt tycke.

  15. #690
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Simmaren är faktiskt ett av de bättre spåren enligt mig, melodin börjar sätta sig nu
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 46 av 57 FörstaFörsta ... 363738394041424344454647484950515253545556 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •