Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 136

Ämne: Bengans 16/10 - Vad sades?

  1. #46
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag ser det mer som helt vanlig idoldyrkan, där fokuset flyttats från skapandet till något sjukligt.
    Jag tvivlar på att Britney, pojkbanden etc etc har räddat livet på någon större del av alla som beter sig på precis samma sätt som många kentfans gör.
    Betytt mycket javisst, men vad fan är det folk egentligen är intresserade av?
    Och jag tvivlar på att den största delen av kentfansen blir så berörda för att bandets musik har räddat deras liv. För en del stämmer det säkert, jag har själv sådana artister, men för det mesta är det antagligen helt vanlig överlöjlig persondyrkan.
    >_< (tio)

  2. #47
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    197

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag ser det mer som helt vanlig idoldyrkan, där fokuset flyttats från skapandet till något sjukligt.
    Jag tvivlar på att Britney, pojkbanden etc etc har räddat livet på någon större del av alla som beter sig på precis samma sätt som många kentfans gör.
    Betytt mycket javisst, men vad fan är det folk egentligen är intresserade av?
    Och jag tvivlar på att den största delen av kentfansen blir så berörda för att bandets musik har räddat deras liv. För en del stämmer det säkert, jag har själv sådana artister, men för det mesta är det antagligen helt vanlig överlöjlig persondyrkan.
    hear, hear.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  3. #48
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    197

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av FilipJohansson Visa inlägg
    Man kände sig för övrigt som en hora när man gick därifrån.
    mmm. såna här tillställningar kan ha den effekten.


    tror det var jocke som sa i någon intervju att det bandet gör ibland kan kännas urlöjligt.
    ibland landar man hårt, antar jag.
    men visst. gudar existerar inte. jag har varit på några signeringar (dock inte kents). hela situationen är helt absurd, och det märks. den som signerar har allt som oftast ett eftertänksamt, lite avvaktande leende. sparsamma, inövade gester, ord. efteråt undrar man, varför i helvete gjorde jag mig så mycket besvär för en klick bläck på ett papper? vi är människor allesammans. har jag hamnat på olympen eller?

    I am Thor, god of thunder!
    jajamensan
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  4. #49
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    3 478

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
    mmm. såna här tillställningar kan ha den effekten.


    tror det var jocke som sa i någon intervju att det bandet gör ibland kan kännas urlöjligt.
    ibland landar man hårt, antar jag.
    men visst. gudar existerar inte. jag har varit på några signeringar (dock inte kents). hela situationen är helt absurd, och det märks. den som signerar har allt som oftast ett eftertänksamt, lite avvaktande leende. sparsamma, inövade gester, ord. efteråt undrar man, varför i helvete gjorde jag mig så mycket besvär för en klick bläck på ett papper? vi är människor allesammans. har jag hamnat på olympen eller?

    I am Thor, god of thunder!
    jajamensan

    Det e inte bara en liten klick bläck på ett papper, det är kent! Mina gudar!

  5. #50
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag ser det mer som helt vanlig idoldyrkan, där fokuset flyttats från skapandet till något sjukligt.
    Jag tvivlar på att Britney, pojkbanden etc etc har räddat livet på någon större del av alla som beter sig på precis samma sätt som många kentfans gör.
    Betytt mycket javisst, men vad fan är det folk egentligen är intresserade av?
    Och jag tvivlar på att den största delen av kentfansen blir så berörda för att bandets musik har räddat deras liv. För en del stämmer det säkert, jag har själv sådana artister, men för det mesta är det antagligen helt vanlig överlöjlig persondyrkan.
    Hear, hear ja.

  6. #51
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Västra Frölunda, , Sweden.
    Inlägg
    1 872

    Standard

    De flesta av mina betraktelser, och mina bilder, står att finna här.
    en man i en glasask en iskall mannekäng

    kamratskap rock
    min vän han fick byta tänder

  7. #52
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    flummigt förresten när en av de gråtande 14-åringarna stod och pratade om att åka till sthlm för att få ännu en glimt och kanske på sin höjd en kram av kentarna

    "det är inte så himla långt till sthlm egentligen"

    haha gulligt och hel-sjukt

  8. #53
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Hear, hear ja.
    Håller du med Plague..!?

    Jag orkade inte gå på signeringen. Är för lat för att köa länge för att titta på dom i några sekunder...haha. Sen skulle jag säkert känt mig rätt bortkommen bland 13 år yngre tjejer som gråter...

    Det skulle vara kul att träffa dom, men då vill man ju få prata med dom litegrann i mindre kaos. Tex på releasefesten i Köpenhamn, där kan jag tänka mig att det var grymt.

  9. #54

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Håller du med Plague..!?

    Det skulle vara kul att träffa dom, men då vill man ju få prata med dom litegrann i mindre kaos. Tex på releasefesten i Köpenhamn, där kan jag tänka mig att det var grymt.
    Det var det verkligen! Dom tog sig verkligen tid och snackade..men det var ju gratis bärs så stämningen var kanske lite mer avslappnad. Det kändes jävligt gött att få fråga Jocke saker man funderat över i tusen år.

  10. #55
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Jag kände att jag inte hann att säga någonting för att jag blev bortkörd av vakterna. Hann i alla fall skaka hand med dem + att vi träffade dem när de skulle åka till flyget sedan.. Så vi vinkade av dem och lite sådär.

    Jättekul att bli beskriven som "gråtande småtjej", vekligen.

  11. #56
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Warszawa, Polen
    Inlägg
    80

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    jag står ju precis vid bordet så jag ropar över till dom iallafall
    "snälla kan ni inte signera min halka-singel?"
    Den här historien påminner min egen. Jag kom till Bengas kl. 14. Då köpte jag tre skivor - två limiterad och en 'normal'. Efter alla dessa timmar i kön, vid bordet hörde jag att jag bara kunde ha signerad en sak! Men... jag kommer från Polen och har köpt två skivor också till mina polska vänninor (Kent fans, förstås!). Jag ropade ganska högt till Jocke och frågade honom om han kunde hjälpa mig. Han bara sa: 'Vi kör med det' (eller någonting, jag har inte forstått precis). Sen handskakning med alla och allt var slut. Tyvärr. Jag har glömt att säga att jag har börjat läsa svenska bl a med Jockes textar. Oh, jag ska säga det nästa gång.

    Tack för hjälpen Jocke! Tack för dessa roliga minuter, Boys

    P.S. Det är artiklen från idags GP:
    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=1551
    Senast redigerat av tomos85 den 2007-10-17 klockan 07:53.
    Let the seasons begin - take the big king down

  12. #57
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    101

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Jag kände att jag inte hann att säga någonting för att jag blev bortkörd av vakterna. Hann i alla fall skaka hand med dem + att vi träffade dem när de skulle åka till flyget sedan.. Så vi vinkade av dem och lite sådär.

    Jättekul att bli beskriven som "gråtande småtjej", vekligen.
    Jag tror det var du som ställde dig precis framför mig i kön eller så var det nån annan random brud som hade extremt ful frisyr och grät efter signeringen.

  13. #58
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av xfilipx Visa inlägg
    Jag tror det var du som ställde dig precis framför mig i kön eller så var det nån annan random brud som hade extremt ful frisyr och grät efter signeringen.
    tss nu ska vi inte vara såna lilla filip


    beah: aha det var alltså du som var en av de där 2 gråtande tjejerna jag såg?

  14. #59
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    101

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    tss nu ska vi inte vara såna lilla filip


    beah: aha det var alltså du som var en av de där 2 gråtande tjejerna jag såg?
    StandInSilence: Jag går på ren instinkt, men jag antar att du är den lite äldre, mörkare killen med en axelväska som stod och pratade på engelska med någon efter signeringen?

  15. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ganska stor om de är symboler för någonting.
    Det är ungefär som att säga "vad spelar det för roll om jag säger att det är en ros", när det i själva verket är en lilja. Två blommor som innehåller viss form av symbolik - olika sådan.
    Till skillnad från skator så har väl korpar en viss inneboende symbolik.. Eller vad är det du menar att en skata symboliserar?

Sidan 4 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •