Sidan 6 av 19 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #76

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det har ju inte hjälpt alla gånger tidigare en uttryckt sig så milt. Och nu när slutfasen snart inleds blir känslan mer... desperat.
    För "live ska vara live" var någonting enklare att leva med när en hade rimliga förhoppningar om att de snart skulle ut på vägarna igen.
    Men nu? Snart är det begreppet lika med enorm tomhet. Och de har sina hemmainspelningar att se tillbaka på sina livsverk, men vi?
    Ingenting (förutom en uppsjö bootlegs och Youtube-videos) som håller lågan vid liv. En livelåt iofs. Håll ditt huvud högt. Men det blir allt svårare.
    Så ja, jag tycker de är helt orimliga och sura gubbar som vägrar ge sina fans detta. För de sitter på inspelningar själva men säger åt oss att leva på minnen.
    Sorgligt att tänka på den kulturella dimma bandet omsveps i också. För visst minns vi, men om tio-tjugo år? Då är albumen och epitetet allt som är kvar.
    Men dokumentationen över deras, och låtarnas, utveckling borta. För även om vi har kvar minnena har de också börjat svajja och ersättas av nya.
    What a shame on a good plate of such a good steak. Men fortsätt försvara dem du. Var glad över albumet och avskedsturnén. Lev på det länge. För det är allt som blir kvar.
    Jag håller med. Vore mycket mer värdigt att sätta punkt för Kent med en ny box istället för en Greatest hits. Finns så mycket osläppt(b-sidor mm). Även om jag tror att det kommer med åren annars.

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Lägg ner, kom inte och vifta med någon yttrandefrihet. Trams.
    Självklart får man önska, hoppas och utrycka förhoppningar det har jag inte alls något emot. Om du hade läst ordentligt i inläggen ovan så ser du att jag också utrycker en förhoppning om livematrial(dvd känns lite daterat). Det jag vänder mig emot är att kräva, att se som någon mänsklig rättighet att allt ska ges ut men att detta inte görs pga någon form av åldersrelaterad ovilja.

    Jag har inte hävdat att mina åsikter ska stå för någon annan än mig. jag har extremt höga krav på konsten, bland annat anser jag att konsten ska utgå från konstnärens egen vilja och intressen, inte styras av andra.

    Orkar faktiskt inte babbla om din förhållning till kravlös konst, känns inte vidare ontopic. Och vadå inte komma med yttrandefrihet, du vinklar saker i dina kommentarer som om det vore lag. Är du någon slags konstvetare kan jag förstå det iof. Annars känns det oerhört överflödigt och naivt det du snackar om.
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2016-04-01 klockan 14:09.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  2. #77
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Jag håller med. Vore mycket mer värdigt att sätta punkt för Kent med en ny box istället för en Greatest hits. Finns så mycket osläppt(b-sidor mm). Även om jag tror att det kommer med åren annars.




    Orkar faktiskt inte babbla om din förhållning till kravlös konst, känns inte vidare ontopic. Och vadå inte komma med yttrandefrihet, du vinklar saker i dina kommentarer som om det vore lag. Är du någon slags konstvetare kan jag förstå det iof. Annars känns det oerhört överflödigt och naivt det du snackar om.
    .

    Kram <3
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  3. #78

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    .

    Kram <3
    Kram. <3
    Tack & förlåt
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  4. #79
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Jag håller med. Vore mycket mer värdigt att sätta punkt för Kent med en ny box istället för en Greatest hits. Finns så mycket osläppt(b-sidor mm). Även om jag tror att det kommer med åren annars.
    Ja, det ligger väl ett litet hopp i att skivbolaget kan exploatera befintligt material även efter att bandet upplösts. Bara det görs smakfullt och inte femhundra olika samlingar hit och dit.
    Men en uppdaterad box, med både svenskt och engelskt material, och live-inspelningar vore toppen. Box 1996-2016. Allt som varit, allt som blev. Och hur det utvecklade sig.

  5. #80

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Ja, det ligger väl ett litet hopp i att skivbolaget kan exploatera befintligt material även efter att bandet upplösts. Bara det görs smakfullt och inte femhundra olika samlingar hit och dit.
    Men en uppdaterad box, med både svenskt och engelskt material, och live-inspelningar vore toppen. Box 1996-2016. Allt som varit, allt som blev. Och hur det utvecklade sig.
    Ja precis.
    Är det något jag vet eller tror så är det att Kent aldrig kommer mjölka något. Vilket jag tycker dom ändå ska ha stor heder för.
    Med andra ord är jag nästan rädd för att denna Greatest hits kommer faktiskt bli det sista som dom någonsin släpper. Punkt slut.
    Och då kommer vi aldrig se röken av nåt livematerial av kanske Sveriges bästa live-band någonsin. Det är något jag skulle känna som den största tomhet om nåt år när dom inte längre existerar som band längre.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #81
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Ja precis.
    Är det något jag vet eller tror så är det att Kent aldrig kommer mjölka något. Vilket jag tycker dom ändå ska ha stor heder för.
    Med andra ord är jag nästan rädd för att denna Greatest hits kommer faktiskt bli det sista som dom någonsin släpper. Punkt slut.
    Och då kommer vi aldrig se röken av nåt livematerial av kanske Sveriges bästa live-band någonsin. Det är något jag skulle känna som den största tomhet om nåt år när dom inte längre existerar som band längre.
    Precis det jag ser som så problematiskt. Att de väljer att sammanfatta sin karriär med en Greatest Hits, ungefär som det varit deras enda styrka genom åren.
    Att det är vad de vill bli ihågkomna för. Inte sin katalog och utveckling som musiker, live som studio. Vilket verkligen är synd!
    Thåström har ju släppt live-material utan att ha medverkat på Melodifestivalen eller något barnkalas på Mcdonalds. Hans konserter blev heller inte sämre.
    Förstår verkligen inte vad bandet är så rädda om att de envisas in i graven med att inte ge ut någon konsertfilm. Speciellt som de snart gjort sina sista spelningar.

  7. #82
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Jag tror att det kommer bli betydligt enklare att föra den här typen av diskussioner när vi ser vad Greatest hits-skivan innebär och innehåller. Även vad arvet efter Kent innebär går självklart att spekulera i, men att de ska bli ihågkomna som bandet som släppte den där Greatest hits-skivan har jag mycket svårt att tro.
    Kent har gett sina album en tydlig profil och de står starka var och ett för sig med en tydlig utveckling och förnyelse, det tror jag de kommer bli ihågkomna för.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  8. #83
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Jag tror att det kommer bli betydligt enklare att föra den här typen av diskussioner när vi ser vad Greatest hits-skivan innebär och innehåller. Även vad arvet efter Kent innebär går självklart att spekulera i, men att de ska bli ihågkomna som bandet som släppte den där Greatest hits-skivan har jag mycket svårt att tro.
    Kent har gett sina album en tydlig profil och de står starka var och ett för sig med en tydlig utveckling och förnyelse, det tror jag de kommer bli ihågkomna för.
    Nej, man har lite svårt att se vart den här disussionen ska leda särskilt som Kent säkerligen gör som dom vill. Sedan kan det ju alltid vara kul att diskutera konstnärlig integritet i största allmänhet och i relation till en eventuell Sellout-GH... Så vad ska vi bli on topic om nu?
    Någon skrev att en Best of är subjektiv.
    Medan en GH är en sammanfattning av de kända låtarna.
    Fine, en GH är bra för dom som bara hört de kända låtarna.
    Sedan är ju självklart inte GH objektivt de bästa låtarna.
    Där borde väl dom som lyssnat länge och mycket på Kent veta bättre. Förutom att smaken är lite bakom i enstaka fall. ;O

  9. #84

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Nej, man har lite svårt att se vart den här disussionen ska leda särskilt som Kent säkerligen gör som dom vill. Sedan kan det ju alltid vara kul att diskutera konstnärlig integritet i största allmänhet och i relation till en eventuell Sellout-GH... Så vad ska vi bli on topic om nu?
    Någon skrev att en Best of är subjektiv.
    Medan en GH är en sammanfattning av de kända låtarna.
    Fine, en GH är bra för dom som bara hört de kända låtarna.
    Sedan är ju självklart inte GH objektivt de bästa låtarna.
    Där borde väl dom som lyssnat länge och mycket på Kent veta bättre. Förutom att smaken är lite bakom i enstaka fall. ;O
    Greatest Hits = Best of

    Så vitt jag vet finns det ingen allmänt accepterad skillnad.
    Kan vara endast singlarna, kan vara ett urval av singlar, kan vara alla singlar + utvalda albumspår och kan vara ett urval av singlar + utvalda albumspår...och ett par nya låtar då också oftast. Typ så, och den typen av samling kan heta Greatest hits lika väl som The best of eller nåt i liknande stil.

  10. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Greatest Hits = Best of

    Så vitt jag vet finns det ingen allmänt accepterad skillnad.
    Kan vara endast singlarna, kan vara ett urval av singlar, kan vara alla singlar + utvalda albumspår och kan vara ett urval av singlar + utvalda albumspår...och ett par nya låtar då också oftast. Typ så, och den typen av samling kan heta Greatest hits lika väl som The best of eller nåt i liknande stil.
    Jag tror det blir ett slags eget urval/playlist av deras singlar eller en blandning av singlar och andra stora låtar som inte släpptes som singlar som "Mannen i den vita hatten" t ex.
    Går bara att spekulera kring tills vi fått mer info.
    Jag hoppas dock som jag sagt innan i denna tråden på något slags livematerial också innan dom sätter punkt för alltid.

    Nu ser jag mest fram emot den nya skivan och sedan avskedsturnén!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  11. #86
    Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2012
    Ort
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    46

    Standard

    Borde bli en 3CD + ev en rariteter CD till. kanske B-sidor 09-16.. - men utgår från 3CD

    Kan även tänka mig att det blir i FEL ordning med de nyaste låtarna först. och HELT nyttjade skivor - alltså över 74 min.

    CD1

    1. Ny låt (singel)
    2. Ny låt (andralåt ev andrasingel)
    3. Hit från Då som nu för alltid (Singel 3)
    4. Hit från Då som nu för alltid (Singel 2)
    5. Egoist
    6. Mirage (Single Version)
    7. Var är vi nu
    8. La Belle Epoque
    9. Ingen kunde röra oss
    10. Tänd På
    11. Jag ser dig
    12. 999
    13. Varje gång du möter min blick (single version)
    14. Skisser för sommaren
    15. Gamla Ullevi
    16. Idioter
    17. Hjärta
    18. Töntarna

    CD2

    1. 2000
    2. Vy från ett luftslott (Punks Jump Up Remix)
    3. Generation Ex (feat. Camela Leierth)
    4. Columbus
    5. Ingenting
    6. Nålens Öga
    7. Dom som försvann
    8. Den Döda Vinkeln
    9. Palace & Main
    10. Max 500
    11. VinterNoll2
    12. FF (Single Version)
    13. Pärlor
    14. Kärleken Väntar
    15. Dom Andra
    16. Spökstad (Single Version)
    17. Chans
    18. Längtan Skala 3:1 (Radio Edit)

    CD3

    1. Kevlarsjäl
    2. En Himmelsk Drog
    3. Musik Non Stop
    4. Utan dina andetag
    5. 747 (Radio Version)
    6. Saker man ser
    7. Om du var här
    8. Gravitation
    9. Halka
    11. 10 Minuter (För mig själv)
    12. Kräm (så nära får ingen gå)
    13. Jag vill inte vara rädd
    14. Frank
    15. Blåjeans
    16. Som Vatten
    17. När det blåser på månen

    nåt sånt ligger min gissning på. Eventuellt att en CD4 skulle innehålla udda remixer ex Petroleum-remixen av någon stor svensk DJ...+ slutliga b-sidor. alternativt en DVD med alla videos...EV att en sådan kan släppas separat också
    Senast redigerat av enbokstavimittnamn den 2016-04-12 klockan 04:15.

  12. #87

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av enbokstavimittnamn Visa inlägg
    Borde bli en 3CD + ev en rariteter CD till. kanske B-sidor 09-16.. - men utgår från 3CD

    Kan även tänka mig att det blir i FEL ordning med de nyaste låtarna först. och HELT nyttjade skivor - alltså över 74 min.

    nåt sånt ligger min gissning på. Eventuellt att en CD4 skulle innehålla udda remixer ex Petroleum-remixen av någon stor svensk DJ...+ slutliga b-sidor.
    snyggt! påminner om bowie-samlingen som kom häromåret, det är ett intressant format

    själv tippar jag på något sånt här:


  13. #88

    Standard

    Vilka låtar är egentligen kents största hits?
    Då menar jag alltså om man slår ihop allt av radiospeltid, lyssningar på streamingtjänster, digital försäljning och försäljning av fysiska singlar. De jag kan nämna direkt som känns som självklara är dessa:

    Kräm (så nära får ingen gå)
    Utan dina andetag
    Musik non stop
    Dom andra
    Kärleken väntar
    FF
    Ingenting
    999
    La belle epoque

    Vilka andra?

  14. #89
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Vilka låtar är egentligen kents största hits?
    Då menar jag alltså om man slår ihop allt av radiospeltid, lyssningar på streamingtjänster, digital försäljning och försäljning av fysiska singlar. De jag kan nämna direkt som känns som självklara är dessa:

    Kräm (så nära får ingen gå)
    Utan dina andetag
    Musik non stop
    Dom andra
    Kärleken väntar
    FF
    Ingenting
    999
    La belle epoque

    Vilka andra?
    En Himmelsk Drog minns jag hade sin beskärda speltid i radio iaf. Förstår att det är en låt som kanske inte hänger med i streamingtjänster

    Samma med:
    Vinternoll2
    Om du var här
    Chans
    Jag ser dig
    Columbus
    Max500
    Palace & Main

    Minns inte hur det var med Kevlarsjäl.

    Enligt Spotify är Pärlor en av de absolut mest streamade(mer än Kärleken väntar).
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  15. #90
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Vilka andra?

    747 borde vara med på listan. Den har ju sålts i flera singelupplagor både här och internationellt.
    Sen även hur väl den fungerat live. Skulle förvåna mig något så oerhört om den inte är med.
    Tror också att "Jag ser dig" har en god chans att komma med. Jävligt stark låt faktiskt!

Sidan 6 av 19 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •