Det var verkligen tryck i den konserten. Synd att de skippade skumsnön, den var kul.
Jag blev verkligen lycklig när de spelade Ansgar & Evelyne.
Det var verkligen tryck i den konserten. Synd att de skippade skumsnön, den var kul.
Jag blev verkligen lycklig när de spelade Ansgar & Evelyne.
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?
Jag hade jättegärna sett Vinternoll2. Synd att de inte spelade den i fredags.
ni frågar mig vad kärlek är
men jag vet inget om det där
bara sånt som man kan mäta kan jag förstå
Hur man upplever en konsert beror förstås mycket på sinnesstämning, plats i publiken, berusningsgrad och så vidare. Du kanske stod framme vid kravallstaketet till exempel? Jag vill inte på något sätt säga att din uppfattning är fel, men jag upplevde det annorlunda.
Jag stod i främsta sektionen, men ganska långt bak, och kan inte tycka att konserten var bland det bästa de gjort. Visst var konserten professionellt genomförd och Jocke hoppade omkring på scenen som man vill att han ska göra. Men det kändes för kontrollerat på något sätt. Till exempel den där förmaningen när konserten var slut om att ta taxi hem om man var för full. Det kändes ju inte så rock'n'roll att oroa sig för hur publiken ska komma hem, även om det är bra att Jocke bryr sig om oss. Men att avsluta en konsert så? Jag vill ha konfetti!
Det verkar nästan bara ha varit allra längst fram vid kravallstaketet som det var röj i publiken. Jag stod som sagt i bakre delen av fållan längst fram vid scenen, men där nöjde sig de flesta med att klappa takten. Inklusive jag.
Skillnaden mellan sommar- och höstkonserter är stor. På en festivalspelning hade många fler hoppat som galningar och stämningen överhuvudtaget varit mer uppsluppen. På hösten är för det första promillehalten betydligt lägre i publiken, för det andra är det mer civiliserat. Spelningen är inomhus, man hänger av sig jackan i garderoben... och på måndag ska man tillbaka till jobbet/skolan.
Men kanske är det alltid lite stelt i Stockholm?
Låt dom komma nu
men,, jag hade ju gått och längtat på kungen är död.. hur var den, kan någon förklara?
meningslösa, menigslöösa
nån som har kvällens låtlista än?
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Det var en mycket bra spelning. Bra drag på bandet och en mycket bra låtlista. Blev väldigt glad för 400 slag.
Men precis som förgående talare så tycker jag inte att publiken var 100%. Trots att jag stod endast 3-5m från staketet längst fram så var det relativt lugnt. Större delen av konserten var det inte ens trångt och jag kunde hoppa i princip hur jag ville. Att folk dessutom sneglar på detta och att man sjunger med för full hals till Romeo är kanske ännu ett tecken på något slö publik.
Jag tror inte att detta har speciellt mycket med årstiden att göra. Förra vintern när jag såg Mando Diao på Trädgårn' var det sjukt bra drag. Och där var det tvåsiffrigt minustal utomhus och till stor del oberusade ungdomar under 18 års ålder.
Detta var första gången jag var på konsert i Sthlm och andra gången jag såg Kent totalt. Måste nog faktiskt se Jönköpings-giget på T19 som den bättre konserten. Om det är Sthlm det är fel på får jag se 24'e.
Tack iaf för en underbar konsert.
Grym konsert. Saknade dock konfettin. Men jocke alltså.. Vilken man!
.. Men jag tänker aldrig så långt.
Missade jag nåt eller? Jag tycker det var en förbluffande loj publik. Var typ bara på revolt och musik non stop som det blev lite drag. Hade gärna hört Nihilisten och sluppit Ansgar & Evelyne.
Däremot var kompet på Romeo... ofantligt bra så om det är någon som vet hur de spelade det så lägg gärna ut en tab. Älskar sådana där malande, tillslut hypnotiska slingor.
In my life
Why do I give valuable time
To people who don't care if I
Live or die?
tyckte att dom var bättre den 16 än den 17, men det kan också varit att jag var piggare den 16 och däför tyckte att den var bättre.
jag är sjukt nöjd med spelningen den 17:e. Jocke var på sådant glatt humör![]()
Jag och min kompis hade världens finaste Finlands flagga, Sami gillade.
Underbar konsert! Hade jättekul.
det va en bra spelning inget mer
lam publik
dåligt ljud
bra ljus
men sami rockade röven av allt och alla som vanligt, han är sjukligt cool med sin gura![]()
The last in line is always called a bastard