Berlinkoncerten var oförglömlig - blytung - och inte minst berörande!
Bäst: "Walking In My Shoes" glädjetårarna och kroppen skakade av känslor. sä äckligt mäktig, med örnen i bakrunden dessutom.
Sedan var Precious med sitt galet grymma mellanspel ashäftigt, Never let me down som vanligt helt makalös, In your room var blytung, Enjoy the silence mellanspel, policy of truth - ja jag kan räkna upp nästan alla haha
Ett fullsatt Olympiastadion var inte att leka med, dock trots att jag stod
väldigt långt fram var det väldigt lågt ljud i högtalarna, det fanns liksom inte det där lilla extra trycket. Man hörde publiken allt för mycket, och det är ju dessutom ändå ett electronic/new wave/synt band där man vill höra dom knivskarpa ljudväggarna! Basen och trummorna tog nästan över låtarna och man hörde inte alltid det snärtiga synten. Tex på wrong, peace och precious var det inte alls det electroniska soundet som skär liksom. Trots det är låtarna fullständigt magiska och det är helt sjukt mäktigt. Tänk då om de kanske hade lagt på det ljudet ( kanske till och kört det electroniska ljudet playback + högre ljud - DAMN VA MÄKTIGT!)
Mellanspelet i precious i originalfilen är ju helt sinnesjuk. Visst är det en livespelning och det ska ju märkas att det live.
Jag ska inte klaga - men jäklar vilken potential det finns!
Vad tycker ni om upplägget med ljudet och framförandet mm?