jao... jag tycker det verkar skumt, det står ju på baksidan av alla biljetter att det är förbjudet med kameror och inspelningsutrustning väl? ah fast jag har gått på tusen konserter både med kompaktkamera och systemkamera och ingen har någonsin påpekat att jag inte får fota där, hoppas det där var något som bara hände i finland isåfall!
kommer ihåg att på turné 19 satt dom upp stora skyltar vad som var förbjudet att ha med sig in på konserten sådär en timme innan insläpp (så dags då...) och då stod kameror med så det blev lite panik bland alla "vad ska jag göra av mina kamera den är ju jättedyr, aaah får jag tillbaka den sen? vad ska jag ta mig till" etc, sen när insläppet var så näej ingen sa något. såg till och med systemkameror därinne hahaha
jag förstår faktist inte varför man inte skulle få ta med sig en kamera. även om bilder blir dåliga så känns de ändå speciella för man själv har tagit dom, och det är också ett minne från en spelning.
Håller med!
Man vill ju ha någet mer personligt än bara t.ex. en tröja från konserten. Något som man har fixat själv. Som ett foto. För hur dåligt det än blir så är det ett minne från konserten, och man vet att man har tagit det själv --> starkare känsla än ett kort som pressen tagit.
Jag vill ha med min kamera
Blir ledsen om jag inte får det.
Tights <3
kan nog gömma den :O
hej jonna btw![]()
http://foto.stilren.se - portfolio
Jaa, jag kommer nog kanske iaf ta med mig kameran och försöka att ta några bra bilder, så får vi se om det lyckas eller inte![]()
I detta hopplösa läge kan vi lägga alla våra ambitioner om att fånga konserten på bild.
Fånga den på näthinna, på trumhinnan och i hela ditt hjärta.
Varför ska man se allt genom ett objektiv och kikhål/skärm? Njut istället och överlåt fotograferandet åt andra, som bara kommer att njuta hälften så mycket.