Sidan 5 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 159

Ämne: Kameror i Stockholm?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    henrik vet väl inte allt?
    Nänä, men jag fattade som att det var så när han skrev det. Det verkade så på alla.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

jao... jag tycker det verkar skumt, det står ju på baksidan av alla biljetter att det är förbjudet med kameror och inspelningsutrustning väl? ah fast jag har gått på tusen konserter både med kompaktkamera och systemkamera och ingen har någonsin påpekat att jag inte får fota där, hoppas det där var något som bara hände i finland isåfall!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006

Standard

jao... jag tycker det verkar skumt, det står ju på baksidan av alla biljetter att det är förbjudet med kameror och inspelningsutrustning väl? ah fast jag har gått på tusen konserter både med kompaktkamera och systemkamera och ingen har någonsin påpekat att jag inte får fota där, hoppas det där var något som bara hände i finland isåfall!
    Gör det? Det måste jag kolla upp.
    Men vad jag har sett så verkar man ju ha fått ha kameror på alla andra kentkonserter, så varför inte nu...?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Gör det? Det måste jag kolla upp.
    Men vad jag har sett så verkar man ju ha fått ha kameror på alla andra kentkonserter, så varför inte nu...?
    jag läste det på min första konsertbiljett jag någonsin haft typ 2003 så det var ju ett tag sen fast tror det står samma info på alla biljetter som är köpta hos ticnet

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

kommer ihåg att på turné 19 satt dom upp stora skyltar vad som var förbjudet att ha med sig in på konserten sådär en timme innan insläpp (så dags då...) och då stod kameror med så det blev lite panik bland alla "vad ska jag göra av mina kamera den är ju jättedyr, aaah får jag tillbaka den sen? vad ska jag ta mig till" etc, sen när insläppet var så näej ingen sa något. såg till och med systemkameror därinne hahaha

Medlem Jasses avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag förstår faktist inte varför man inte skulle få ta med sig en kamera. även om bilder blir dåliga så känns de ändå speciella för man själv har tagit dom, och det är också ett minne från en spelning.

Erfaren medlem Cheapos avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jasse Visa inlägg
    jag förstår faktist inte varför man inte skulle få ta med sig en kamera. även om bilder blir dåliga så känns de ändå speciella för man själv har tagit dom, och det är också ett minne från en spelning.
    Håller med!
    Man vill ju ha någet mer personligt än bara t.ex. en tröja från konserten. Något som man har fixat själv. Som ett foto. För hur dåligt det än blir så är det ett minne från konserten, och man vet att man har tagit det själv --> starkare känsla än ett kort som pressen tagit.
    När Du är tunn som luft, så är Du nästan perfekt

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jasse Visa inlägg
    Det är säkert för att om man får bra bilder så ska man kunna sälja dem och då blir det andra (rockfoto och sådant) som tjänar mindre... Eller någon annan lika töntig anledning.

Standard

Jag vill ha med min kamera
    Blir ledsen om jag inte får det.
    Tights <3
    kan nog gömma den :O

hej jonna btw

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

kommer ihåg att på turné 19 satt dom upp stora skyltar vad som var förbjudet att ha med sig in på konserten sådär en timme innan insläpp (så dags då...) och då stod kameror med så det blev lite panik bland alla "vad ska jag göra av mina kamera den är ju jättedyr, aaah får jag tillbaka den sen? vad ska jag ta mig till" etc, sen när insläppet var så näej ingen sa något. såg till och med systemkameror därinne hahaha
    Det finns inga generella regler, det är upp till varje band/bokningsbolag/arena. kent är kända för att hata fotografer, klart de är lite kinkigare än andra.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det finns inga generella regler, det är upp till varje band/bokningsbolag/arena. kent är kända för att hata fotografer, klart de är lite kinkigare än andra.
    Det roliga är att de kan vara det utan att någon säger något. Eftersom att man har så stor respekt för dem.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jaa, jag kommer nog kanske iaf ta med mig kameran och försöka att ta några bra bilder, så får vi se om det lyckas eller inte

Medlem halka_pås avatar
    Reg.datum
    May 2006

Standard

I detta hopplösa läge kan vi lägga alla våra ambitioner om att fånga konserten på bild.
    Fånga den på näthinna, på trumhinnan och i hela ditt hjärta.
    Varför ska man se allt genom ett objektiv och kikhål/skärm? Njut istället och överlåt fotograferandet åt andra, som bara kommer att njuta hälften så mycket.

Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av halka_på Visa inlägg
    I detta hopplösa läge kan vi lägga alla våra ambitioner om att fånga konserten på bild.
    Fånga den på näthinna, på trumhinnan och i hela ditt hjärta.
    Varför ska man se allt genom ett objektiv och kikhål/skärm? Njut istället och överlåt fotograferandet åt andra, som bara kommer att njuta hälften så mycket.

Det går faktisk an å nyte konserten, OG kanskje få tatt et bilder som man kan ha som minne etterpå.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jolene Visa inlägg
    Det går faktisk an å nyte konserten, OG kanskje få tatt et bilder som man kan ha som minne etterpå.
    Håller med.

Sidan 5 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •