Sidan 9 av 19 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista
Resultat 121 till 135 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #121
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Umeå, , Sweden.
    Inlägg
    32

    Standard

    Titeln på samlingen är något av en besvikelse. Det klingar illa att Sveriges största band, med dessa briljanta texter på svenska, väljer att ha en titel...på engelska. Tankevurpa.

  2. #122

    Standard

    Grymt omslag!
    CD 1 känns ju rätt träffande med val av låtar.
    Andra CDn, not so much. Bra låtar, men jag tycker inte dom känns "Best of".
    Såklart blir det ett köp pga dom nya låtarna. Intressanta titlar..Igen

    Önskar att låtarna är lite annorlunda mastrade än det som givits ut tidigare.

  3. #123
    Det är tårar
    Guest

    Standard

    Min fösta tanke var också likheten med Nirvanas Sliver. Och hjärtat hoppade till av glädje. Hoppas det finns likheter i låtarna.

  4. #124
    Det är tårar
    Guest

    Standard

    Jag är lite besviken på vissa låtval...varför tre låtar från V&A men bara EN från DOJD? Det är för många singlar...jag hade velat ha med fler av deras "gömda" pärlor som inte alla känner till så bra. Typ Stoppa mig juni, chans mfl... är det inte konstigt att inte 747 är med?

    De kunde skippat att ha med Egoist.

    Nu ska jag vara tyst innan Jocke kommer in här och skäller på mig för min negativa attityd...

    Jag är iaf väldig spänd på de nya låtarna! Tack för dem!

  5. #125

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Det är tårar Visa inlägg
    Jag är lite besviken på vissa låtval...varför tre låtar från V&A men bara EN från DOJD? Det är för många singlar...jag hade velat ha med fler av deras "gömda" pärlor som inte alla känner till så bra. Typ Stoppa mig juni, chans mfl... är det inte konstigt att inte 747 är med?

    De kunde skippat att ha med Egoist.

    Nu ska jag vara tyst innan Jocke kommer in här och skäller på mig för min negativa attityd...

    Jag är iaf väldig spänd på de nya låtarna! Tack för dem!
    Ta det lugnt sjufyrasju är med som låt 6 på platta 1.

  6. #126
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Helt klart för få låtar, men jag förstår problemet att göra det till en 3-cd, men det borde varit det formatet. Men det är lyxproblemet med att ha så många bra låtar.
    Främst förvånad av att Socker inte med. Och inte Max500 och ev fler från D&JD. Och inte Dom som försvann eller Hjärta. Gamla Ullevi borde varit med(ist för Skisser för sommaren?). Egoist borde inte vara med, i stort sett resten av Kents katalog är bättre än den låten.
    Jag misstänker att man delvis gått på antal streams och radiospelningar, vilket jag tycker är ett misstag.
    Kan hålla med om att skivorna kunde fyllts ut(om det nu är så att det finns plats kvar för fler låtar).

    Glad att Mannen i den vita hatten är med och 4(!!) nya låtar!!

  7. #127
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Oj, jag hade inte ens tänkt den tanken. Nytt material tänkte jag bara på. Men visst hade det varit ok med din dröm.

    Jag ska inte ens börja resonera kring vilka låtar som borde varit med och så. Det är en Greatest hits och inte en Best of. Enough said.
    "Vinternoll2" saknas väl ändå?

    Annars är det lite trist, men kanske inte oväntat, att endast en låt (= förstasingeln) från vardera de fem sista albumen är inkluderad.

    Jag har inga problem med att "Sverige" är med; den och "Utan dina andetag" är givna med tanke på att de är Kents i särklass mest framförda låtar av andra artister. Två av deras allra bästa och populäraste låtar, helt klart!

  8. #128
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jöjjeman Visa inlägg
    Titeln på samlingen är något av en besvikelse. Det klingar illa att Sveriges största band, med dessa briljanta texter på svenska, väljer att ha en titel...på engelska. Tankevurpa.
    Det gillar jag inte heller! Vad är det för fel på titeln "Bästa"?

  9. #129
    Nybörjare
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Hudiksvall, , .
    Inlägg
    10

    Standard

    Mest förvånande tycker jag det är att FF inte är med. Den måste vara en av de mest spelade låtarna på radio. Speciellt på de kommersiella kanalerna.
    Personligen så bryr jag mig(som de flesta andra här) ju mest om att det är fyra nya låtar.
    här hade jag kunnat ha ett citat från en sångtext men det vore inte speciellt orginellt, eller hur?

  10. #130

    Standard

    Jag älskar titlarna på de nya låtarna. Silver är bland det vackraste ord man kan ha med i en låttitel.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  11. #131
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    "Vinternoll2" saknas väl ändå?

    Annars är det lite trist, men kanske inte oväntat, att endast en låt (= förstasingeln) från vardera de fem sista albumen är inkluderad.

    Jag har inga problem med att "Sverige" är med; den och "Utan dina andetag" är givna med tanke på att de är Kents i särklass mest framförda låtar av andra artister. Två av deras allra bästa och populäraste låtar, helt klart!
    Lite konstigt med VinterNoll2 ja. GuitarHero liksom.
    Om Skisser från sommaren är med, kan gott Egoist få vara med, kan jag tycka. De är ungefär lika trallvänliga för pöbeln.

  12. #132

    Standard

    Tycker själv Egoist är skitbra.
    Nu får man den fysiskt på CD och inte endast på vinyl.

    Det hade varit intressant med en samling som bandet valde ut personligen. Alltså utifrån vad deras Best of kan tänkas vara.
    Det skulle nog varit för svårt.

  13. #133
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mush Visa inlägg
    Tycker själv Egoist är skitbra.
    [...]

    Det hade varit intressant med en samling som bandet valde ut personligen. Alltså utifrån vad deras Best of kan tänkas vara.
    Det skulle nog varit för svårt.
    Ja, jag håller helt med där.

    Intressant frågeställning. Har Orkestern valt ut dessa 20 tidigare släppta låtar själva?

    För övrigt tycker jag inte det är speciellt viktigt vilka låtar som hamnade på samlingen.

  14. #134
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Ja, det hade varit intressant att få veta hur urvalsprocessen gått till.

    I övrigt håller jag med Edvin, det är för mig inte speciellt viktigt vilka låtar som hamnat på samlingen. Det är de fyra nya man vill åt.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  15. #135

    Standard

    Har inte så mycket problem med låtvalen, undantaget att V&A är det enda albumet som fått tre låtar, och alla därefter fått en. Många av valen känns logiska.
    Inte så mycket vits att beklaga sig, och är jävligt pepp på de nya låtarna. Men bara för skojs skull, så här hade jag gjort, med två låtar per album + några extra (kombination av "Greatest Hits"-tänk och popularitet bland fansen, inte nödvändigtvis mina personliga favoriter på skivorna):

    Blåjeans
    När det blåser på månen
    Kräm (så nära får ingen gå)
    Gravitation
    Om du var här
    747
    Musik non stop
    Kevlarsjäl
    En helt ny karriär (valfri version)
    Utan dina andetag
    Dom andra
    Socker
    Palace & Main
    Mannen i den vita hatten (16 år senare)
    Dom som försvann
    Ingenting
    Vy från ett luftslott (Punks Jump Up Remix)
    Töntarna
    Sjukhus
    Skisser för sommaren
    Ensam lång väg hem
    999
    Jag ser dig
    La belle epoque
    Var är vi nu?
    Den vänstra stranden
    Vi är inte längre där
    som flugorna på socker betyder ingenting

Sidan 9 av 19 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •