Jag har inte ens 200 skivor tror jag. Och då menar jag alltså totalt, inte DM... haha. Men jag har inte haft så lång tid på mig att samla. Ingen lön att handla för heller.
Jag hade också tänkt läsa någon bok om DM, vilken ska man läsa om man bara ska läsa en?
Vill läsa på engelska så det spelar ingen roll om den är översatt eller så...
Jag har standardutgåvorna (i vissa fall inkl. dvd) av alla studioalbum på cd från Black Celebration och framåt. Dessutom två olika samlingar och några random cd-s och cd-m. Det får räcka gott, jag pallar inte samla på mig alla deluxeutgåvor och alla 234 olika utgåvor av varje förbannade singelsläpp (7", 12", cd-s, tre olika cd-m o.s.v.)
Man är väl ingen tin_omen direkt.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Gå in på www.depmod.com så hjälper vi dig mer än gärna
Fattar inte riktigt grejen med att ha så sjukt mycket skivor av samma artist.
Åtminstone inte att ha en massa olika utgåvor av samma singel t.ex...
Även om jag tycker det är lite tufft att ha en sån samling
Med samling för mig menar jag typ att ha alla skivor i CD och vinyl och många singlar i någon form. Till att börja med åtminstone.
Den här har jag:
http://www.depmod.com/singles/everyt...live/b2460.htm
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
Nej det kan vara lite galet kanske i en lekmans ögon. Jag slutade väl samla på riktigt efter SOFAD.
Men jag började tidigt så det blev en del under årens lopp till vanliga skivpriser.
Ser mig inte alls som en stor Depechesamlare. Det finns riktigt seriösa samlare.
Samlar inte bara på Depeche utan på annat också såklart. Så helt insöad är jag inte.
Strangelove finns bara i 79 olika utgåvor. Nu blev jag lite besviken på DM, jag trodde på minst 80 olika för den singeln.
Skämt åsido, men DM borde vara ett av de riktigt stora band som det är allra jävligast att få till en komplett samling med.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
okej
Hur tycker du jag ska resonera om jag vill köpa DMs skivor på vinyl då?
Införskaffade den remastrade versionen av Violator häromdagen, kanske ska jag fortsätta köpa de andra albumen i de utgåvorna? Eller så är det roligare med äldre utgåvor... Det är väl iofs upp till mig, men ändå
Och har du något tips om var man får tag på skivorna till billigast pris? kanske...
Jaha, då sitter man hemma igen efter några underbara dagar i arvika.
Depeche var bra i fredags men som många andra skrivit lite för kort. Jag tycker fredagen var betydligt bättre än i Skandinavium för 3 år sedan under PTA-turnén. Men jag har också sett dem tidigare som var mycket bättre.
Stämmer det att de kommer tillbaka för lite inomhusspelningar till vintern så skall jag definitivt gå och det känns skönt att ha ngt så trevligt att se fram emot.