Sidan 56 av 78 FörstaFörsta ... 6464748495051525354555657585960616263646566 ... SistaSista
Resultat 826 till 840 av 1159

Ämne: EM 2008

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Ja i dagens fotboll är det ju så.
    Men när de drog den där slow-motion bilderna såg man ju att såfort hans ben var emot luca tonis så liksom hoppar han upp och viker benen... så himla patetiskt. Jag lovar att jag skulle aldrig kunna falla så, naturligt, och de är ju mycket mer vältränade än jag.

Men javisst, man får ju inte nudda varandra i den här sporten så det var väl helt rätt. Därför föredrar jag hockey...
    Nej, men det handlar inte om hur lätt han faller (jo, delvis såklart) men när det är en sån solklar målchans och motståndaren påverkar utgången, dvs förstör målchansen, så är det utvisning. Hade det hänt på mittplan eller nån annanstans hade det inte blivit mer än frispark max.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Grattis Italien. Men mot Spanien tar det stopp

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Solklar straff och utvisningen är helt i sin ordning då det var en klar målchans. Däremot tycker jag att målchansutvisningar är lite orättvist bedömda. Det kan räcka med gult tycker jag då de får en straff emot sig.

Men straffen är solklar!
    Håller med, tycker inte det är självklart att det är utvisning även om regelboken säger så. Straff ja, gult kort möjligen, men rött? Nja... det är ändå ingen helt och hållet medveten fällning, han försöker nå bollen men misslyckas. För övrigt väldigt rättvis seger och rättvist avancemang sett till 3 matcher. Italien har varit bättre än både Frankrike och Rumänien och hade för en gångs skull lite flyt.

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

det var en solklar straff men rött kort var väldigt överdrivet.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

odds på bwin:

Ryssland 2.50 - X 3.35 - Sverige 2.60

Läskigt.

Fast det är ju klart att en rysk seger är troligare än en svensk eftersom att vi kan spela för oavgjort.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    GLI AZZURRI - CAMPIONE DEL MONDO
    Campioni om man ska vara riktigt petig

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Jag vill se mer av Del Piero och mindre av Luca Toni, annars var det väl inte så mycket att kommentera egentligen. Tråkigt med Ribery, en av de mest intressanta fotbollsspelarna i EM.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Campioni om man ska vara riktigt petig
    ah såg det nu.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Håller med, tycker inte det är självklart att det är utvisning även om regelboken säger så. Straff ja, gult kort möjligen, men rött? Nja... det är ändå ingen helt och hållet medveten fällning, han försöker nå bollen men misslyckas. För övrigt väldigt rättvis seger och rättvist avancemang sett till 3 matcher. Italien har varit bättre än både Frankrike och Rumänien och hade för en gångs skull lite flyt.
    Så man ska frilägesutvisas enligt regelboken om man touchar någons ben så denne tappar balansen. Inser i så fall inte varför försvarare som drar i anfallares tröjor inte utvisas på löpande band.

Mycket tragisk match för Frankrike: skada på Ribéry och så detta alldeles i början, sedan ett snöpligt 0-2-mål (mycket flyt, Italien!). Inget lag hade några riktiga chanser (Tonis borde kanske räknas men han sköt ju utanför hela tiden och annars var Coupet fullständigt med). Med tanke på Frankrikes snygga spel kunde det ha slutat tvärtom i fler än fem matcher av tio mellan de här lagen. Jag struntar i om Italien spelade bra mot Rumänien; utan flytet mot Frankrike hade vinst där nog inte spelat någon roll.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Frankrike behöver en tränare som inte petar två av deras bästa spelare för att de spelar i Serie A.
    Trezeguet och Mexes menar jag då.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    det var en solklar straff men rött kort var väldigt överdrivet.
    Överdrivet om man inte ser till regelboken. Men regeln bör ändras. Just nu är det på tok för hårt. De har fått en straff mot sig. Då kan det räcka med gult

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Så man ska frilägesutvisas enligt regelboken om man touchar någons ben så denne tappar balansen. Inser i så fall inte varför försvarare som drar i anfallares tröjor inte utvisas på löpande band.

Mycket tragisk match för Frankrike: skada på Ribéry och så detta alldeles i början, sedan ett snöpligt 0-2-mål (mycket flyt, Italien!). Inget lag hade några riktiga chanser (Tonis borde kanske räknas men han sköt ju utanför hela tiden och annars var Coupet fullständigt med). Med tanke på Frankrikes snygga spel kunde det ha slutat tvärtom i fler än fem matcher av tio mellan de här lagen. Jag struntar i om Italien spelade bra mot Rumänien; utan flytet mot Frankrike hade vinst där nog inte spelat någon roll.
    Frilägesutvisning kallas det. Fäll en spelare som är på väg mot mål som sista spelare och du blir utvisad. Den som inte såg att Italien dominerade den här matchen vill antagligen inte se det, förblindad av fördomar. Tråkigt.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Det heter inte frilägesutvisning längre. Målchansutvisning är det som gäller numera

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Överdrivet om man inte ser till regelboken. Men regeln bör ändras. Just nu är det på tok för hårt. De har fått en straff mot sig. Då kan det räcka med gult
    Kan hålla med, och samma sak med offsideregeln: ser man inte till regelboken tycker jag det är väldigt tveksamt om en spelare som ligger skadad utanför planen ska räknas in i spelet.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Jag vill se mer av Del Piero och mindre av Luca Toni, annars var det väl inte så mycket att kommentera egentligen. Tråkigt med Ribery, en av de mest intressanta fotbollsspelarna i EM.
    Å andra sidan, hur många chanser i rad kan Toni missa? Han skapar ju faktiskt lägena, och förr eller senare sätter han dit en. Dock borde de kunna spela del Piero istället för Pirlo, det tycker jag är ett bättre val än Ambrosini som snarare borde ersätta Gattuso.

Sidan 56 av 78 FörstaFörsta ... 6464748495051525354555657585960616263646566 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •