fy shöööön vad gött italien!!!! ni är ju bäst.
himlar vad grymma dom var i början.. dom radade ju upp målchanser. speciellt toni.
så ägda blev dom små fransmännen.
fy shöööön vad gött italien!!!! ni är ju bäst.
himlar vad grymma dom var i början.. dom radade ju upp målchanser. speciellt toni.
så ägda blev dom små fransmännen.
meningslösa, menigslöösa
Hmm, jag skrev frilägesutvisas, får man inte använda verbform? Ja, ja, vi blev i alla fall korrigerade: det heter målchansutvisning. Du höll väl också med om att det var tveksamt i det här fallet - och poängen är enligt mig att Abidal inte glasklart (ens på reprisen) fäller Toni.
Jag påstår inte heller att Frankrike hade någon chans som matchen nu blev. Visst dominerade Italien. Annorlunda hade det varit om Frankrike hade haft bara någon oflyt istället för ärkeoflyt.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Så ska det spelas:
-------------------Buffon
Zambrotta---Chiellini---Gamberini----Grosso
---------------Pirlo-----De Rossi
---Camoranesi----Perrotta-----Del Piero
--------------------Toni
Sláinte Mhath!
Italientråden
Känns skönt i alla fall att om Sverige går till kvarten, så kommer i alla fall ett av mina lag lira semi. Antingen Sverige eller Holland
Jag har en hemsk känsla över att Italien tar EM-guld, trots allt...
Fäller honom gör han ju ganska klart, Toni har ingen anledning att slänga sig i den situationen eftersom han har nästan öppet mål. Däremot kan man diskutera om det är meningen eller inte, men det spelar ju faktiskt ingen roll. Fäller man en spelare som är på väg att göra mål så är det självklart straff, men även jag ifrågasätter om det automatiskt ska vara utvisning. Sen tycker jag Italien var bättre genom hela matchen, även innan Ribérys skada och straffen.
http://foto.stilren.se - portfolio
Det har inte stått nåt om Ribery vad jag har sett efter matchen, nån som vet hur det gick med honom? Blev ju ambulans direkt iaf verkade det som...
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Jag undrar lite om det här med straff/utvisning vid målchans. Straff döms väl för att det är en frisparksituation i straffområdet - och i det här fallet kanske det inte är en sådan om det är ofrivillig fällning. Hindras en fri anfallare ojuste av siste försvarare, så blir det målchansutvisning - om jag gissar rätt, i straffområdet eller ej. Frågan är också om ofrivillig fällning inte borde innebära noll åtgärd från domaren (om det inte är farligt spel förstås).
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Fast det finns väl inget som heter ofrivillig fällning? Antingen fäller man eller så gör man det inte. För mig är det självklart att en spelare som fälls oavsett hur det går till får straff i en sådan situation. Annars är det ju bara att fälla och hävda att det inte var meningen. Vad vet domaren om det?
http://foto.stilren.se - portfolio
Tyskland var värda att vinna VM och förutom
Sverige borde alla heja på dem inte bara
för vårt eget lands BNPs skull utan för
hela vår Europeiska Unions och
kontinents!
Gott Sei Dank Für Deutschland!
Landet som är bäst men alltid
får ta mest orättvis skit.
FussBallack!
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Äh, tyst på dig Embrace! Det blir inget EM-guld för tyskarna inte![]()
Holland eller Spanien vinner.