Vilka låtar tror ni kommer vara med på Greatest Hits-albumet som kommer i höst?
Vilka låtar tror ni kommer vara med på Greatest Hits-albumet som kommer i höst?
Musik non stop och Dom andra tror jag på och så antagligen Kärleken väntar för den kör de ju jämt i alla fall.
Jag har blivit äldre, saknar glöd
det rår jag inte för...
Utan att veta längden på skivan skulle jag väl gissa på majoriteten av singlarna samt nån eller några populära spår utöver dem (t ex Utan dina andetag).
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
Hoppas på att de har med fler låtar från Verkligen än bara Kräm, typ Halka eller 10 minuter.
Kommer bli svårt att få plats med alla som verkligen är "greatest hits" med tanke på hur många låtar de har.
jag hade önskat att Stoppa mig juni, kevlarsjäl, beskyddaren, visslaren, chans, utan dina andetag och en helt ny karriär är med
Såg att det lades till en hel massa låtar för ett par dagar sedan i Kents Egoist-spellista (före detta Tigerdrottningenspellistan) på Spotify. Behöver ju inte betyda någonting, men konspirationsteoretikern i mig blir ju lite nyfiken i alla fall. Kräm saknas i och för sig, vilket känns helt orimligt.
Just av denna anledning är jag så förvånad över att de släpper en Greatest Hits-samling istället för en ny box med allt. Inklusive de två spåren som ska ligga på samlingen.
De har en sådan enorm låtskatt, som är så mycket kraftfullare än några hits, så varför ens försöka samla några få? Det känns också väldigt populistiskt och därmed o-kentigt.
Om det blir en fylld cd, så får det plats en låt per album plus de två nya.
Typ:
1. Frank
2. Kräm
3. 747
4. Musik Non Stop
5. Utan dina andetag
6. Dom andra
7. VinterNoll2
8. Max 500
9. Dom som försvann
10. Ingenting
11. Töntarna
12. Ismael
13. 999
14. La Belle Epoque
15. Egoist
16. Ny låt 1
17. Ny låt 2
https://open.spotify.com/user/fernbo...Zm86jWyxB6HVqH
Tror du har mange på plass her ja! Men "Om du var här" er GARANTERT med. De slo vel gjennom i Norge med den låta. Tipper de finner plass til "Ingenting någonsin" også. Det er ikke sikkert alle platene blir representert på Greatest Hits skiva. F.eks. kan det godt hende at Röd, EPIS og JÄIRFM vil glimre med sitt fravær, mens V&A vil være representert med flere spor.
EDIT:
Allerede uenig med meg selv da.. "Hjärta" fra Röd og "Petroleum" fra JÄIRFM kommer kanskje med..
Senast redigerat av rødjeans den 2016-03-17 klockan 16:29.
Med så mange låter kent har så er det vel realistisk med et dubbel album (The Best Of Kent)
1. Blåjeans
2. När Det Blåser På Månen
3. Kräm (Så Nära Får Ingen Gå)
4. Gravitation
5. Om Du Var Här
6. 747
7. Musik Non Stop
8. En Himmelsk Drog
9. Chans
10. Sundance Kid
11. Dom Andra
12. Hur Jag Fick Dig Att älska Mig
13. Socker
14. FF
15. 400 Slag
16. Den Döda Vinkeln
17. Max 500
18. M
19. Mannen I Den Vita Hatten (16 år Senare)
20. Dom som Försvann
1. Nålens öga
2. Ingenting
3. Columbus
4. Det Kanske Kommer En Förändring
5. Generation Ex
6. På Drift?
7. Hjärta
8. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
9. Töntarna
10. Skisser För Sommaren
11. Gamla Ullevi
12. 999
13. Jag Ser Dig
14. Mirage
15. La Belle Epoque
16. Godhet
17. Andromeda
18. Vi Är Inte Längre Där
19. Ny låt
20. Ny låt
Senast redigerat av Preben.L den 2016-05-25 klockan 20:26.
På Wikipedia finner jeg dette:
"De har även toppat den svenska singellistan med låtarna "Dom andra", "Max 500", "Palace & Main", "Töntarna", "2000" och "Gamla Ullevi".
Hvis albumet skal hete "Greatest Hits" så bør ihvertfall alle de låtene være med. Var ikke klar over at "2000" gjorde det SÅ bra på listene!
När man har alla plattor, boxen etc, är det något man önskar på en avslutande Greatest Hits, så är det ju alla grymma "moderniserade" versioner som spelats live de senaste åren.
Framförallt Cowboys från avslutande spelningen på förra "riktiga" turnén. Love it, fullständigt. Sedan även Elever, den "moderna" Utan dina andetag, Vi kan väl vänta tills imorgon som inledde festivalen senast, även Ögon som öppnade för några år sedan var väl lite upphottad vill jag minnas. Finns många andra versioner man hoppas kan spelas in eller har spelats in ...
En sådan skiva hade man ju inte blinkat att köpa, hoppas "Gud" hör bön!
Vill inte vara en pessimist (i sitt livs form eller ej), men tror det är ganska osannolikt. Den stora frågan är väl huruvida de kommer vara bokstavliga om hits och alltså bara ha med singlar, eller om det mer kommer vara att de väljer ut sina favoriter till skivan.
som flugorna på socker betyder ingenting