Sidan 7 av 44 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista
Resultat 91 till 105 av 656

Ämne: iPhone

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    I sverige är det (än så länge) bara Telia som säljer den.
    Här går den inte att få olåst. I ett gäng andra länder går det dock - Italien, Grekland, Hong Kong tex.
    Det finns ju ett (mindre bra) sätt att gå runt detta med låsningen, med ett sk Fake-sim, som lurar iPhonen att tror att du har ett korrekt sim-kort.
    Dock så är det verkligen osäkert om apples framtida uppdateringar av iPhonens programvara kommer tillåta denna metod(tex så gjorde den uppdatering av programvaran som kom i fredags de nuvarande sim-korten obrukliga, därmed även iPhonen).
    Man måste ju inte uppdatera men jag lovar att många förbättringar följer med dessa uppdateringar. Man vill ha dem!
    Det finns ju även ännu en väg, nämligen mjukvaruupplåsning av basebandet(vilket hela kommunikationen i telefonen vilar på). Detta går med första generationens iPhone(vilket jag har), men ännu inte på 3G iPhonen som du nu frågar efter. Dock säger ryktena att man närmar sig att lösa detta.

Fler frågor?
    inte förtillfället...men återkommer isfl

telia abbonemangen är ju sjukt dyra...aldrig i livet att jag tänker betala först runt 5000 för en telefon och sedan 900 kronor i månaden för att ringa/smsa.

vill ha de abbonemanget jag har...skickar runt 1000 sms i månaden, ringer drygt 40 timmar och betalar aldrig mer än 200 kronor.

senaste räkningen var på 83 kronor.

telia kan dra åt helvete.

tror jag ber släkt köpa den i usa istl...sverige kan dra åt helvete

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    inte förtillfället...men återkommer isfl

telia abbonemangen är ju sjukt dyra...aldrig i livet att jag tänker betala först runt 5000 för en telefon och sedan 900 kronor i månaden för att ringa/smsa.

vill ha de abbonemanget jag har...skickar runt 1000 sms i månaden, ringer drygt 40 timmar och betalar aldrig mer än 200 kronor.

senaste räkningen var på 83 kronor.

telia kan dra åt helvete.

tror jag ber släkt köpa den i usa istl...sverige kan dra åt helvete
    Samma sak där, låst och du måste teckna 2 års(kan vara 18 månader) abonnemang.
    Låst till operatören AT&T.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

I Norge er det heldigvis lovverk som forbyr å låse en mobil helt og holdent til ett abbonnement. Man skal kunne kjøpe seg ut av avtalen om ikke telefonen finnes for salg uten abonnement! Derfor er det mange som kjøper iPhone med netcom-avtalen som er billigst å kjøpe seg ut av (telefonpris + utkjøpspris) og bytter derfor abonnement etter en måned.

Av og til bare elsker jeg norske forbrukerrettigheter!

Men jeg ønsker meg iPhone til jul. Noen som vil spandere??
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    I Norge er det heldigvis lovverk som forbyr å låse en mobil helt og holdent til ett abbonnement. Man skal kunne kjøpe seg ut av avtalen om ikke telefonen finnes for salg uten abonnement! Derfor er det mange som kjøper iPhone med netcom-avtalen som er billigst å kjøpe seg ut av (telefonpris + utkjøpspris) og bytter derfor abonnement etter en måned.

Av og til bare elsker jeg norske forbrukerrettigheter!

Men jeg ønsker meg iPhone til jul. Noen som vil spandere??
    Just det, så hör jag hört en del som har gjort. Men det kräver ett norkst personnr och adress vad jag förstått.

Dessutom ska man komma ihåg att det inte är internationell garanti/service på iPhone, utan att det är till företaget man köpt luren man vänder sig om man har problem med den - inte apple, telia eller någon annan. SÅ OM man har en iPhone köpt i Hong Kong, Usa, Italien etc finns det ingen att vända sig till här gällande garantin.
    Då är ju Norge hyfsat nära.

---John G. Bennett

Standard

Og i Norge er det også fastslått at det skal være minst to års garanti på varer som mobiltelefoner og mp3-spillere, så det gjelder å finne seg en norsk venn som kan kjøpe den for deg. Ta vare på kvitteringa, så har du krav på 2 års full garanti.. Apple gir nemlig bare i utgangspunktet 1 års garanti på sine varer, men det får de altså ikke lov til her. Så det er bare å ta turen over og hente seg en..

En liten semester til Norge er heller ikke å forakte, håper jeg!

Reg.datum
    May 2002

Standard

Og i Norge er det også fastslått at det skal være minst to års garanti på varer som mobiltelefoner og mp3-spillere, så det gjelder å finne seg en norsk venn som kan kjøpe den for deg. Ta vare på kvitteringa, så har du krav på 2 års full garanti.. Apple gir nemlig bare i utgangspunktet 1 års garanti på sine varer, men det får de altså ikke lov til her. Så det er bare å ta turen over og hente seg en..

En liten semester til Norge er heller ikke å forakte, håper jeg!
    Vad för slags fel täcker 10-årsgarantin då?
    Nu börjar jag bli mer och mer inne på att skaffa en Norge-iPhone när det är dags för iPhone 3G(jag väntar på att det ska komma en 32gb-version).

---John G. Bennett

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Hörrdu The Plague, du får nog slipa antingen på norskan eller på läsförmågan. Två års garanti är det.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Hörrdu The Plague, du får nog slipa antingen på norskan eller på läsförmågan. Två års garanti är det.
    Ah, jag läste in ett "i" mitt i "to".
    Blev så exalterad.

---John G. Bennett

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Mmm, det hade inte vart helt fel.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    ursäkta du är inget äckel

det ska vara.

okej tack. äckel-10-tecken

pga funktionen att man måste skriva 10 tecken
    Hahaha.
    OT: Jag håller med dig, tigertindra. Det är jävligt irriterande att man måste skriva 10 tecken, det har ändå ingen effekt.

Ah, jag läste in ett "i" mitt i "to".
    Blev så exalterad.
    Haha, ja, du verkar väldigt exalterad över apples produkter. Börjar nästa undra om du inte arbetar för dom på något sätt...

Standard

Vad för slags fel täcker 10-årsgarantin då?
    Nu börjar jag bli mer och mer inne på att skaffa en Norge-iPhone när det är dags för iPhone 3G(jag väntar på att det ska komma en 32gb-version).
    Hahaha! Søt!

Det er 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett i Norge, du kan lese mer her:

http://forbrukerportalen.no/rettighe...r_feil_oppstar

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Haha, ja, du verkar väldigt exalterad över apples produkter. Börjar nästa undra om du inte arbetar för dom på något sätt...
    Blev iofs exalterad av vad jag trodde var 10 års garanti.

Men visst, jag gillar Apples produkter, så fort jag knappar på någon annat märkes motsvarande produkt känns de bara för meningslösa.

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Hahaha! Søt!

Det er 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett i Norge, du kan lese mer her:

http://forbrukerportalen.no/rettighe...r_feil_oppstar
    Låter tillräckligt mycket bättre för att sikta på en norsktköpt iPhone.

---John G. Bennett

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Själva funktionerna och mjukvaran vet jag inte alltid om Apple gör bättre men grejerna är så bisarrt mycket snyggare än konkurrenternas, både layouten, skalet, de grafiska detaljerna och menyerna.

Standard

Min bror har iPhone, og vil gjerne at samboeren også skal få seg en. Hun er lege, og har ofte bruk for oppslagsverk av typen anatomi på jobben. Både for å dobbeltsjekke for sin egen del, og for å kunne kjapt vise kolleger og pasienter hva hun mener. Siden Netter har anatomi- og histologiflashcards tilgjengelig for iPhone, blir det sabla enkelt å lete opp det hun skal ha.. Dessuten er de skrevet både på medisinsk engelsk og medisinsk latin, i tilfelle hun har bruk for det ene eller det andre..

Fantastisk hjelpemiddel, og det er jo ikke en ulempe at det er en telefon og spiller og alt det der i tillegg..

Sidan 7 av 44 FörstaFörsta 1234567891011121314151617 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •