Cech borde ha boxat, lite övermodigt att försöka greppa den i det regnet. Och ja, Tjeckien är mycket bättre än Sverige.
Cech borde ha boxat, lite övermodigt att försöka greppa den i det regnet. Och ja, Tjeckien är mycket bättre än Sverige.
http://foto.stilren.se - portfolio
Ja, tyvärr är fantastiska Holland så gott som omöjliga för vårt relativt medelmåttiga landslag. Sverige har i och för sig varit bra taktiskt än så länge, men att de skulle kunna stoppa Hollands flyt med ren taktik/defensiv känns lite väl optimistiskt ... Ryssland ska inte vara omöjliga dock. Håller inte med dem som hävdar att svenskarna är sämre än ryssarna.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Sverige är ett bättre lag än Ryssland. Bara att lyssna på Jesper Hussfelt, ryssarna försöker spela ett snabbt och skickligt spel som dom egentligen inte har material till. Det är så Guus Hiddink gör med sina lag, Sydkorea, Australien, Ryssland. Men Sverige är tekniskt skickligare och Rysslands vana att "starta" igång matcher åt det andra laget kommer att passa oss perfekt. Sverige spelar som bäst när vi egentligen inte för spelet.
Holland däremot är både tekniskt skickligare och snabbare än Sverige. Vi kommer förmodligen försöka sätta Wesley Sneijder ur spel eftersom han är deras motor, men med det lag Holland visar upp så kommer det antagligen inte att räcka med att utnyttja deras få svagheter, misstag och luckor. Jag tror tyvärr att vi återigen kommer att åka ut mot Holland i en kvartsfinal.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Det ska bli intressant att se vad Rumänien gör mot Holland i morgon. Delvis för att se om Rumänien kan stoppa det oranga målmaskineriet (om nu Holland bjuder upp till kamp), och delvis därför att Rumänien kan gå vidare på två andra lags bekostnad om de skulle rubba holländarna. TV4 lär väl visa Frankrike-Italien och TV4-Sport Rumänien-Holland. Hyperintressant grupp den där!
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Ni nämnde Fröjdfeldt tidigare. Och jag kan återigen säga att han gjorde en riktigt bra match. Korten på slutet var befogade. Nog för att Koller säkert hjälper till när han blev knuffad så är det röda kortet solklart.
Fröjdfeldt kan mycket väl få finalen om han fortsätter så här.
Peter Fröjdfeldt gör sig bäst i stora mästerskap.
http://foto.stilren.se - portfolio
Hehe, sant iofs :P
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Jag börjar bli nervös inför Sverige - Ryssland på onsdag, känns som en väldigt oviss match faktiskt.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Revansch på Holland för 2004 i kvarten!
hm blir svårt att slå laget som har ett sammanlagt resultat på 7-1 mot senaste VM's båda final-lag.
Sláinte Mhath!