Sidan 8 av 44 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista
Resultat 106 till 120 av 656

Ämne: iPhone

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Den är totalt ointressant i mina ögon.
    Eftersom iPhone finns på marknaden. De som köper SE'n anser jag gör bort sig.
    Vart skrev jag förresten att den är ett försök att efterlikna iPhone?
    Har för mig att jag skrev matcha.
    Läsförståelse, någon?
    Citerade fel. Sorry:P
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Standard

Låter tillräckligt mycket bättre för att sikta på en norsktköpt iPhone.
    Det er bare å handle! Nå er riktignok den norske krona en del sterkere enn den svenske, så det blir kanskje der og da litt dyrere, men garantien er bra. Du bør i alle fall undersøke mulighetene når du kommer så langt.

Edit: Legger ved forhandlerliste og prisliste:
    https://netcom.no/iphone.html?fane=forhandlere
    https://secure.netcom.shop.moobi.com...302/pid/708809
    Senast redigerat av Sorrow den 2008-11-26 klockan 05:40.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Min bror har iPhone, og vil gjerne at samboeren også skal få seg en. Hun er lege, og har ofte bruk for oppslagsverk av typen anatomi på jobben. Både for å dobbeltsjekke for sin egen del, og for å kunne kjapt vise kolleger og pasienter hva hun mener. Siden Netter har anatomi- og histologiflashcards tilgjengelig for iPhone, blir det sabla enkelt å lete opp det hun skal ha.. Dessuten er de skrevet både på medisinsk engelsk og medisinsk latin, i tilfelle hun har bruk for det ene eller det andre..

Fantastisk hjelpemiddel, og det er jo ikke en ulempe at det er en telefon og spiller og alt det der i tillegg..
    Känns väl sådär om läkaren säger: Hmm, ska bara checka på min iPhone först om jag ska såga i det här benet eller det andra.

OT, men jag gillar verkligen ordet dobbeltsjekke.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Känns väl sådär om läkaren säger: Hmm, ska bara checka på min iPhone först om jag ska såga i det här benet eller det andra.

OT, men jag gillar verkligen ordet dobbeltsjekke.
    Hun er røntgenlege. Av og til leter man etter en struktur som kan være svår å finne, eller man trenger latinsk navn på en struktur osv.. en lege som ikke bruker faglitteratur til å sjekke opp at de gjør alt riktig, er ikke gode leger. Man klarer faktisk ikke å kunne hele kroppens strukturer utenat; det er feks 32 enkeltbein bare i den ene armen!!

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Hun er røntgenlege. Av og til leter man etter en struktur som kan være svår å finne, eller man trenger latinsk navn på en struktur osv.. en lege som ikke bruker faglitteratur til å sjekke opp at de gjør alt riktig, er ikke gode leger. Man klarer faktisk ikke å kunne hele kroppens strukturer utenat; det er feks 32 enkeltbein bare i den ene armen!!
    Jojo, det vet jag. Humor bara. Båda föräldrarna är läkare så vet själv hur mkt de kollar upp själva.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

I Norge er det heldigvis lovverk som forbyr å låse en mobil helt og holdent til ett abbonnement. Man skal kunne kjøpe seg ut av avtalen om ikke telefonen finnes for salg uten abonnement! Derfor er det mange som kjøper iPhone med netcom-avtalen som er billigst å kjøpe seg ut av (telefonpris + utkjøpspris) og bytter derfor abonnement etter en måned.

Av og til bare elsker jeg norske forbrukerrettigheter!

Men jeg ønsker meg iPhone til jul. Noen som vil spandere??
    För att tydliggöra:

1. Man köper iPhonen med abonnemang.
    2. Aktiverar iPhonen
    3. Bryter abonnemanget och betalar av resterande månadskostnader på en gång.
    4. Du har en olåst iPhone

Stämmer detta?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

För att tydliggöra:

1. Man köper iPhonen med abonnemang.
    2. Aktiverar iPhonen
    3. Bryter abonnemanget och betalar av resterande månadskostnader på en gång.
    4. Du har en olåst iPhone

Stämmer detta?
    Jepp. Du ringer et spesiellt nr og får opplåsningskoden til din iPhone når beløpet er innbetalt. Det er bare å fråga en forhandler, så får du bekreftet at det er slik det er. Og du kan jo fråga før du evt kjøper iPhonen.

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=431&t=200754
    http://www.amobil.no/artikler/skal_d...se_dette/53493
    http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=501229

Staffan747
    Guest

Standard

Näe, jag har haft min iPhone ganska exakt ett år nu och INTE EN CHANS att jag skulle välja en av de andra försöken till att matcha iPhonen. De är inte i närheten.
    Som det ser ut nu kommer jag aldrig äga en annan mobil än en iPhone av något slag.
    Apple ligger med iPhone gissningsvis 5-10 år före de andra tillverkarna vad gäller produktens helhet.
    Hoppsan hejsan. Kanske lite sent att citera detdär nu efter denhär 5 sidors debatten här i mellan. Men som sagt, en nästan alldeles perfekt, hmm vad ska man säga. Telefon-pryl. Vad än för kameror och andra egenskaper Nokia eller någon annan seriös konkurent kan komma med så kan de inte matcha den lätthet en iPhone i sammarbete med iTuns kan utgöra. Nu snackar jag videopodcasts, applikationer, iTunes, spel, webb.. You name it. Laddade ner en applikation i form av en tändare man kan blåsa ut genom att blåsa på telefonen. Brilliant!

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Samma sak där, låst och du måste teckna 2 års(kan vara 18 månader) abonnemang.
    Låst till operatören AT&T.
    men alltså de finns ju fullt med företag på nätet som marknadsför sig med att kunna låsa upp operatörslåsta mobiler...surely någon även borde kunna låsa upp iphone...eller?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    men alltså de finns ju fullt med företag på nätet som marknadsför sig med att kunna låsa upp operatörslåsta mobiler...surely någon även borde kunna låsa upp iphone...eller?
    Men lyssna nu, iPhone 1a generationen går att låsa upp mjukvaran/basebandet i.
    iPhone 3G går inte. Än.
    Tror mig, jag följer detta dagligen.
    OM nån påstår sig kunna låsa upp iPhone 3G så är det med sådant fake-sim jag pratade om.

---John G. Bennett

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Men lyssna nu, iPhone 1a generationen går att låsa upp mjukvaran/basebandet i.
    iPhone 3G går inte. Än.
    Tror mig, jag följer detta dagligen.
    OM nån påstår sig kunna låsa upp iPhone 3G så är det med sådant fake-sim jag pratade om.
    hmm...jag får helt enkelt köpa den i norge..be james göra de å sedan lämna den till johan för upplåsning för om de e någon som kan göra så e de han...tro å lyssna nu på mig

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    hmm...jag får helt enkelt köpa den i norge..be james göra de å sedan lämna den till johan för upplåsning för om de e någon som kan göra så e de han...tro å lyssna nu på mig
    Om du köper den i norge behöver du ju inte låsa upp den, det gör operatören när du säger upp abonnemanget. Det togs av Sorrow i den här tråden under dagen.

---John G. Bennett

Staffan747
    Guest

Standard Screenshots

Från min telefon. Dela med er av era egna!

Senast redigerat av Staffan747 den 2009-03-09 klockan 18:31.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Jag var väldigt negativ mot den i början men jag får väl erkänna att jag också har en nu -.-
    Det finns dock saker jag är missnöjd med och saker som jag älskar, så man kan väl säga att jag jag är lika nöjd som missnöjd^^

Hur tog du de där screensen staffan?
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Jag var väldigt negativ mot den i början men jag får väl erkänna att jag också har en nu -.-
    Det finns dock saker jag är missnöjd med och saker som jag älskar, så man kan väl säga att jag jag är lika nöjd som missnöjd^^

Hur tog du de där screensen staffan?
    Håll in sleep och home-knappen sammtidigt i 2-3 sekunder och släpp. Då borde den blinka till och du ska höra kamera-ljudet. Sen finns bilden i ditt photo-library.

Sidan 8 av 44 FörstaFörsta 123456789101112131415161718 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •