Här berättar en tjej, som vann en träff med Depeche mode, innan de skulle gå på scen i Arvika. Hon bloggar på www.hypdea.com. Intressant med Daves svarta latexhandskar...
"...klockan 8 mötte vi upp EMI killen och 6 andra lyckliga vinnare (från andra tävlingar). Vi fick stränga förhållningsregler om att ingen fick be om autografer och kameror fick man inte ta med sig. Sedan fick vi tåga in på led (som lekisbarn) och ställa upp oss på rad. Sedan kom de ut!!!! Dave kom först och jag stod näst längst bort på raden och fokuserade ordentligt på honom när han hälsade på de andra så att jag ALDRIG skulle glömma den stunden. Han hade svarta byxor och svart väst, riktligt med kajal och var så SNYGG att jag trodde jag skulle svimma. MEN...killen hade svarta latex handskar på sig. Tänkte att det kanske var någon image grej men han hade dem inte på sig sen under konserten så det var väl för att skydda sig mot baciller. Det kan man ju förstå! fundererar dock på att söka jobb som personlig stylist åt honom och då rekommendera ett par läderhandskar... det hade ju onekligen sett coolare ut.... Sedan kom en glittrig Martin i silverkostym och helt nedsprayad i silver glitter. Han var så söt att man ville äta upp honom. Kort var han också och han bara loooooog och visade upp sina nya vita raka tänder. Sist men inte minst kom Andy.. lång, klädd i svart och med solglasögon. Efter de hade hälsat på alla så fick vi ställa upp oss för fotografering. Andy hade sin hand på min axel. Sen smet Dave iväg. Andy stod kvar och konversationen gick ungefär så här:
Andy: I hope you will enjoy the concert
Moot: Oh absolutely - i can't wait
Andy: huh hmm huh.. (pointing at the sky). I hope it will not rain.
Moot: it does not matter really
Andy: (piching my shirt) well you seem to be dry anyway
Under tiden stod Martin brevid och log. Sen tog han i hand igen och tackade för att vi kom".
en av depeches bästa låtar är ju "The Sun & the Rainfall".
fy vad den är bra.
"The bottom line" är ju en riktig pärla där Martin sjunger...
Martins version av Sister of night är väldigt vacker.
http://www.youtube.com/watch?v=hNZeR1Pn68o
Senast redigerat av Spökliktvit den 2009-07-08 klockan 16:10.
Spöklikt vit
i solskens dis
Konserten på Arvika! W.O.W.! Tintomara, som aldrig sett dem live, men som ändå sett en hel del konserter i sina dagar, tyckte det var en av de bästa hon nånsin sett!
Victor sov under hela konserten dessutom.. var en hel del som sneglade konstigt på vår barnvagn
/Daniel
Ännu fler inställda spelningar.
Spöklikt vit
i solskens dis
Har Dave en muskelsträckning i benet, eller vad är det frågan om?
Har någon en ungefärliga låtlista för Arvikakonserten att länka till?
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Bättre upp, nämligen den exakta. Finns på DM's hemsida. Scrolla ner till Set List 5.
http://www.depechemode.com/tour/setlists.html
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Hm, första jakten på Depeche Mode-vinyler i Sthlm gav ingen vidare utdelning. Antingen var det fula slitna utgåvor eller alldeles nya utgåvor till jättedyra priser. Fick åtminstone med mig ett par singlar hem Och "I just can't get enough"-singeln på vinyl är också på väg hem till mig snart...
Även om jag inte har någon samling att skryta med så har jag ju faktiskt DM på väggen Gjorde den för 2-3 år sedan. Är lite stolt så jag slänger ut bilden här. Den är inte spraymålad efter någon mall, jag har gjort den för hand. Däremot har jag ju överfört bilden från ett papper med blyerts först...