Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #16
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Lerum, , Sweden.
    Inlägg
    24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Vill inte vara en pessimist (i sitt livs form eller ej), men tror det är ganska osannolikt. Den stora frågan är väl huruvida de kommer vara bokstavliga om hits och alltså bara ha med singlar, eller om det mer kommer vara att de väljer ut sina favoriter till skivan.
    Är väl egentligen också rätt pessimistisk till att det kommer ske ... men hade så gärna haft de versionerna och kunnat spela resten av livet ... Vissa är ju så överjävligt bra så även om man hört det live vill man kunna plocka fram det om och om igen.

  2. #17
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Ja, de versionerna är riktigt bra! Jag minns Cowboys/Elever på Sjöhistoriska 2012, magiskt!

    Överlag är jag väldigt positiv till de här omarrangemangen som gjorts av vissa äldre låtar live. Men jag tror dessvärre att chansen att få höra någon av dessa annat än på just konserterna är obefintlig.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #18

    Standard

    Tror ni det blir en enkel-CD eller dubbel-CD? Känns ju som de måste nöja sig med enbart de största singlarna om de ska köra på en enkel-CD med tanke på hur många singlar de släppt.

    Har "räknat" lite på det och det skulle kännas oväntat om det skulle bli en enkel-CD.

  4. #19

    Standard

    ...Om det skulle bli en enkel-CD så kan det nog funka ändå, men de måste killa rätt många darlings dock.
    Typ såhär skulle det kanske kunna se ut:

    01. När det blåser på månen
    02. Kräm (så nära får ingen gå)
    03. Om du var här
    04. Musik non stop
    05. Chans
    06. Dom andra
    07. Kärleken väntar
    08. Max 500
    09. Dom som försvann
    10. Ingenting
    11. Töntarna
    12. Gamla Ullevi
    13. 999
    14. La belle epoque
    15. Egoist
    16. NY LÅT
    17. NY LÅT

    Speltid för 01-15: 64 minuter. Man skulle eventuellt kunna klämma in en till låt (747? FF? Pärlor? VinterNoll2?) där också men då är det verkligen på gränsen och så klart vet vi ju inte än hur långa de nya låtarna kommer vara.

  5. #20
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Lerum, , Sweden.
    Inlägg
    24

    Standard

    En enkel-CD känns ju lite.. ska inte säga meningslös men det kommer ju kännas fattigt för det är så vansinnigt mycket som inte kommer med då. Dock två nya låtar så det är ju bra.

    Hade gärna sett en maffig samling med även udda spår som På Drift och Håll ditt huvud högt. Men eftersom det benämnts som Greatest Hits så blir det nog inte så.

  6. #21
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    2CD - 80 minuter "Greatest Hits" + 80 minuter verklig "Best of" vore optimalt.

  7. #22

    Standard

    Jag hade blivit så sjukt glad om dom gjorde som på B-sidor albumet att göra nyinspelning av åtminstone 2 låtar som dom gjorde då med "Rödljus" & "En helt ny karriär" som blev helt magiskt bra!
    Och då har jag dessa som klara kandidater "Gravitation", "Beskyddaren" eller "Innan allting tar slut".

    Jag tycker det bör vara en dubbelplatta. Första skivan dom obligatoriska hitsen/singlarna som alla redan ändå har i någon form. Och andra skivan Nyinspelningar eller alternativa versioner, och sen dom engelska B-sidorna som aldrig sett dagsljuset på ett album, och sedan 2 nya låtar. Det skulle kännas som ett värdigt bokslut.
    Ser helst nyinspelningar av minst 2 låtar iaf!
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2016-03-19 klockan 14:18.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #23
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Jag hade blivit så sjukt glad om dom gjorde som på B-sidor albumet att göra nyinspelning av åtminstone 2 låtar som dom gjorde då med "Rödljus" & "En helt ny karriär" som blev helt magiskt bra!
    Och då har jag dessa som klara kandidater "Gravitation", "Beskyddaren" eller "Innan allting tar slut".

    Jag tycker det bör vara en dubbelplatta. Första skivan dom obligatoriska hitsen/singlarna som alla redan ändå har i någon form. Och andra skivan Nyinspelningar eller alternativa versioner, och sen dom engelska B-sidorna som aldrig sett dagsljuset på ett album, och sedan 2 nya låtar. Det skulle kännas som ett värdigt bokslut.
    Ser helst nyinspelningar av minst 2 låtar iaf!
    Samma tanke som min, vi är två. Första skivan för dom som inte har så bra koll på Kent, den andra för dom som gott kan få upptäcka alla okända pärlor.
    Första skivan orkar man inte ens föreslår låtar till - andra har redan gjort det så väl här - Den Andra "sidan" kan inkludera låtar som Stoppa mig juni, Längesen vi sågs, Klåparen, Ansgar & Evelyne, M, På drift, Vals för satan, Ensam lång väg hem, Petroleum, Inget kunde röra oss och Den andra sidan för att nämna några. Och JA, din idé med nyinspelningar är bra för oss överspelta fans.

  9. #24

    Standard

    Det som gör mig mest uppspelt i sammanhanget är de två nya låtarna. Att bandet anser dem vara såpass bra att kunna inkluderas på Greatest Hits är extremt lovande.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  10. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    ...Om det skulle bli en enkel-CD så kan det nog funka ändå, men de måste killa rätt många darlings dock.
    Typ såhär skulle det kanske kunna se ut:

    01. När det blåser på månen
    02. Kräm (så nära får ingen gå)
    03. Om du var här
    04. Musik non stop
    05. Chans
    06. Dom andra
    07. Kärleken väntar
    08. Max 500
    09. Dom som försvann
    10. Ingenting
    11. Töntarna
    12. Gamla Ullevi
    13. 999
    14. La belle epoque
    15. Egoist
    16. NY LÅT
    17. NY LÅT

    Speltid för 01-15: 64 minuter. Man skulle eventuellt kunna klämma in en till låt (747? FF? Pärlor? VinterNoll2?) där också men då är det verkligen på gränsen och så klart vet vi ju inte än hur långa de nya låtarna kommer vara.
    Precis något sådant tänker jag mig också!
    En låt per skiva fyller precis lagom en cd!

    Det är en "Greatest Hits"-skiva och ingen allmän samlingsskiva...
    Jag förväntar mig bara singlar, möjligtvis med undantag för "Utan dina andetag"!

  11. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fernbom Visa inlägg
    En låt per skiva fyller precis lagom en cd!
    Okej, två från någon skiva, men det blir snyggt i bookleten att få en bild på varje albumomslag och "Musik Non Stop är hämtad från Hagnest Hill" o.dyl.

    En "Greatest Hits"-platta är till för dem som inte är så insatta också!

  12. #27
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fernbom Visa inlägg
    Okej, två från någon skiva, men det blir snyggt i bookleten att få en bild på varje albumomslag och "Musik Non Stop är hämtad från Hagnest Hill" o.dyl.

    En "Greatest Hits"-platta är till för dem som inte är så insatta också!


    En greatest hits-skiva är bra för bandets plånböcker. Enkel att sätta samman med så små medel som möjligt, meningslös för de flesta.
    De flesta hitsen lär finnas i boxen redan, som finns att köpas till sjukt lågt pris. Men de motiverar en sista sellout-gest genom att "bjuda" på två nya låtar.
    Hur kan någon tacka nej till det liksom, de två sista kent-låtarna någonsin. Själv tycker jag det är väldigt lågt att gå ut med en sådan snabbsammanfattning när bandet har så betydligt rikare låtskatt än så.
    Det blir som att äta på Mcdonalds kontra finrestaurang. Och det känns som bandet alltid representerat det sista alternativet, inte det första. Det som ingjutet sådan respekt för bandet, utöver låtarna då.
    Känner mig nästan bedragen, lurad, sviken. Av vännen som alltid funnits där när jag känt mig ensam. Som tröstat en och bett en våga se framåt. För att det finns ljus i de flesta mörker. Men nu känns det som den vännen dött och liket dumpas i hamnen. Eller i alla fall håller på att torteras till döds, tills vi fått ta farväl av denna vän i höst/vinter runtom i norden. Jag får helt enkelt minnas det som varit och försöka förbise denna giriga sorti.

  13. #28

    Standard

    Men herregud. Väx upp.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  14. #29
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    En greatest hits-skiva är bra för bandets plånböcker. Enkel att sätta samman med så små medel som möjligt, meningslös för de flesta.
    De flesta hitsen lär finnas i boxen redan, som finns att köpas till sjukt lågt pris. Men de motiverar en sista sellout-gest genom att "bjuda" på två nya låtar.
    Hur kan någon tacka nej till det liksom, de två sista kent-låtarna någonsin. Själv tycker jag det är väldigt lågt att gå ut med en sådan snabbsammanfattning när bandet har så betydligt rikare låtskatt än så.
    Det blir som att äta på Mcdonalds kontra finrestaurang. Och det känns som bandet alltid representerat det sista alternativet, inte det första. Det som ingjutet sådan respekt för bandet, utöver låtarna då.
    Känner mig nästan bedragen, lurad, sviken. Av vännen som alltid funnits där när jag känt mig ensam. Som tröstat en och bett en våga se framåt. För att det finns ljus i de flesta mörker. Men nu känns det som den vännen dött och liket dumpas i hamnen. Eller i alla fall håller på att torteras till döds, tills vi fått ta farväl av denna vän i höst/vinter runtom i norden. Jag får helt enkelt minnas det som varit och försöka förbise denna giriga sorti.
    Ärligt talat. Än så länge vet ingen här ens hur samlingen kommer att se ut.
    Och även om samlingen släpps som fysisk skiva (inte säkert, men möjligt) så är det ju så idag att det finns möjligheter att skaffa de två sista låtarna på annat (lagligt) vis än att betala för hela samlingen.
    Jag förstår inte riktigt att man kan känna sig bedragen och lurad över att bandet släpper en greatest hits-platta helt på slutet av sin karriär. Det finns mängder artister som släppt flera såna samlingar medan de fortfarande är aktiva. Kent väntar åtminstone helt till slutstrecket.
    Det finns väl ändå värre saker som ett band kan hitta på än en samlingsskiva.



  15. #30
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    Ni överlevde Ericssonsamarbetet, tror ni klarar av en Essential Kent.
    I princip alla stora musiker har släppt en greatest hits antingen efter eller nära nedläggning.
    Släpp den blåsta romantiken och acceptera att ett band inte kan störta den karga kapitalistvärlden vi alla verkar i.
    Senast redigerat av gutted den 2016-03-21 klockan 05:51.

Sidan 2 av 19 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •