Sidan 57 av 78 FörstaFörsta ... 7474849505152535455565758596061626364656667 ... SistaSista
Resultat 841 till 855 av 1159

Ämne: EM 2008

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

fy shöööön vad gött italien!!!! ni är ju bäst.

himlar vad grymma dom var i början.. dom radade ju upp målchanser. speciellt toni.
    så ägda blev dom små fransmännen.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Frilägesutvisning kallas det. Fäll en spelare som är på väg mot mål som sista spelare och du blir utvisad. Den som inte såg att Italien dominerade den här matchen vill antagligen inte se det, förblindad av fördomar. Tråkigt.
    Hmm, jag skrev frilägesutvisas, får man inte använda verbform? Ja, ja, vi blev i alla fall korrigerade: det heter målchansutvisning. Du höll väl också med om att det var tveksamt i det här fallet - och poängen är enligt mig att Abidal inte glasklart (ens på reprisen) fäller Toni.

Jag påstår inte heller att Frankrike hade någon chans som matchen nu blev. Visst dominerade Italien. Annorlunda hade det varit om Frankrike hade haft bara någon oflyt istället för ärkeoflyt.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Så ska det spelas:

-------------------Buffon

Zambrotta---Chiellini---Gamberini----Grosso

---------------Pirlo-----De Rossi

---Camoranesi----Perrotta-----Del Piero

--------------------Toni
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Italientråden

Känns skönt i alla fall att om Sverige går till kvarten, så kommer i alla fall ett av mina lag lira semi. Antingen Sverige eller Holland

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag har en hemsk känsla över att Italien tar EM-guld, trots allt...

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Hmm, jag skrev frilägesutvisas, får man inte använda verbform? Ja, ja, vi blev i alla fall korrigerade: det heter målchansutvisning. Du höll väl också med om att det var tveksamt i det här fallet - och poängen är enligt mig att Abidal inte glasklart (ens på reprisen) fäller Toni.

Jag påstår inte heller att Frankrike hade någon chans som matchen nu blev. Visst dominerade Italien. Annorlunda hade det varit om Frankrike hade haft bara någon oflyt istället för ärkeoflyt.
    Fäller honom gör han ju ganska klart, Toni har ingen anledning att slänga sig i den situationen eftersom han har nästan öppet mål. Däremot kan man diskutera om det är meningen eller inte, men det spelar ju faktiskt ingen roll. Fäller man en spelare som är på väg att göra mål så är det självklart straff, men även jag ifrågasätter om det automatiskt ska vara utvisning. Sen tycker jag Italien var bättre genom hela matchen, även innan Ribérys skada och straffen.

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Det har inte stått nåt om Ribery vad jag har sett efter matchen, nån som vet hur det gick med honom? Blev ju ambulans direkt iaf verkade det som...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Det har inte stått nåt om Ribery vad jag har sett efter matchen, nån som vet hur det gick med honom? Blev ju ambulans direkt iaf verkade det som...
    Enligt aftonbladet är hans Em över. säger iofs inte så mycket eftersom frankrike är ute.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Fäller honom gör han ju ganska klart, Toni har ingen anledning att slänga sig i den situationen eftersom han har nästan öppet mål. Däremot kan man diskutera om det är meningen eller inte, men det spelar ju faktiskt ingen roll. Fäller man en spelare som är på väg att göra mål så är det självklart straff, men även jag ifrågasätter om det automatiskt ska vara utvisning. Sen tycker jag Italien var bättre genom hela matchen, även innan Ribérys skada och straffen.
    Jag undrar lite om det här med straff/utvisning vid målchans. Straff döms väl för att det är en frisparksituation i straffområdet - och i det här fallet kanske det inte är en sådan om det är ofrivillig fällning. Hindras en fri anfallare ojuste av siste försvarare, så blir det målchansutvisning - om jag gissar rätt, i straffområdet eller ej. Frågan är också om ofrivillig fällning inte borde innebära noll åtgärd från domaren (om det inte är farligt spel förstås).
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Jag undrar lite om det här med straff/utvisning vid målchans. Straff döms väl för att det är en frisparksituation i straffområdet - och i det här fallet kanske det inte är en sådan om det är ofrivillig fällning. Hindras en fri anfallare ojuste av siste försvarare, så blir det målchansutvisning - om jag gissar rätt, i straffområdet eller ej. Frågan är också om ofrivillig fällning inte borde innebära noll åtgärd från domaren (om det inte är farligt spel förstås).
    Fast det finns väl inget som heter ofrivillig fällning? Antingen fäller man eller så gör man det inte. För mig är det självklart att en spelare som fälls oavsett hur det går till får straff i en sådan situation. Annars är det ju bara att fälla och hävda att det inte var meningen. Vad vet domaren om det?

Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Fast det finns väl inget som heter ofrivillig fällning? Antingen fäller man eller så gör man det inte. För mig är det självklart att en spelare som fälls oavsett hur det går till får straff i en sådan situation. Annars är det ju bara att fälla och hävda att det inte var meningen. Vad vet domaren om det?
    Antagligen lika lite som han utan reprisbilder vet om Toni bara filmade eller inte.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Tyskland var värda att vinna VM och förutom
    Sverige borde alla heja på dem inte bara
    för vårt eget lands BNPs skull utan för
    hela vår Europeiska Unions och
    kontinents!
    Gott Sei Dank Für Deutschland!
    Landet som är bäst men alltid
    får ta mest orättvis skit.
    FussBallack!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Äh, tyst på dig Embrace! Det blir inget EM-guld för tyskarna inte

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Holland eller Spanien vinner.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    Enligt aftonbladet är hans Em över. säger iofs inte så mycket eftersom frankrike är ute.
    Okej, ja det kunde man ju nästan utläsa bara genom att titta på matchen. Men jag undrar mer vad det är för typ av skada han fick?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 57 av 78 FörstaFörsta ... 7474849505152535455565758596061626364656667 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •