Sidan 7 av 19 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #91

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Vilka andra?
    Skisser för sommaren var ju en riktig sommarplåga, synd att den är ganska trist.

  2. #92
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Greatest Hits = Best of

    Så vitt jag vet finns det ingen allmänt accepterad skillnad.
    Kan vara endast singlarna, kan vara ett urval av singlar, kan vara alla singlar + utvalda albumspår och kan vara ett urval av singlar + utvalda albumspår...och ett par nya låtar då också oftast. Typ så, och den typen av samling kan heta Greatest hits lika väl som The best of eller nåt i liknande stil.
    Fine, en blandning av GH och BO är nog det vanligaste.
    En samlingsskiva består alltid mer eller mindre av GH.
    Nu har Kent gått ut med att det är en GH så då misstänker man mer hits, men uttrycken används rätt godtyckligt så man vet aldrig.

    Blåjeans och Dom som försvann kanske borde läggas till listan av stora hits BTW.

  3. #93
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Minns inte hur det var med Kevlarsjäl.

    Enligt Spotify är Pärlor en av de absolut mest streamade(mer än Kärleken väntar).

    Kevlarsjäl, KV och Dom andra kommer antagligen vara med ja. Chans likaså.
    Även om den kanske inte varit någon stormhit direkt så har den sin plats ändå.

  4. #94
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Enligt Spotify är Pärlor en av de absolut mest streamade(mer än Kärleken väntar).
    Precis vad jag tänkte, minns att den vevades rätt friskt på radio.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  5. #95
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Precis vad jag tänkte, minns att den vevades rätt friskt på radio.
    Ja, den var väl tänkt som singel ett tag av just den anledningen. Men så stannade den vid att vara radio-promo.

  6. #96
    Medlem gutteds avatar
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    183

    Standard

    I och för sig är det ju en skiva med "tio singlar", nästan allt hade kunnat bli radiopromo. Men älskar Pärlor! Känns som att texten på något sätt inkapslar allt Kent stod för då. Varje rad känns klassisk. Call-and-response-effekten, den visaktiga melodin, sånginsatsen, de där sekunderna när alla instrument utom en akustisk gitarr försvinner...

    Med andra ord, Greatest Hits-material. Tror inte heller den har spelats live sedan 2003, få se hur mycket av genombrottsskivan som återbesöks i höst.
    Senast redigerat av gutted den 2016-04-06 klockan 06:48.

  7. #97

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gutted Visa inlägg
    Tror inte heller den har spelats live sedan 2003
    Kollade nu. Pärlor tycks senast ha spelats sommaren 2006.

  8. #98
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Skulle gärna se en studioversion av "Håll ditt huvud högt".
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  9. #99

    Standard

    Lär nog inte hända, Jocke har väl sagt att liveinspelningen fick räcka för den.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  10. #100
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Helsingfors
    Inlägg
    20

    Standard

    Tråkigt när man har 100+ bra låtar, allt ryms inte på en greatest hits samling. För mig är det helt omöjligt att välja ut ~20 låtar.
    28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
    15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm

  11. #101
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Suomi Visa inlägg
    Tråkigt när man har 100+ bra låtar, allt ryms inte på en greatest hits samling. För mig är det helt omöjligt att välja ut ~20 låtar.
    Håller helt med. Det är att undervärdera hela deras låtskatt. Att sammanfatta deras karriär genom hitsen känns för mig väldigt litet när de har så mycket mer.
    Men som någon/ra skrivit tidigare: de kommer säkerligen dra ut på försäljningen av bandets album (skivbolagen alltså) då Kent är ett av få band som fortfarande säljer skivor i större mängd.
    Det kommer väl komma allehanda boxar, återutgivningar etc etc långt efter att vi tagit farväl av bandet och gått in i ett nytt decennium. Det här lär alltså bara vara början på slutet, så att säga.

  12. #102
    Nybörjare
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ort
    Hägersten
    Inlägg
    44

    Standard

    Iirc så har väl Jocke nån gång sagt något i stil med att när ett band släpper en Greatest Hits-samling så har de officiellt dött som band. Så jag kan tycka att det är ganska fint att de väljer att släppa detta nu, som för att visa att "Nu är det över".

  13. #103
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Kan väl också vara så att det står i avtalet med skivbolaget att de ska släppa en samling?
    Så var det med Håkan när han bytte bolag, då släppte de en samlin vare sig han ville eller ej..

  14. #104
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Malmö, Sweden, Sweden
    Inlägg
    32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Håller helt med. Det är att undervärdera hela deras låtskatt. Att sammanfatta deras karriär genom hitsen känns för mig väldigt litet när de har så mycket mer.
    Men som någon/ra skrivit tidigare: de kommer säkerligen dra ut på försäljningen av bandets album (skivbolagen alltså) då Kent är ett av få band som fortfarande säljer skivor i större mängd.
    Det kommer väl komma allehanda boxar, återutgivningar etc etc långt efter att vi tagit farväl av bandet och gått in i ett nytt decennium. Det här lär alltså bara vara början på slutet, så att säga.
    De flesta här vet detta, men deras "bästa låtar/eller greatest hits" är knappast de som kommer vara med på denna skiva. Nog så att det är till den stora massan, inte till de som VERKLIGEN förstod varför kent var sveriges bästa band.
    Äsch, ni fattar poängen.

  15. #105
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NeverMind... Visa inlägg
    De flesta här vet detta, men deras "bästa låtar/eller greatest hits" är knappast de som kommer vara med på denna skiva. Nog så att det är till den stora massan, inte till de som VERKLIGEN förstod varför kent var sveriges bästa band.
    Äsch, ni fattar poängen.
    Fattar poängen med bästa låtar, men just Greatest Hits(övers. Största Hits) är just vad som förmodligen kommer vara med på denna samling.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 7 av 19 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •