Med tanke på att den instrumentala B-sidan på Meaning of Love från 1982 heter "Oberkorn (it´s a small town)" vore det väl kul om en framtida B-sida kunde heta "Arvika (it´s a small town)". Eller hur?
jag röstar för gamla utgåvor, mina har jag skaffat på skivesset på deras enorma avdelning med begagnade vinyler genom ett idogt besökande för att kolla om de fått in något fast det har dessvärre varit lite tunnsått på sistone. prova att leta på loppmarknadet och skivaffärer som är som esset i malmö, dvs säljer tidningar, begagnade filmer, vinylskivor, cd-skivor, ny cd etc. viktigast är att de har en stor vinylavdelning. ibland kanske de inte har så stor koll heller, vissa vinyler har jag fått för typ 40-50 spänn beroende på skick och sådär. annars är det väl tradera och e-bay som gäller.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Ja de grejerna har jag. Trodde jag missat nåt! Tyvärr är mitt exemplar rätt misshandlat och klistermärket och vykorten har jag lagt nån annanstans. Man var lite dum på den tiden och fattade inte värdet av att vara rädd om saker.. men å andra sidan har jag ju inte betalt för den
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
Hade lite tråkigt så gjorde en lista över de bästa DM-låtarna med Martin som lead singer.
1. The things you said
2. I want you now
3. It doesnt matter two
4. A question of lust
5. Somebody
6. Home
7. Sweetest perfection
8. Damaged people
9. Comatose
10. Jezebel
Spöklikt vit
i solskens dis
Judas är verkligen en otroligt vacker låt.
Och SOFAD är en otroligt bra skiva också...