är det italien - frankrike ikväll?
är det italien - frankrike ikväll?
meningslösa, menigslöösa
Kvartsfinalerna :
Portugal - Tyskland Tips: 2-1
(Portugal har fördelen av bättre dagsform samt att de är hungrigare än tyskarna)
Kroatien - Turkiet Tips: 2-2, Kroatien vidare efter straffar
(kvartsfinalernas mest underhållningsrika och svängiga match tror jag)
Holland - Sverige Tips: 3-1
(det blir Sverige som får möta Holland, jämn match med mycket kamp från svenskarnas sida. Holland är dessvärre klassen bättre och har ordentlig medvind och självförtroende i det här mästerskapet)
Spanien - Italien Tips: 1-1, Italien vidare efter straffar
(Italien får möta Spanien här. Halvbleka italienare kan byta skepnad på nolltid, dessutom stärks självförtroendet av att man lyckats gå vidare. De är faktiskt regerande världsmästare också. Spaniens mästerskapsfacit är inte alltför ljust, och man har en relativt ung trupp gentemot Italiens rutin)
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Jag hoppas verkligen att Rumänien vinner ikväll
Holland lär ju köra med sitt "b-lag".
Nu ska pasta-ätarna åka på stryk av snigelätarna...
Man kunde ge sig fan på att italienarna skulle filma till sig en straff.
Nädu, den straffen var rättvis. Om det är rött kort däremot kan man väl diskutera.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Solklar straff och utvisningen är helt i sin ordning då det var en klar målchans. Däremot tycker jag att målchansutvisningar är lite orättvist bedömda. Det kan räcka med gult tycker jag då de får en straff emot sig.
Men straffen är solklar!
Äsch, hollywood nästa för Luca Toni...
Ja i dagens fotboll är det ju så.
Men när de drog den där slow-motion bilderna såg man ju att såfort hans ben var emot luca tonis så liksom hoppar han upp och viker benen... så himla patetiskt. Jag lovar att jag skulle aldrig kunna falla så, naturligt, och de är ju mycket mer vältränade än jag.
Men javisst, man får ju inte nudda varandra i den här sporten så det var väl helt rätt. Därför föredrar jag hockey...
Vad står det och hur mycket är det kvar?
Någon som vet hur det går mellan Holland och Rumänien?
Holland - Rumäninen 1-0 70:e minuten
Frankrike - Italien 0-2 70:e minuten
GLI AZZURRI - CAMPIONi DEL MONDO
Senast redigerat av Myrpou den 2008-06-17 klockan 22:28.
Sláinte Mhath!