http://foto.stilren.se - portfolio
Lars-åke Lagrell Sune Hellströmer(?) msåte ta sitt förnuft till fånga och anställa en förbundskapten som tar ut det bästa laget. Fel laguttagning tillsammans med usel insats av spelarna. Vi ska vara glada att det bara blev 4-0. förlåt, 2-0.
jag undrar om lagerbäck ser nånting de kunde gjort annorlunda denna gången, han kunde ju inte det i VM sist.
En sak jag irriterar mig på är de svenska kommentatorerna som gör allt för att slippa säga något negativt om Sverige. De säger att svenskarna är bra på att försvara sig men det har jag inte sett i en enda match? Vadå bra försvar? Massa misstag, de har bara tur de flesta gångerna.
Sedan anfallet, alldeles för dålig rörlighet. Ska det vara så svårt att alla rör på sig och några kanske byter positioner? Det skulle göra det mycket svårare för motståndarna. Inte bara slå långa bollar upp mot Zlatan, ska han ta sig igenom backlinjen helt själv eller? Mittfältarna måste våga följa med upp och ge understöd. Lagerbäck är alldeles för feg, de måste chansa lite.
Micke Nilsson: "Ryssland är väl kanske det bättre laget sett till 90 minuter"
Nä, tycker du?
Håller med dig mega, helt sanslöst. Varför inte bara säga som det är, att de är för usla för att ens kunna hålla i bollen trots att de ligger under med 0-2?
Kunde inte sagt det bättre själv.
Det är precis det som kommentatorerna BORDE säga.Sedan anfallet, alldeles för dålig rörlighet. Ska det vara så svårt att alla rör på sig och några kanske byter positioner? Det skulle göra det mycket svårare för motståndarna. Inte bara slå långa bollar upp mot Zlatan, ska han ta sig igenom backlinjen helt själv eller? Mittfältarna måste våga följa med upp och ge understöd. Lagerbäck är alldeles för feg, de måste chansa lite.
Sverige hade sina små ljusglimtar... i totalt 10-15 minuter under matchen. Resten var ju ryssarnas.
Besvikelse så klart. Ryssland spelade skiten ur oss, även om Sveriges försvarsspel var bra.
Sen måste jag kommentera att vi svenskar är alltid lika roliga i såna här stunder. Går det bra för oss är alla "Ja, fan vad bra vi är. Sverige rockar bäst. Zlatan 4 president" men boom vi förlorar en viktig match och det blir den gamla vanliga visan igen "Dom sög kuk i helvetet. Fan, man skäms för att vara svensk. Lagerbäck borde avgå. Fan, alla borde avgå. Gamla, trötta gubbar och unga inkompetenta divor. Zlatan är så jävla överskattad fy fan. Tänker inte följa VM om 2 år helvete heller"![]()
Ja, och precis det någon BORDE säga till Lagerbäck.
Sverige spelar någon slags fotboll som de inte behärskar. De spelar fegt och hela tiden på säkerthet, säkerheten är det viktigaste. Varför? Hellre förlora en match och veta att man faktiskt skapat många målchanser än som det blev idag. Javisst, Henke hade en nick i ribban men det uppkom av ren slump, som de flesta av svenskarnas chanser brukar. Men mycket mer än så var det egentligen inte.
lagerbäck borde fatta att man inte kan vinna matcher mot ett ungt, framtidens lag med såna som sidleds-danne på plan, och dessutom spela på samma sätt som man gjorde för 14 år sen. "då kom vi ju 3a i VM så det funkar säkert nu också"
Sämsta skit jag sett på länge. Inte ens Zlatan levererade idag. Men inte så lätt för han när övriga spelare är hur inkompetenta som helst. Fredrik Ljungberg har inte haft ett rätt på hela turneringen. Det var tragiskt att se när Zlatan försökte ha ett bra samspel med honom. Men Freddie schabblade bort den hela tiden.
Litet plus till Elmander som på en ovan postition var den som försökte mest och visade mest hjärta. Övriga (förutom Zlatan) bör ta sig en funderare på framtiden.
Sveriges försvar var rent skit under hela turneringen (hela och hela, 3 jävla matcher). Mot Grekland fungerade det ju bra men grekerna var ju fullständigt inkompetenta också så det var ju inte speciellt att försvara sig. Men även då bjöd vi på misstag och en del stök i eget målområde.
Och mot Spanien var det samma sak. Spanjorerna bjöds ju på massa chanser. Normalt sett skulle väl Torres utnyttjat sin jättechans bättre osv? Den matchen kunde lika gärna slutat 3-1 eller 4-1. Mot ryssarna var det också massa slarv.