Sidan 2 av 44 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 656

Ämne: iPhone

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Skulle bara väcka den här tråden till liv och berätta hur grym jag tycker iPhone är!
    Har haft min i tre dagar nu och jag är helt... förälskad!
    Jag hade höga förväntningar och jag måste säga att de absolut har infriats.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Okej, gammal tråd - men är det ingen mer som har köpt iPhone nu när den släppts i sverige?
    Vad tycker ni i såna fall?

---John G. Bennett

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

den är la inte så dyr, sa iaf min släkting som jobbar på telia. min pappa köpte en här om dagarna och hahaha, i JP (jönköpingsposten) stod det om en asskön kille som jobbar på konsum här nere i byn, han är 37 år, ensamstående, och har ltiet talsvårigheter, ahha, han var en av dom första som fick iPhone i sverige (H) och det roliga var att det är hans första mobil. han sa att han ska ha den till att ringa och kanske knäppa några kort då och då.. haha.
    meningslösa, menigslöösa

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    den är la inte så dyr, sa iaf min släkting som jobbar på telia.
    Nja, om man räknar ihop hela kostande för själva luren när den väl är betald(abonnemang borträknat etc) går den väl på 5-6000:-.
    Sssååååååå billig är den väl inte.

min pappa köpte en här om dagarna och hahaha, i JP (jönköpingsposten) stod det om en asskön kille som jobbar på konsum här nere i byn, han är 37 år, ensamstående, och har ltiet talsvårigheter, ahha, han var en av dom första som fick iPhone i sverige (H) och det roliga var att det är hans första mobil. han sa att han ska ha den till att ringa och kanske knäppa några kort då och då.. haha.
    Jo det är ju det, folk som inte har en aning om vad man kan göra med den har den ju för att flasha.
    Det är väl iofs inget specifikt för iPhone. Vet massor av folk som har flashiga SE-lurar och inte använder 1/10 av funktionerna.

---John G. Bennett

Standard

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny Sony ericsson.. etter at den gamle knela etter 2 år og 4 mnd tjeneste..

Jeg vil helst ikke kjøpe en helt ny mobil når den slippes på markedet, for det første er prisen høyest da, og dessuten vil jeg gjerne gi produsenten tid til å fikse evt produksjonsfeil/svakheter før jeg kjøper.. har hatt så mange nye telefoner på rep 3-4 ganger før jeg "kommer i gang" med bruken. Det skjer ikke så ofte når modellen har vært ute på markedet en stund.

iPhone frister forsåvidt. Den er lekker, og det passer jo godt når jeg alt sitter her med macbook'en min, alt hadde jo vært sømløst.. (har ikke iPod men iRiver, og det fungerer dårlig sammen med mac'en). Men den er alt for dyr, især når jeg bytter mellom norsk og tsjekkisk abonnement hele tiden, og derfor ikke kan ha bindingstid. Da har jeg ikke råd til å bruke alle de fine funksjonene (som er grymma, for å si det på svensk)..

Pga norsk lov må det være mulig å kjøpe iPhonen uten bindingstid, eller så kunne oppheve bindingstiden etter en måneds bruk. Dessuten er max bindingstid i Norge 12 mnd pga loven. Dette gjør at prisene er virkelig stygghøye.

Prisen på utkjøp av bindingstiden er mellom 2400 og 3500 NOK, alt etter hvilket abonnement som er valgt. Mer enn jeg brukte på telefonen min uten bindingstid...

Prisene for iPhonen for et helt år med medfølgende abb ligger mellom:

Billigste abonnement med billigste iPhonen koster 6178 NOK for ett år,
    dyreste abonnement med billigste iPhonen koster 13189 (!) NOK for et år..
    For den dyreste iPhonen koster det ca 900 NOK ekstra.. Ikke noe for en student..
    http://www.amobil.no/artikler/netcom...-prisene/53383

Men da jeg fikk se den gamle iPhonen i bruk i sommer (takk for titten!), ble jeg.. lettere forelska. Den er skitsnygg!
    Senast redigerat av Sorrow den 2008-07-15 klockan 21:44.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Jo, har för mig att Norge var aningen dyrar än sverige med iPhonen nu.
    Det är klart, det kostar.
    Jag kör fortfarande min USA-importerade iPhone sedan november, men kommer köpa nya så fort det kommer en 32gb-modell - någon gång i höst misstänker jag.

---John G. Bennett

Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

har lekt lite med ipohone för min pojkvän har haft en sån sen i mars nån gång, allstå visst det finns massa saker på den och jag fattar inte ens hälften, kameran är inte den bästa och man kan inte skicka mms funderade på att köpa en nu men vet inte, tycker oxå att de är jobbiga att hålla i när man ska prata och så är det grymt jobbigt med touchscreen säkert bara för att jag inte kan få till öäö
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jo, har för mig att Norge var aningen dyrar än sverige med iPhonen nu.
    Det är klart, det kostar.
    Jag kör fortfarande min USA-importerade iPhone sedan november, men kommer köpa nya så fort det kommer en 32gb-modell - någon gång i höst misstänker jag.
    Det meste er dyrere i Norge.. Med unntak av sigaretthylser og rullepapir.. Men jeg røyker ikke!

Det kommer helt sikkert nye tilbud på iPhonen etterhvert, der telefonen i seg selv blir bedre, og prisen lavere. Og så håper jeg at abonnements-monopolet fort tar slutt, det er en uting. Så får man klare seg med en standardtelefon til man får råd.. Det blir spennende å se!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Palace_Main Visa inlägg
    har lekt lite med ipohone för min pojkvän har haft en sån sen i mars nån gång, allstå visst det finns massa saker på den och jag fattar inte ens hälften, kameran är inte den bästa
    Kameran är faktiskt ganska bra, dagsljus.
    Den saknar ju blixt/lampa i sådana fall, men ärligt talat bryr jag mig inte om detta.

och man kan inte skicka mms
    Jag antar att han har en upplåst då eftersom han har iPhone gen 1 - då kan han installera SwirlyMMS och visst skicka MMS. Inga problem.

funderade på att köpa en nu men vet inte, tycker oxå att de är jobbiga att hålla i när man ska prata och så är det grymt jobbigt med touchscreen säkert bara för att jag inte kan få till öäö
    Touchscreenen är ju enbart en vanesak.
    Jobbig att hålla tycker jag heller inte.

---John G. Bennett

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Allting i- är snobberi. Ska någon köpa MacBook Air?
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Allting i- är snobberi.
    Eh, va?
    (nu antar jag iofs att du skämtar)

Ska någon köpa MacBook Air?
    Jag kör ju på en Sony Vaio jag är nöjd med, men nästa blir en MacBook.
    Air känns aningen onödigt, tar gärna en aningen "tjockare" dator med bättre prestanda.

---John G. Bennett

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Allting i- är snobberi. Ska någon köpa MacBook Air?
    Kunne ha kjøpt air da jeg kjøpte den jeg har nå. Men det lønner seg bedre i forhold til ytelse å ha en macbook pro, når jeg tåler å bære litt ekstra. Jeg er veldig fornøyd med book'en. Og savner ikke pc.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Skulle bara väcka den här tråden till liv och berätta hur grym jag tycker iPhone är!
    Har haft min i tre dagar nu och jag är helt... förälskad!
    Jag hade höga förväntningar och jag måste säga att de absolut har infriats.
    Länge leve kapitalismen

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Länge leve kapitalismen
    Vadå menar du att också du gillat iPhone lika mycket?
    Annars ja, jag har ju alltid i våra diskussioner sagt att det finns saker med kapitalism som är bra och ger möjligheter.

---John G. Bennett

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Vadå menar du att också du gillat iPhone lika mycket?
    Annars ja, jag har alltid i våra diskussioner sagt att det finns saker med kapitalism som är bra.
    Jag skojade mest lite. Jag älskar Apples affärsidé och hur de marknadsför sig, och förutsättningen för deras verksamhet är självklart kapitalismen.

Sidan 2 av 44 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •